39,3 i feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

Vidunderligeunger

W.. skriver:

Han har kun haft feber i forbindelse med vaccinationer, ellers ikke... han virker glad nok, men også træt. Normalt er det en kamp at få ham til at sove, men nu her har han lagt sig til ro med det samme. Har lige givet ham en tår vand. Så må jeg bare holde ekstra øje med ham i aften

det lyder akkurat, som når Alberte har haft feber.. God bedring til ham og ja, hold et ekstra øje.. så skal det nok gå  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

TineA

Gaia skriver:

Et godt råd: bland en liter vand med en teskesalt. Hæld lidt op i en kop,flaske eller sprøjte ( inden der kommes på sprøjten) blandes der lidt saft i. Drikken må ikke smage salt. Derefter giver du ham lidt nu og da. Vil han ik rigtig drikke nok så brug sprøjten og giv ham det antal ml som han vejer hvert 5 min i 4 timer. ( men kommer det dertil at han slet ik vil indtage noget så kontakt vagtlægen) Væskeblandingen svare til pedialyte som gives på børneafdelingen, hvis barnet ik vil drikke. Har selv været turen igennem og siddet med sprøjten i 4 stive timer, men det virkede fik så rådet med at lave en tilsvarende blanding som opretholder salt/ sukker balancen. Man kan på apoteket købe noget tilsvarende revolyt som man blander op med vand. Det har jeg dig ikke prøvet endnu. God bedring med ham

Puha dét lyder altså meget voldsomt - har hverken saft eller sprøjter, men så længe han får en tår vand hist og her, burde det så ikke række?

Anmeld

23. august 2011

bøgelund

W.. skriver:

Jeg føler jo for at ringe til lægen så snart han bare er lidt forkølet!!! Jeg HADER når han har det skidt men han har spist rigtig godt til aften, drukket sådan ok (ikke rigeligt, men ok) og ja.. Han har hygget sig her til aften.. Men 39,3 er jo højt! Hvis jeg havde det, ville jeg jo være MEGA syg...?

ja jeg forstår dig fuldt ud.. jeg er selv sådan.. 

men hvis dit barn ikke virker påvirket af det, er der ikke nogen fare på færde.. men hvis du ville blive mere rolig, så ring da lige til vagtlægen, og fortæl hvad du oplever.. så du kan slappe af igen. du er jo bare bekymret, og det tror jeg de fleste er, når det drejer sig om de små..

Anmeld

23. august 2011

TineA

MAJ*MOR skriver:

det lyder akkurat, som når Alberte har haft feber.. God bedring til ham og ja, hold et ekstra øje.. så skal det nok gå  

Tusinde tak!! Jeg tænker, at det måske kunne være en tand? Rød numse og feber..?

Anmeld

23. august 2011

Vidunderligeunger

W.. skriver:

Tusinde tak!! Jeg tænker, at det måske kunne være en tand? Rød numse og feber..?

det kunne det nok godt. hvor gammel er han? men som min tandlæge sagde til mig.. Man må ikke give en tand skylden, det kan resultere i man overser faresignaler.. men det virker det nu ikke til du gør

I må have en fortsat god aften, med vand og vand og vand.. vi gav også Alberte lige det hun ville have.. marie kiks og kakao, var det enste der hittede..

Anmeld

23. august 2011

TineA

MAJ*MOR skriver:

det kunne det nok godt. hvor gammel er han? men som min tandlæge sagde til mig.. Man må ikke give en tand skylden, det kan resultere i man overser faresignaler.. men det virker det nu ikke til du gør

I må have en fortsat god aften, med vand og vand og vand.. vi gav også Alberte lige det hun ville have.. marie kiks og kakao, var det enste der hittede..

Han er et år i næste uge jeg ved ikke om der er noget han kunne tænke sig t spise senere - hvis han altså ikke bare sover den ud. Men det ser ud til at han skal blive hjemme fra vs i morgen så ih hvor jeg dog håber, at det er en tand!!!

Anmeld

23. august 2011

TineA

MAJ*MOR skriver:

Og tak...!!

Anmeld

23. august 2011

TineA

bøgelund skriver:

ja jeg forstår dig fuldt ud.. jeg er selv sådan.. 

men hvis dit barn ikke virker påvirket af det, er der ikke nogen fare på færde.. men hvis du ville blive mere rolig, så ring da lige til vagtlægen, og fortæl hvad du oplever.. så du kan slappe af igen. du er jo bare bekymret, og det tror jeg de fleste er, når det drejer sig om de små..

Jeg tror jeg giver dem et kald senere! Hm.. Hvad med panodil - det må da næsten være febernedsættende..

Anmeld

23. august 2011

bøgelund

W.. skriver:

Jeg tror jeg giver dem et kald senere! Hm.. Hvad med panodil - det må da næsten være febernedsættende..

nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, så har jeg i hvert fald glemt det. men du må ikke give panodil til de små, uden du har snakket med lægen.. ved godt mange ikke holder det..

men børn kan ikke sige til hvor det gør ondt, og så hjælper det ikke at tage smerterne, hvis det nu er noget alvorligt som bliver smertedækket.. 

medmindre man selvf er 100 på at det fx er tænder.. 

Anmeld

23. august 2011

TineA

bøgelund skriver:

nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, så har jeg i hvert fald glemt det. men du må ikke give panodil til de små, uden du har snakket med lægen.. ved godt mange ikke holder det..

men børn kan ikke sige til hvor det gør ondt, og så hjælper det ikke at tage smerterne, hvis det nu er noget alvorligt som bliver smertedækket.. 

medmindre man selvf er 100 på at det fx er tænder.. 

Han er et år og fik faktisk Panodil da han var 9 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.