39,3 i feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.983 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. august 2011

TineA

Skal jeg være bekymret ? Knægten har 39,3, men virker ikke særlig påvirket. Lidt mindre appetit og lidt rød bagtil.. Og så har han været svær at få væske i i lang tid (vil KUN have vand). . Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

MinNoah

W.. skriver:

Skal jeg være bekymret ? Knægten har 39,3, men virker ikke særlig påvirket. Lidt mindre appetit og lidt rød bagtil.. Og så har han været svær at få væske i i lang tid (vil KUN have vand). . Hvad siger I?

Umiddelbart ingen grund til bekymring så længe han indtager væske - og vand er fint.

Og så længe han ikke er sløv og ligeglad med alting..

Anmeld

23. august 2011

Vidunderligeunger

så længe han indtager væske og ikke kaster op, så er der som regel ikke noget i vejen.. feberen skal være noget højere i en 2-3 dage før lægerne plejer at ville gribe ind.

Anmeld

23. august 2011

TineA

MinNoah skriver:

Umiddelbart ingen grund til bekymring så længe han indtager væske - og vand er fint.

Og så længe han ikke er sløv og ligeglad med alting..

Han vil gerne have vand, men det er ikke meget han gider drikke tror umiddelbart ikke han får nok væske på en dag - men jeg kan vel ikke tvinge det i ham ..

Anmeld

23. august 2011

bøgelund

W.. skriver:

hvis du er bekymret, skal du ringe til lægen..

men børn kan ha 40 i feber, og ikke være påvirket, og de kan næsten ikke være varm, og så være meget syge.. 

så længe dit barn spiser, drikker og fylder bleen som vanlig.. 

men det er dig der kender dit barn bedst, så følg dit hjerte..

god bedring..

Anmeld

23. august 2011

TineA

MAJ*MOR skriver:

så længe han indtager væske og ikke kaster op, så er der som regel ikke noget i vejen.. feberen skal være noget højere i en 2-3 dage før lægerne plejer at ville gribe ind.

Men dét med væsken er dét der bekymrer mig.. Tror ikke han får nok, eller.. Han har da våde bleer, men når han drikker, er det så lidt ad gangen og kun vand. Han vil ikke have andet - heller ikke når han ikke har feber

Anmeld

23. august 2011

Vidunderligeunger

W.. skriver:

Men dét med væsken er dét der bekymrer mig.. Tror ikke han får nok, eller.. Han har da våde bleer, men når han drikker, er det så lidt ad gangen og kun vand. Han vil ikke have andet - heller ikke når han ikke har feber

jamen så er han jo "normal" er det første gang han er syg?
jeg holder på, at så længe han drikker NOGET (kakao, vand, mælk, saft whatever) og der er våde bleer, så er alt helt ok..

Anmeld

23. august 2011

TineA

bøgelund skriver:

hvis du er bekymret, skal du ringe til lægen..

men børn kan ha 40 i feber, og ikke være påvirket, og de kan næsten ikke være varm, og så være meget syge.. 

så længe dit barn spiser, drikker og fylder bleen som vanlig.. 

men det er dig der kender dit barn bedst, så følg dit hjerte..

god bedring..

Jeg føler jo for at ringe til lægen så snart han bare er lidt forkølet!!! Jeg HADER når han har det skidt men han har spist rigtig godt til aften, drukket sådan ok (ikke rigeligt, men ok) og ja.. Han har hygget sig her til aften.. Men 39,3 er jo højt! Hvis jeg havde det, ville jeg jo være MEGA syg...?

Anmeld

23. august 2011

Gaia

Et godt råd: bland en liter vand med en teskesalt. Hæld lidt op i en kop,flaske eller sprøjte ( inden der kommes på sprøjten) blandes der lidt saft i. Drikken må ikke smage salt. Derefter giver du ham lidt nu og da. Vil han ik rigtig drikke nok så brug sprøjten og giv ham det antal ml som han vejer hvert 5 min i 4 timer. ( men kommer det dertil at han slet ik vil indtage noget så kontakt vagtlægen) Væskeblandingen svare til pedialyte som gives på børneafdelingen, hvis barnet ik vil drikke. Har selv været turen igennem og siddet med sprøjten i 4 stive timer, men det virkede fik så rådet med at lave en tilsvarende blanding som opretholder salt/ sukker balancen. Man kan på apoteket købe noget tilsvarende revolyt som man blander op med vand. Det har jeg dig ikke prøvet endnu. God bedring med ham

Anmeld

23. august 2011

TineA

MAJ*MOR skriver:

jamen så er han jo "normal" er det første gang han er syg?
jeg holder på, at så længe han drikker NOGET (kakao, vand, mælk, saft whatever) og der er våde bleer, så er alt helt ok..

Han har kun haft feber i forbindelse med vaccinationer, ellers ikke... han virker glad nok, men også træt. Normalt er det en kamp at få ham til at sove, men nu her har han lagt sig til ro med det samme. Har lige givet ham en tår vand. Så må jeg bare holde ekstra øje med ham i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.