Klippet uden tilladelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Pige2009

Aisha skriver:

Jeg hader ham lige nu. Men bare vent jeg har en plan. Mens han sover idag vil og også klippe et stort stykke af hans hår. Han skal da ikke være langhåret mens vores søn er skaldet!!!

Men så er du jo ikke et hak bedre end ham Tal i stedet med ham om det på rolig vis.

Min far klippede Lauras hår for nogle måneder siden og jeg blev også dødirriteret, da han vidste, jeg ikke ville have det, men jeg tilgav ham samme dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

lilledittemor

Mathias Villads skriver:

Må indrømme, at jeg blir lidt provokeret af det, som du skriver... men fordi din mand går på arbejde i 8/9 timer, så skal han ikke hjælpe til, fordi du har barsel???? er det sådan det skal forståes...

Barsel = 24/7 arbejde alle ugen dage

Manden job = 7/10 timers arbejde 5 gange om ugen

Hvordan er det retfærdig at manden ikke hjælper til???? og hvorfor skal bedste hjælpe, når du har en kompetent mand, som gerne skulle lære sit barn at kende... og den eneste måde, at gøre det på, er da at skifte en ble ( også om natten), passe sit eget barn osv...

Jeg tænker nok lidt, at du blir klogere, når barnet kommer...

Jeg har en skøn mand, som arbejder 12 timer, får 5 timer søvn, men samtidig laver mad, bygger hus, putter børn og putter med mig på sofaen.... og jeg vil da ikke være det foruden... og alt repspekt til ham, men det er da det, som det til et ligeværdig forhold........ Jeg knokler da også røven ud af bukserne ved at gå hjemme på barsel med et barn, men vi har 3 til sammen og så er det et fuldtidsarbejde, som vare 7 dage om ugen i 24 timer, så derfor forventer jeg hjælp fra ham, når han kommer hjem......

Når du ikke gider at tage dig tid til at læse alle mine indlæg - så lad vær med at kommenter
og det som du åbentbart bliver provokeret over, er dine egne drejninger af de ting som jeg har skrevet.

Jeg har skrevet at MIN MAND skal have lov til at have sin nattesøvn mens jeg har barsel - så han har mere overskud til at være sammen med os når han kommer hjem.
Jeg ved da udemærket godt at en baby er et 24timers job, og så hjælper han til når han kommer hjem - men ikke om natten.

Og det jeg mente med at bedste kan hjælpe - er hvis jeg næsten ikke har sovet hele natten mens jeg er på barsel, og trænger til et par timer, så kan hun få glæde af min datter imens.

Har ALDRIG sagt at det er retfærdigt hvis manden aldrig hjælper til.

Anmeld

22. august 2011

lilledittemor

Mathilde skriver:

Nu må jeg også lige blande mig

Vi fik en datter der, efter hun var 5uger gammel, faktisk ikke sov om dagen, dvs ingen lur til mor. Hun sov måske et kvarter i forbindelse med jeg ammede hende (det var umuligt at lægge hende fra sig). Hun havde en lang periode, hvor hun skreg, hvis jeg ikke gik rundt med hende. Så jeg travede rundt i huset stort set hele dagen, til farmand kom hjem mellem kl 17 - 18. Det var SÅ hårdt og det var faktisk ikke mulig at være huslig, spise, hvile eller bare lige være sig selv. Jeg ammede ofte 6 gange om natten, da hun nægtede flaske, grød, sut osv.

Jeg mødte op i skole af og til efter bare et par timers (ikke sammenhængende) søvn og var bare kronisk udkørt, stresset, træt og tynd. Så det skete altså, at jeg sparkede til min kæreste om natten, så han kunne fx skifte ble.

Man ANER ikke hvor træt man kan blive. Det føles som om man hverken kan høre, se eller stå på benene og det er ren tortur.

Nå pyh det lettede jeg ville bare frem til, at det ikke altid kan stilles så skarpt op, at det bare er mors opgave at tage sig af alt med barnet, mens man er på barsel. Man ved ikke hvilket barn man får. Jeg ved godt, at de fleste både er bedre til at sove, spise osv end min datter var, men man ved aldrig 

Til TS:

Jeg ville virkelig også blive ked af det og vred! Min datter er, i en alder af 2år ikke blevet klippet endnu (jeg har dog lige studset hendes pandehår, så hun kan se). Jeg vil gerne have en krølle til at sætte i hendes bog, fra hendes første tur ved frisøren. Det er noget helt særligt for mig. Jeg kan slet ikke forstå, at din kæreste ikke har tænkt længere.....min kæreste ville i hvert fald aldrig gøre noget lign.

Hvis det bliver sådan herhjemme, så må far jo så tage over når han kommer hjem, så jeg kan sove - eller jeg må bede bedsterne om hjælp (som hellere end gerne vil se deres barnebarn et par timer).

