Regntøj til de små + termotøj - hvilken str.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.246 visninger
27 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Clisolka

Uh endnu en førstegangsmor her på pinden  Jeg læste lidt med på termotøj-tråden, men nu bliver jeg i tvivl!

Altså det regntøj og termotøj, hvilken str. vil i købe det i - den str. hun er i nu, eller et nr større? 

Pt. er hun en str. 74 og stærkt på vej i 80 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Mor Christa

hihi, ja det er så mig - den anden 1. gangsmor , som lavede tråden om termotøj hihi ... altså, min søn bruger 74 nu, og er lidt på vej over i 80.. jeg har købt vinterjakke + regntøj og nu futter og vanter i næste str (altså str 80) og indtil videre, passer jakken og regntøjet (liiiiiidt stort i det, men ersikker på han passer det super om 1 mdr - 1½ mdr )
Håber det var til en smule hjælp ?

Anmeld

24. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville købe det et nr. større end han normalt bruge - så hun har også noget at vokse i

Anmeld

24. august 2011

Clisolka

MissChrista skriver:

hihi, ja det er så mig - den anden 1. gangsmor , som lavede tråden om termotøj hihi ... altså, min søn bruger 74 nu, og er lidt på vej over i 80.. jeg har købt vinterjakke + regntøj og nu futter og vanter i næste str (altså str 80) og indtil videre, passer jakken og regntøjet (liiiiiidt stort i det, men ersikker på han passer det super om 1 mdr - 1½ mdr )
Håber det var til en smule hjælp ?

Hihi ja, vi er nogle værre nogle os 1. gangs mødre  Jeg tænkte ellers at spørge om størrelser på termotøjet i din tråd, men var lidt bange for at ødelægge den 

Jeg var blot lidt i tvivl om jeg skulle købe i str. 80, men tror nu 86 bliver for stort  Jeg kender jo intet til de forskellige størrelser i regntøjet - eller for den sags skyld termotøjet (endnu) 

Anmeld

24. august 2011

serinasmor

er hun smal i livet??

ville helt klart overveje det tilbud de har i føtex i denne uge ... termosæt+regnsæt 275,-   ... og så ville jeg nok købe str 86 som kan smøges op ... og passes til foråret .. regnbukserne er med seler og termobukserne er med snor i livet så de kan spændes ind (men som min svigermor sagde kan man jo bare købe et par seler også .. eller konstruere nogle selv) ... kan hun gå .. ellers skal hun ikke have gummistøvler - men regnfutter i stedet

kan måske lige tilføje at serina lige nu er en str 86 men vi har købt termotøj i str 92 ... har prøvet bukserne på hende .. og med opsmøg ser det ud til at gå fint

Anmeld

24. august 2011

Clisolka

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville købe det et nr. større end han normalt bruge - så hun har også noget at vokse i

Det har jeg nemlig også tænkt over, men spørgsmålet er om det bliver for stort.... 

Anmeld

24. august 2011

Mor Christa

Babymor2010 skriver:

Hihi ja, vi er nogle værre nogle os 1. gangs mødre  Jeg tænkte ellers at spørge om størrelser på termotøjet i din tråd, men var lidt bange for at ødelægge den 

Jeg var blot lidt i tvivl om jeg skulle købe i str. 80, men tror nu 86 bliver for stort  Jeg kender jo intet til de forskellige størrelser i regntøjet - eller for den sags skyld termotøjet (endnu) 

hihi - det gør jeg heller ikke men stod med et sæt regntøj i 86, og kunne godt se, at det var AAALT for stort.. Han seejler rundt i en 86'er.. og jeg tænker, at de jo nok skal bruge regntøjet her i løbet af efteråret også.. Bum bum Så jeg købte altså i str 80 - og dte samme med jakken.. den sejlede han også i hvis det blev en 86'er.. (nu er 86'er jo også en "1½ år", og min er jo kun 8 mdr, så ja )
Jaa det er jo en jungle at finde rundt i, når man ikke ved noget om alle de ting SUK!

Anmeld

24. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Babymor2010 skriver:

Det har jeg nemlig også tænkt over, men spørgsmålet er om det bliver for stort.... 

Min datter er i str. 92 og jeg har lige købt str. 98 til hende. Termotøjet er lidt for stort, så der kommer bare en opsmøj på. Synes det er lidt tosset, at købe str. 92 og så kan hun måske kun passe det her i efteråret.

Anmeld

24. august 2011

Clisolka

serinasmor skriver:

er hun smal i livet??

ville helt klart overveje det tilbud de har i føtex i denne uge ... termosæt+regnsæt 275,-   ... og så ville jeg nok købe str 86 som kan smøges op ... og passes til foråret .. regnbukserne er med seler og termobukserne er med snor i livet så de kan spændes ind (men som min svigermor sagde kan man jo bare købe et par seler også .. eller konstruere nogle selv) ... kan hun gå .. ellers skal hun ikke have gummistøvler - men regnfutter i stedet

kan måske lige tilføje at serina lige nu er en str 86 men vi har købt termotøj i str 92 ... har prøvet bukserne på hende .. og med opsmøg ser det ud til at gå fint

Jeg vil ikke sige at hun ligger i den store ende mere 

Jamen problemet er, at vi ingen Føtex eller Bilka har i nærheden - og vi har ikke bil  Måske jeg kan finde noget i Tøj og Sko, syntes jeg så noget udenfor deres butik en dag jeg gik forbi 

Regnfutter har jeg også skrevet på listen 

Jamen så vil jeg da satse på en 86'er, så hun kan få smøget det op i stedet. 

Tak for hjælpen 

Anmeld

24. august 2011

Clisolka

MoarHvidovre skriver:

Min datter er i str. 92 og jeg har lige købt str. 98 til hende. Termotøjet er lidt for stort, så der kommer bare en opsmøj på. Synes det er lidt tosset, at købe str. 92 og så kan hun måske kun passe det her i efteråret.

Ja, lige netop også min tanke - hvorfor købe 2 gange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.