39,3 i feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

bøgelund

W.. skriver:

Han er et år og fik faktisk Panodil da han var 9 måneder

okay.. syns du skal følge din sunde fornuft, som hans mor der kender ham allerbedst.. 

god bedring med det lille pus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

TineA

bøgelund skriver:

okay.. syns du skal følge din sunde fornuft, som hans mor der kender ham allerbedst.. 

god bedring med det lille pus..

Tusinde tak!!

Anmeld

23. august 2011

Hasselnødden

W.. skriver:

Skal jeg være bekymret ? Knægten har 39,3, men virker ikke særlig påvirket. Lidt mindre appetit og lidt rød bagtil.. Og så har han været svær at få væske i i lang tid (vil KUN have vand). . Hvad siger I?

Jeg ville ikke være bekymret, bare hav lidt ekstra øje med ham i nat. Elias har været deroppe flere gange på skalaen og har så sovet uroligt og været noget slap i forhold til aktivitetsniveauet, men ellers ikke påvirket og bare lad ham drikke alt det væske han kan. Giv ham eksempelvis Junior panodil (kiggede altså ikke lige alder) det slår feberen ned, og giv ham det med en engangssprøjte. Det er ikke spor sjovt i starten, eller det syntes Elias ikke, men nu hvor han er 19 mrd. åbner han gladeligt munden - det dufter kraftigt af jordbær. Næsten kvalmt efter min mening. Men det hjælper.  og god bedring med ham.

Anmeld

23. august 2011

Gaia

W.. skriver:

Puha dét lyder altså meget voldsomt - har hverken saft eller sprøjter, men så længe han får en tår vand hist og her, burde det så ikke række?

Lidt hårdt at sidde i så lang tid og fodre med sprøjten, men det virkede og det var jo det vigtigste, men som sagt kommer det tilmdet så skal man søge læge. De gange hvor jeg har lavet det selv har jeg givet lidt via sprøjte sådan her og der ( sprøjter ind i munden) og ellers så bare af kop eller flaske. Men altså du kan også blande lidt af vandet op med æblejuice sådan halvt af hver, så sikre du stadig at han får væske, og salt og sukker balancen opretholdes.

Anmeld

23. august 2011

Ansemusen

W.. skriver:

Skal jeg være bekymret ? Knægten har 39,3, men virker ikke særlig påvirket. Lidt mindre appetit og lidt rød bagtil.. Og så har han været svær at få væske i i lang tid (vil KUN have vand). . Hvad siger I?

Det er helt normalt at de har op til 40 i feber de små eller lidt mere. Vær opmærksom på at han ikke får udslæt, væskemangel eller bliver fraværende.

Anmeld

23. august 2011

TineA

Jeg har nu talt med lægen, som selvfølgelig sagde, at vi skal være OBS på nakkestivhed m.m. Lillemanden har været med oppe og hygge i stuen og har drukket en kop vand og lidt juice. Han har fået panodil i numsen og nu har mor her taget hans seng med ind på soveværelset, så han er tæt på mig hele natten - ellers får jeg da ikke lukket et øje i nat tak for alle jeres råd og trøst! I er bare guld værd, altså !!

Anmeld

24. august 2011

chael

W.. skriver:

Det er godt han vil tage væske, prøv at komme lidt saft i, så han også får lidt sukker, når han er syg.

Sodavands is er også en god måde at få væske/læske, sukker i dem, så han ikke går sukkerkold.

Glukose er vigtigt når man er syg, det giver kroppen lidt energi.

Men så snart han ikke drikker og tisser, så skal man reagere.

Men søn har ofte haft 40 i feber iforb med hans utallige lungebetændelser, det er ikke sjovt

God bedring med ham

*Camilla 35+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.