Ditte_Marie skriver:
Jeg ved godt at det ikke er det samme, bare fordi man har arbejdet i en vuggestue - det har jeg også skrevet.
Men jeg har passet begge mine niecer flere nætter/dage i træk fra de var helt bitte små - og ved også godt at det heller ikke helt er det samme. For de skal jo afleveres tilbage igen.
Men jeg forstår ikke hvorfor folk skal belære og næsten tale ned til mig, fordi at jeg (og min mand) allerede har lagt planer for hvordan tingene skal være. Og selvom min datter ikke sover igennem, så kan det sagtens lade sig gøre alligevel - så forstår ikke hvorfor de blander sig
Og især når flere af dem ikke gider at læse hvad jeg rent faktisk har skrevet, men drejer det til det de vil "høre", og ikke læser alle mine indlæg. Dét irriterer mig.
Og jeg er jo ikke så blank at jeg ikke ved at tingene kan blive meget anderledes end hvad jeg har forestillet mig. Der kan ske så mange ting. Men hvorfor skal de komme og belære mig - bare fordi de har haft "dårlige" oplevelser? og sige at "jeg bliver klogere" - de ved jo heller ikke hvordan min datter bliver.
Btw. så er jeg "kun" medhjælper og har ikke AL det teori bagved, og tager "ofte lettere på det" end de pædagoger jeg har arbejdet sammen med.
Ingen er en perfekt mor.
Jeg tror du opfatter det som om der tales ned til dig, som jeg også gjorde inden, for jeg har da også fået smidt den i hovedet mange gange, men så også tænkt jamen sådan bliver det ikke for mig. Og der er ingen tvivl om at det selvfølgelig kan lade sig gøre hvis man får et barn som fx. sover igennem og ellers et nemt barn - så heldig var jeg desværre ikke, så jeg har måtte sande at der var noget sandhed i det, så er helt sikker på at ingen gør det for at tale ned til dig, men fordi en del er blevet lidt overrasket over at ens forestillinger og planer ikke altid har kunne stemme overens med virkeligheden, og fordi man måske tænker, jamen det var der da ingen der sagde inden man fik børn, jeg har i hvertfald spurgt min mor hvorfor hun fx. ikke har fortalt hvor hårdt det var - det syntes hun så at hun havde, men måske jeg ikke lyttede helt efter eller hun ikke havde forklaret det godt nok
og derfor prøver man selv at advare andre om de ting man måske selv er blevet overrasket over.
Jeg håber det bliver som I håber på.. for livet kan være hårdt som mor i starten især hvis det følelsesmæssigt også spiller ind grundet fx. fødslen, så jeg vil tillade mig at skrive
at I skal huske på at uanset jeres planer og aftaler er altid at tænke lidt på dig selv - også selvom man føler at fokus bør ligge 100 % på babyen.. og tros alt kommer vi alle ud på den anden side.. Jeg følte mig i hvert fald som et andet menneske da min datter endelig sov igennem som 1½ årig.. man glemmer lidt hvor dejligt det er at sove en hel nats søvn.. 
Anmeld