Regntøj til de små + termotøj - hvilken str.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Mor Christa

Babymor2010 skriver:

Åhhh yes, jeg mangler også en elefanthue, nu du siger det Vanterne er også klar

Vi har kun hendes ko-hue (som faderen kalder den), men den må hun ikke bruge i vuggestuen, da der er snorer i

hihi.. Det er altså noget værre noget, det her vinter-ræs! Men føler nu jeg er ved at være i mål med hvad der skal købes Så krydser jeg bare fingre for, at jeg har købt det i de rigtige størrelser!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Clisolka

MissChrista skriver:

hihi.. Det er altså noget værre noget, det her vinter-ræs! Men føler nu jeg er ved at være i mål med hvad der skal købes Så krydser jeg bare fingre for, at jeg har købt det i de rigtige størrelser!

Åhhh ja vinterræs - og det varer et stykke tid endnu

Ei, jeg er godt med efterhånden Jeg venter med at købe flyverdragten til børnepengene kommer. Jeg ved dog ikke hvornår de skal til at have elefanthue på Jeg har dog en tynd en vi kan bruge midlertidigt indtil det bliver rigtig koldt

Anmeld

7. september 2011

chael

Babymor2010 skriver:

Uh endnu en førstegangsmor her på pinden  Jeg læste lidt med på termotøj-tråden, men nu bliver jeg i tvivl!

Altså det regntøj og termotøj, hvilken str. vil i købe det i - den str. hun er i nu, eller et nr større? 

Pt. er hun en str. 74 og stærkt på vej i 80 

Jeg har aldrig købt regntøj og/eller termo tøj, i den størrelse.

Går barnet i institution??

For jeg ville da ikke sætte en på den størrelse ud på den kolde jord, hverken med regntøj eller termotøj.

De sidder vel enten i en barnevogn med noget over sig, eller er inden døre, indtil de kan gå.

Men jeg er nok også sart, fordi min egen søn, dengang han endnu ikke kunne gå, fik lungebetændelese for et godt ord. Og jeg blev sur og brokkede mig over at de satte hamn på den kolde jord, når han nu ikke kunne gå helt endnu og var så skrøblig.

Men måske jeg tager helt fejl

*Camilla 37+0

Anmeld

7. september 2011

Mor Christa

Babymor2010 skriver:

Åhhh ja vinterræs - og det varer et stykke tid endnu

Ei, jeg er godt med efterhånden Jeg venter med at købe flyverdragten til børnepengene kommer. Jeg ved dog ikke hvornår de skal til at have elefanthue på Jeg har dog en tynd en vi kan bruge midlertidigt indtil det bliver rigtig koldt

haha , nej jeg ved heller ik hvornår men vi finder nok ud af det som tiden kommer Jeg har også kun sådan en tynd én .. Men det kan jo ikk være nok, når kulden rigtig bider til... ihhh suksuksuuk

god idé, at vente med flyverdragten til de der børnepenge kommer ind på kontoen

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

chael skriver:

Jeg har aldrig købt regntøj og/eller termo tøj, i den størrelse.

Går barnet i institution??

For jeg ville da ikke sætte en på den størrelse ud på den kolde jord, hverken med regntøj eller termotøj.

De sidder vel enten i en barnevogn med noget over sig, eller er inden døre, indtil de kan gå.

Men jeg er nok også sart, fordi min egen søn, dengang han endnu ikke kunne gå, fik lungebetændelese for et godt ord. Og jeg blev sur og brokkede mig over at de satte hamn på den kolde jord, når han nu ikke kunne gå helt endnu og var så skrøblig.

Men måske jeg tager helt fejl

*Camilla 37+0

Ja, hun startede i vuggestue i sidste uge - hun er 10 mrd

Jeg ved ikke om du har set mit tidligere indlæg:
https://www.baby.dk/debat/131468pi1/boern-01-aar/ud esko-til-vuggestue--hjaelp-.aspx

Dagen hvor hun startede fik jeg at vide, at hun ikke kommer ned på jorden, men skal alligevel have noget fodtøj der kunne klare at blive vådt. Men efter jeg lavede tråden har mange givet udtryk for, at de synes det er synt at de ikke kommer ned på jorden - men nu får vi at se Nu har jeg i hvert fald købt det i str. 80 + termofutter, hvis det bliver nødvendigt

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

MissChrista skriver:

haha , nej jeg ved heller ik hvornår men vi finder nok ud af det som tiden kommer Jeg har også kun sådan en tynd én .. Men det kan jo ikk være nok, når kulden rigtig bider til... ihhh suksuksuuk

god idé, at vente med flyverdragten til de der børnepenge kommer ind på kontoen

Haha ja, vi skal nok finde ud af det
Jeg så i en tråd, at vanter og elefanthuer er i månederne med R i

Anmeld

7. september 2011

chael

Babymor2010 skriver:

Ja, hun startede i vuggestue i sidste uge - hun er 10 mrd

Jeg ved ikke om du har set mit tidligere indlæg:
https://www.baby.dk/debat/131468pi1/boern-01-aar/ud esko-til-vuggestue--hjaelp-.aspx

Dagen hvor hun startede fik jeg at vide, at hun ikke kommer ned på jorden, men skal alligevel have noget fodtøj der kunne klare at blive vådt. Men efter jeg lavede tråden har mange givet udtryk for, at de synes det er synt at de ikke kommer ned på jorden - men nu får vi at se Nu har jeg i hvert fald købt det i str. 80 + termofutter, hvis det bliver nødvendigt

Ja ok, nej den tråd har jeg heller ikke læst.

Men som skrevet, så er jeg også sart, fordi min søn havde reddet sig 5 lungebetændeleser på 4 mdr. Og er astmatikker.

Så derfor syntes jeg ikke det er synd. Men det er det jo nok i nogens øjne, når de ikke selv har prøvet at have et meget sygt barn, der krævede indlæggelse osv

Men 80 må være fint, de sætter dem vel heller ikke ned når der er frost osv. Og de skal vel heller ikke være ude i timer af gangen??

Men termofutter er en god ting Hvad med en heldragt af termodragt, så ikke barnet skiller på midten og derved får kunde ind? Og så evt. overtræks regnbukser og regnjakke??

*Camilla 37+0

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

chael skriver:

Ja ok, nej den tråd har jeg heller ikke læst.

Men som skrevet, så er jeg også sart, fordi min søn havde reddet sig 5 lungebetændeleser på 4 mdr. Og er astmatikker.

Så derfor syntes jeg ikke det er synd. Men det er det jo nok i nogens øjne, når de ikke selv har prøvet at have et meget sygt barn, der krævede indlæggelse osv

Men 80 må være fint, de sætter dem vel heller ikke ned når der er frost osv. Og de skal vel heller ikke være ude i timer af gangen??

Men termofutter er en god ting Hvad med en heldragt af termodragt, så ikke barnet skiller på midten og derved får kunde ind? Og så evt. overtræks regnbukser og regnjakke??

*Camilla 37+0

Ja, så kan jeg godt forstå du ikke vil have ham ned på jorden. Må også ærligt indrømme, at jeg er lidt skeptisk, nu hvor hun ikke er ældre. Jeg kunne forstå det hvis hun selv kunne gå

Men efter hvad de sagde, så bliver de små ikke sat ned på jorden her når det bliver koldt og frostvejr (min datter er en af de yngste)

Jeg har købet termosæt og regntøj - begge er delt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.