melder mig nu for alvor i denne gruppe... (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

esiuol

Kay skriver:

ja en skønne dag er det min tur....

overvejer bare seriøst at hvis min farmor kommer med noget... og så sige noget lignenede det her til hende...

"Har du overvejet at de ting du siger kan såre mig rigtig meget og vi måske ikke har fået børn, fordi vi ikke kan uden hjælp? og at vi ikke har råd fordi der er nogle latterlige mennesker i danmark der har stemt på nogle latterlige partier, der har vedtaget en latterlig lov om at man på trods af at man fejler en sygdom der gør at man har svært ved at blive gravid, ikke kan få hjælp uden at betale en formue?? har du overvejet det???"

for det ved jeg hun ikke har og det ved jeg vil gøre hende mundlam og at hun ville holde kæft længe... og det trænger jeg sgu til...

Uh, jeg kender godt fornemmelsen af nogle gange af grue for sociale begivenheder, hvor man bare VED, at en eller anden vil komme med en dum kommentar.

I mit tilfælde har vi nu prøvet i sammenlagt 1 år, og har været i behandling siden juni. Både min mand og jeg er 29 år, og min mand er det ældste barnebarn i sin mors familie (der har en partner at få et barn med, skal lige siges).

Hans fætter på 22 blev far i år, og han nævner stort set hver gang, vi ses, om min mand og jeg ikke snart skal have børn - eller kommer med kommentarer til os som "sådan er det jo, når man leverer det første oldebarn", hvis min mands bedsteforældre forfordeler dem pga. barnet. Det er ikke, at jeg er misundelig over det overhovedet, for min mands bedsteforældre forfordeler os på mange andre punkter - det er bare kommentaren om, at han ligesom er noget særligt, bare fordi han og hans kone har formeret sig som de første.

Jeg ved, han kun siger det for sjov - for oprigtig talt tror jeg ikke, at han har overvejet, at vi ikke har børn, fordi vi ikke kan. Men det er sårende ikke desto mindre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

esiuol

TR skriver:

Okay .. Hvorfor er der ingen der må vide det ?
- Så kunne det jo være det ikke ville være så hårdt med alle deres kommentar ..

Nu kan jeg ikke svare for trådstarter, men jeg kan svare for mig selv...

I vores tilfælde er det også kun vores forældre og to af mine veninder, der ved, at vi har svært ved at få børn. Det er et valg, vi har truffet. Grunden er, at - selvom det ikke burde være sådan - er det på en eller anden måde stigmatiserende ikke at kunne få børn. Jeg ønsker ikke, at folk skal have medlidenhed med mig eller begynde at opføre sig anderledes overfor mig - og det er jeg sikker på, at der er mange, der vil gøre.

Anmeld

26. august 2011

TR

esiuol skriver:

Nu kan jeg ikke svare for trådstarter, men jeg kan svare for mig selv...

I vores tilfælde er det også kun vores forældre og to af mine veninder, der ved, at vi har svært ved at få børn. Det er et valg, vi har truffet. Grunden er, at - selvom det ikke burde være sådan - er det på en eller anden måde stigmatiserende ikke at kunne få børn. Jeg ønsker ikke, at folk skal have medlidenhed med mig eller begynde at opføre sig anderledes overfor mig - og det er jeg sikker på, at der er mange, der vil gøre.

Oki det også bare helt i orden ..

Anmeld

26. august 2011

Lisbeth1985

Kay skriver:

ja.. jeg har jo længe (ca. 4½ år) vist at jeg havde pco og at det nok ikke blev helt let at få vores ønske baby...

og jeg har jo været igang med Gen-udredning siden juni, efter et vægt tab på "dengang" 20 kg. (nu over 30 kg.)

jeg mangler stadig nogle blodprøver og scanning af æggelederene med kontrastvæske, da jeg ikke har haft min menses siden maj  

blev så scannet ved gynekologen i tirsdags, og hun sagde at det lignende at jeg har haft ÆL i weekenden... sådan helt selv... men hun var ikke sikker... så jeg har fået Provera (tror jeg nok det hed) som jeg skkal tage i 10 dage, og så skulle min mens gerne komme... med mindre jeg skulle være så heldig at være blevet gravid...

der ud over fik jeg den gode nyhed om at mit Bmi nu er nede på 28,4 og jeg derfor vægt mæssigt er godkendt til behandling

min kæreste har været ved længen og har fået ting med hjem til at aflevere sædprøver

så ja vi er igang med de indledene agter...

nå men så til det negative... kan godt mærke at mit humør svinger lidt pga. de piller der... og vi skal til fætter-kusine fest i min familie på lørdag... og det bliver såmænd nok meget hyggeligt... mine ene kusine har lige født en lille pige, en anden er gravid med nr. 3 og min fætters kæreste fødte i mj en lille dreng... og jeg ved bare at jeg skal høre på min farmor... for hun er den eneste af hendes søskende der ikke er blevet oldemor endnu... og da jeg er hendes ældse barnebarn, køre hun virkelig på mig... og nøj hvor jeg bare ikke tænker jeg kan overskue at høre på hende...  tænker på det flere gange om dagen... og er bange fr at jeg måske kommer til at svine hende til.... men så er det sku også hendes egen skyld!!

ja lidt langt herfra... men ja... havde lidt brug for at komme ud med det...

Velkommen til Det er langt fra en sjov gruppe at være medlem af, men når det skal være er det virkelig en hjælp og en kæmpe støtte, at vi har hinanden

Lisbeth

Anmeld

26. august 2011

Kay

ønskebarn74 skriver:

Så må hun få en sviner!!! Bare sig i arbejder på sagen og det er det!!! Men håber da at den er der nu!!!!

tak søde

det hele kommer måske alligevel frem til marts...  

Anmeld

26. august 2011

Kay

ønskebarn74 skriver:

Så må hun få en sviner!!! Bare sig i arbejder på sagen og det er det!!! Men håber da at den er der nu!!!!

tak søde

Anmeld

26. august 2011

ønskebørn74

Kay skriver:

tak søde

Hvad kommer frem til marts???

Anmeld

26. august 2011

Kay

TR skriver:

Okay .. Hvorfor er der ingen der må vide det ?
- Så kunne det jo være det ikke ville være så hårdt med alle deres kommentar ..

fordi at min familie af ren nysgerrihed ville spørge en masse hele tiden... og det ville blive endnu værer... og min svigermor vil ikke blive glad... da hun ikke mener hendes lille søn... (på 32) er stor nok til at være voksen...

men det hele kommer måske frem til marts...

Anmeld

26. august 2011

Kay

Nessie skriver:

Jamen "velkommen" i denne gruppe. Ikke altid den sjoveste gruppe at være medlem af, men det ved du jo.

Det lyder som om I er et godt skridt på vejen, det er jo dejligt at være i gang

Min erfaring er, at det er nemmere at fortælle omverdenen hvordan landet ligger, så holder de med det samme op med at spørge til hvornår I skal have børn. Og så har de også forståelse for, hvis man er ked af det, eller snerrer uden grund

Pøj pøj til jer

tak for svaret... det vil jeg tage til overvejelse... men kæresten har det bedst med at det er hemmeligt... det er noget der høre til inden for hjemmets 4 væge....

Anmeld

26. august 2011

Kay

KaLee skriver:

Kan godt forstå at dit humør er lidt trykket... 

Et ondt comeback til farmor er måske at i foretrækker at få jeres børn indenfor ægteskabet ;-)

I skal jo giftes lige om snart og synes udmærket i kan sige at i vil have brylluppet overstået først (om det så er den fulde sandhed er en helt anden sag) :-)

nååår ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.