Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Her er lige et tænkt eksempel:
I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup.
I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden.
Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ja, min jm sagde at det var helt ok, hvis der var et par timer til man skulle amme igen. Noget med at så var der ikke alkohold i mælken.
Anonym skriver: Her er lige et tænkt eksempel: I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup. I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden. Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.
nu skal du bare huske der går 3 timer fra du spiser/drikker til det er i kroppen, og alkohol er lige så længe i mælken som det er i blodet..
Mi skriver: Ja, min jm sagde at det var helt ok, hvis der var et par timer til man skulle amme igen. Noget med at så var der ikke alkohold i mælken.
Jeg har ellers hørt det skulle være i mælken lige så længe som i blodet
Her er lige et tænkt eksempel: I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup. I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden. Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.
Ja fordi min eller alle tre sp jeg har haft har sagt af et glas især rødvin er sund eller en hvidtøl om aften er sundt.Nu kan jeg så ikke lide anden dessigert vin og meget få rødvin så drkkker endelig ikke og der kan gå år imellem f.eks på de sidste 13 år her har jeg drukke 3 gange..
Jeg er mere sodavand pigen..
Henriette
MaleneS2011baby<3 skriver: Jeg har ellers hørt det skulle være i mælken lige så længe som i blodet
Ja, men du har jo heller ikke alkohold i blodet efter et par timer, fordi du har drukket et glas vin. Det var derfor man skulle vælge at drikke et glas lige efter man havde ammet og ikke lige efter. Man havde fundet ud af, at alkoholden forsvinder fra mælken, ligesom den gør fra blodet.
Jeg har svaret ja til en stor fest.. vi fik vores 2½ måneds søn passet og han fik mme i flaske og derfor havde jeg fri til et par glas. ville også gøre det hvis jeg skulle amme de timer efter.
og på lørdag skal jeg til tøsehygge og bytur, så der skal jeg fulde mig lidt. manden er hjemme og sønnen e kun oppe 1-2 gange om natten og der er det flaske tid, så jeg kan nå at blive ædru.
men mor skal ud og slappe af og være ung
Jaa det ville jeg sagtens kunne... Så må baby få flaske den ene dag
Ja det kunne jeg godt, men nu drikker jeg generelt ikke særlig meget eller særlig ofte.. men nu kommer jeg til at have en lille bebs når det både er jul og nytår, som forhåbentlig skal/kan ammes, så lige de 2 dage kan det ikke udelukkes, at der lige ryger et halvt glas vin eller champagne ned.. men måske min samvittighed siger noget andet når jeg står i situationen
jeg ville ikke, men nu drikker jeg stort set aldrig alkohol, så ved ik helt om min stemme burde tælle når jeg ikke drikker heller uden graviditet eller amning
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128