Da du så gik i skole, så var din barsel jo også slut - så er det jo klart at man skal skiftes om opgaverne.

Og igen - har aldrig skrevet at mor skal tage sig af alt mens man er på barsel. Man er to om at få et barn.

Anmeld

22. august 2011

Rikke, Liam & Linus

Ta' da lige en chill pill. Det er HÅR!!

Jeg kom da også til at klippe min søns hår en anelse for kort den anden dag...men græder da ikke snot over det.

Anmeld

22. august 2011

lilledittemor

Aisha skriver:

Hej piger her er en update til jer der har fulgt med fra morgenstunden af. Jeg tog en saks og sagde til min mand hvis du ikke bliver skaldet ligesom vores søn så vil jeg klippe dig mens du sover. Efter 15 min. gav han efter og lige nu er der gang i trimmeren. Jeg har det dårligt på en måde da jeg ved at hans hår er noget han går op i. Men det her er den eneste måde han kan lære på. Som han selv siger det er bare hår! det vokser ud igen. Når han har taget et bad så er vi gode igen. Så nu har jeg 2 skaldede mænd herhjemme. (Baby+Far)

Nu er der nok mange der vil dømme mig. Men jeg er ligeglad! For i hved ikke hvordan det føles og vågne op til en skaldet dreng når han plejer og være langhåret.

Godt at han fik lov til at gøre det selv og at du ikke gjorde det mens han sov

Så er det jo en helt anden ting lige pludselig - og sødt at far og søn har samme frisure

Anmeld

22. august 2011

Carl-Emil's mor

Aisha skriver:

Hej piger her er en update til jer der har fulgt med fra morgenstunden af. Jeg tog en saks og sagde til min mand hvis du ikke bliver skaldet ligesom vores søn så vil jeg klippe dig mens du sover. Efter 15 min. gav han efter og lige nu er der gang i trimmeren. Jeg har det dårligt på en måde da jeg ved at hans hår er noget han går op i. Men det her er den eneste måde han kan lære på. Som han selv siger det er bare hår! det vokser ud igen. Når han har taget et bad så er vi gode igen. Så nu har jeg 2 skaldede mænd herhjemme. (Baby+Far)

Nu er der nok mange der vil dømme mig. Men jeg er ligeglad! For i hved ikke hvordan det føles og vågne op til en skaldet dreng når han plejer og være langhåret.

Jeg forstår dig fuldt ud!!!1

Ingen og jeg mener INGEN skal få min søn til at ligne en af de små lorte kriminelle møgunger jeg har passet der alle er klippet skaldet!!! Og gør hans far det så bryder helved løs for jeg finder mig ikke i sådan noget 

Ja for nogle er det hår men det er det bare ikke FOR MIG! 
Jeg går meget op i mit eget hår og har jeg altid gjort og jeg kunne  over skaldede drengebørn.. Jeg ved godt mange synes det er charmerende det synes jeg bare slet slet slet ikke så jeg var også fløjet direkte i det røde felt...

Men FANTASTISK din kæreste nu også er skaldet..

kæmpe  herfra  

Anmeld

22. august 2011

SpunkenJo

Rikke&Liam skriver:

Jeg kom da også til at klippe min søns hår en anelse for kort den anden dag...men græder da ikke snot over det.

Netop

Anmeld

22. august 2011

eliasogmor

Ditte_Marie skriver:

Men hun skrev jo også at hun tog dig en lur, mens manden passede sønnen Så han gør jo noget.

Og jeg skriver "sort set" - selvfølgelig har farmand også sin del og sit ansvar.
Men mener bestemt ikke at manden skal tage tjansen om natten, med mindre at han også er på barsel.

aus....du blir klogere...

Anmeld

22. august 2011

fif

L.J.L skriver:

Vi kan godt blive enige om at mor har en stor del af ansvaret for barnet når mor går hjemme på barsel. Men det er sørme hårdt at stå op 10 gange om natten imens farmand bare ligger og sover ved siden af. Så selvom at far går på arbejde, vil man nok have brug for at han også står op om natten en gang i mellem, for ellers kan du slet ikke hænge sammen som menneske.

Som du selv tidligere er inde på så er det et fælles ansvar og begge parter har lige meget at sige, derfor er det også kun fair at manden tager sin tørn, selvom han går på arbejde.

Anmeld

22. august 2011

SjeBets

Rikke&Liam skriver:

lige mine tanker. --- 

og seriøst .. .den eneste måde han kan lære det på, det lyder som om du er ved at afrette en hund ..

min søns fra har gjort det samme, totalt nedtrimmet ham, og endda efter vi lige havde fået klippet ham i en smart mohawk frisure.... . Men gider ikke hidste mig op over det, en eller anden dag siger sønnike fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.