Kunne i finde på at drikke lidt alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Muhmi

Ja det kunne jeg og det har jeg gjort... Det er jeg ikke bleg for at sige.. Jeg har også drukket et enkelt glas hvidvin mens jeg var gravid... Syns man skal passe på med ikke at blive for hys når det kommer til det, man skal jo stadig også skal have sig et liv, mens og efter man er gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Vidunderligeunger

inden jeg havde født, svarede jeg nok ja ja, ikke noget problem. men nu efter at have født og venter nr. to.. no way

Anmeld

25. august 2011

VIPpigen

Hvis jeg lige havde ammet, og vidste der var 3-4 timer til næste amning, så ville jeg godt kunne sippe lidt til en vin uner maden, sammen med et glad cola, eller vand.

Og jeg ville også kunne gøre det en lørdag aften med manden herhjemme. Vi snakker ikke at fulde sig, men nyde lidt til maden.

Anmeld

25. august 2011

Nille-pigen

jeg har hørt fra flere at det skulle være godt for moderen at drikke et glas rødvin nu og da, da det er godt for blodprocenten... 

Anmeld

27. august 2011

sandratobias

Nu håber jeg da ikk jeg får på høvlen... Og sorry hvis det blir langt..  

Men jeg stemte ja...
Da Amanda var ca 3 måneder tror jeg, var jeg i byen for at drikke mig halv fuld, og bar nyde og være ude igen.. Så blev faktisk pænt for meget snaldret... (havde malket ud om aftenen) 

Da jeg kom hjem om morgenen sov hun stadig.. Hun vågnede ca 2½ time efter jeg var kommet hjem, så ville hun spise...
Gik ud og varmede flasken med det jeg havde malket ud om aftenen.. ) og ville give hende den.. Men næh nej frøkenen ville ikk have den... Hun græd og græd, og ville bar ikk ta imod flasken... Prøvede af kop, men hun græd, så koppen ville hun heller ikk ha.. Og grød var hun ikk gammel nok til.. Så måtte jo selvom jeg ikk var stolt af det, pakke frem og lægge hende til, så hun ku få mad..  Havde ikk andre muligheder lige der.. 

Anmeld

27. august 2011

Københavnermor

Jeg er stadig gravid, men har svaret ja og også til ind imellem en lørdag aften herhjemme sammen med manden.

Min læge har givet grønt lys for at drikke et enkelt glas ved særlige lejligheder under graviditeten (dette har jeg dog IKKE gjort), og han gav grønt lys uden jeg overhovedet spurgte om det. 

Og jeg ææælsker rødvin. Så jeg glæder mig til at kunne få et enkelt glas i ny og næ, når den lille er puttet og hvor der når at gå noget tid før jeg skal amme igen. 

/ MedRogn 24+2 

Anmeld

27. august 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Her er lige et tænkt eksempel:

I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup.

I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden.

Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.

Min læge siger max 1 1/2 dl når man ammer, og så husk på at det kan slå hårdt, når man ikke har drukket noget i ni mdr eller mere.

Jeg kan huske da jeg lige ville have et halvt glas da min datter var baby... Puha jeg blev faktisk dårlig af det...

Anmeld

27. august 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Her er lige et tænkt eksempel:

I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup.

I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden.

Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.

http://www.sundhedsplejersken.dk/Mad/Artikler-om-m ad2/Amning-og-miljo/Amning-og-alkohol---en-cocktai l-for-baby/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.