melder mig nu for alvor i denne gruppe... (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

Kay

esiuol skriver:

Uh, jeg kender godt fornemmelsen af nogle gange af grue for sociale begivenheder, hvor man bare VED, at en eller anden vil komme med en dum kommentar.

I mit tilfælde har vi nu prøvet i sammenlagt 1 år, og har været i behandling siden juni. Både min mand og jeg er 29 år, og min mand er det ældste barnebarn i sin mors familie (der har en partner at få et barn med, skal lige siges).

Hans fætter på 22 blev far i år, og han nævner stort set hver gang, vi ses, om min mand og jeg ikke snart skal have børn - eller kommer med kommentarer til os som "sådan er det jo, når man leverer det første oldebarn", hvis min mands bedsteforældre forfordeler dem pga. barnet. Det er ikke, at jeg er misundelig over det overhovedet, for min mands bedsteforældre forfordeler os på mange andre punkter - det er bare kommentaren om, at han ligesom er noget særligt, bare fordi han og hans kone har formeret sig som de første.

Jeg ved, han kun siger det for sjov - for oprigtig talt tror jeg ikke, at han har overvejet, at vi ikke har børn, fordi vi ikke kan. Men det er sårende ikke desto mindre.

det er jo lige netop det... folk siger ikke noget af en ond mening... men de har ingen anelse om hvor meget det egentlig sårer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Kay

Lisbeth1985 skriver:

Velkommen til Det er langt fra en sjov gruppe at være medlem af, men når det skal være er det virkelig en hjælp og en kæmpe støtte, at vi har hinanden

Lisbeth

tak for velkomsten og nej ikke den sjoveste gruppe at være med i... men dejligt at vide man har jer på sidelinjen

Anmeld

26. august 2011

Kay

ønskebarn74 skriver:

Hvad kommer frem til marts???

at vi er (måske til den tid var) igang med PB og havde brug for hjælp til det...

ved ikke om du kan huske hende der var inde og skrive om et tv program???

vi har meldt os... trode aldrig jeg skulle melde mig til sådan noget... men vi skal prøve filmes...

Anmeld

27. august 2011

nielsen80

Kay skriver:

at vi er (måske til den tid var) igang med PB og havde brug for hjælp til det...

vi har meldt os... trode aldrig jeg skulle melde mig til sådan noget... men vi skal prøve filmes...

For det første rigtig mange gange velkommen i denne gruppe. Som de andre skriver, den er ikke sjov at være medlem af, men når det nu er, så er der nogle rigtig skønne kvinder herinde, der alle er klar med støtte og gode råd når man mest har brug for det.

Derudover ville jeg lige skrive SEJT GÅET, at I har meldt jer til programmet. Jeg ville ønske, jeg havde modet og overskuddet til det, da jeg tror det kommer til at hjælpe og sætte fokus på netop tabuet, som der er omkring det ikke at kunne blive gravide.

Håber selvfølgelig du bliver gravid inden.

Mht de dumme kommentar, så er det bare en træls situation. De fleste i vores omgangskreds kender vores situation, og det har hjulpet på det. Også fordi, dem der ved det ofte går ind og spiller buffer, hvis nogle kommer med en dum kommentar.....men de kan stadig komme. Jeg har faktisk en enkelt gang - hvor jeg var virkelig hormonella - svaret " vi gør faktisk det bedste vi kan, men det er jo ikke lige let for alle, skal vi nu tage din skilsmisse op, eller skal vi bare stoppe med at bore i hinandens privatliv " Lidt pinligt, for ved jo godt folk ikke spørger for at være onde, men det gør bare så ondt og det virker som et angreb, også kommer man til at forsvare sig - nogle gange på en ikke så fin måde.

Det blev et langt velkommen

Anmeld

27. august 2011

ønskebørn74

Kay skriver:

Hvor er det bare spændende!!!!

Anmeld

27. august 2011

TR

Kay skriver:

fordi at min familie af ren nysgerrihed ville spørge en masse hele tiden... og det ville blive endnu værer... og min svigermor vil ikke blive glad... da hun ikke mener hendes lille søn... (på 32) er stor nok til at være voksen...

men det hele kommer måske frem til marts...

Ej okay sp er det da heller ikk nemt !

Anmeld

28. august 2011

Kay

nielsen80 skriver:

For det første rigtig mange gange velkommen i denne gruppe. Som de andre skriver, den er ikke sjov at være medlem af, men når det nu er, så er der nogle rigtig skønne kvinder herinde, der alle er klar med støtte og gode råd når man mest har brug for det.

Derudover ville jeg lige skrive SEJT GÅET, at I har meldt jer til programmet. Jeg ville ønske, jeg havde modet og overskuddet til det, da jeg tror det kommer til at hjælpe og sætte fokus på netop tabuet, som der er omkring det ikke at kunne blive gravide.

Håber selvfølgelig du bliver gravid inden.

Mht de dumme kommentar, så er det bare en træls situation. De fleste i vores omgangskreds kender vores situation, og det har hjulpet på det. Også fordi, dem der ved det ofte går ind og spiller buffer, hvis nogle kommer med en dum kommentar.....men de kan stadig komme. Jeg har faktisk en enkelt gang - hvor jeg var virkelig hormonella - svaret " vi gør faktisk det bedste vi kan, men det er jo ikke lige let for alle, skal vi nu tage din skilsmisse op, eller skal vi bare stoppe med at bore i hinandens privatliv " Lidt pinligt, for ved jo godt folk ikke spørger for at være onde, men det gør bare så ondt og det virker som et angreb, også kommer man til at forsvare sig - nogle gange på en ikke så fin måde.

Det blev et langt velkommen

deige netop for at forsøge at skabe mere fri komunikation, og forhåbentlig gøre det mindre tabu belagt at vi vælger at være med i programmet... hvis de godkender os

vi skal prøve filmes i øbet af ugen... det bliver super spændende... hihi... kan slet ikke forestille mig at man skal kunne se mig på tv  men gør det i en god sags tjeneste syntes vi selv... bliver spændende at se folks reaktioner hvis vi kommer til at være med

Anmeld

28. august 2011

Kay

ønskebarn74 skriver:

Hvor er det bare spændende!!!!

ja... glæder mig også lidt... ik så meget til at blive filmet... men håber det giver en god debat i danmark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.