Mor til 2, snart 3 skriver:
Vi tror heller ikke på gud her hjemme, men vores den mindste er døbt og den næste der er på vej skal også døbes.. men det er også tradition i vores familie og få børnen døbt og det er det på begge sider af familien... Men når det også er sagt så vil jeg heller få mit barn døbt nu end de skal blive det når de engang skal konfirmeres.. gik selv i klasse med en der syntes det var vildt pinligt.. men det er jo også nogen år siden nu...
Men vores den ældste er ikke døbt. Bio mor er oprindelig jehova, dog ikke troende mere. så de blev enige om at Tammie selv skal have lov at vælge hvad hun vil når det bliver hendes tur.. Men nu er hun lidt trist over slet ikke og have dåbsbilleder på vægen som vi har af Anna-sophie. selv om der er mange andre af hende..
Jeg syntes i skal snakke godt og grundigt om det hele... og hvis det betyder så meget for ham og hans familie så bliv døbt om formiddagen. også invitere alle.. Men kald festen en navngivnings fest.. for i bud og grud fejer de fleste jo kun navnet i dag...
Vil nu sige at hvis ens største bekymring er om barnet bliver pinligt berørt når det senere vælger at døbes, sku man måske lige tænke en ekstra gang..
Hvis barnet virkelig gerne vil konfirmeres og derfor døbes af en sen alder, så må de jo bare komme over det pinlige.. For så er der vel ikke noget at være flov over..
Måtte bare lige kommentere på dit indlæg, med de bedste meninger 
Til TS håber jeg i finder ud af det.. Vi har snakket o hvordan det skal være når tid er, og jeg har det præcis som dig.. Jeg synes dåben er en utroligt dårlig ide.. Især i Danmark år 2011.. Han ville gerne holde dåb..
Men for ham var det mest fordi det er det "rigtige" at gøre, så han endte med at give mig ret i at vi i stedet for lader barnet vælge, og så laver vi en opsparing så der er penge til evt. fest når dåben så kommer efter, hvad 13 år?.. Og vil barnet så ikke døbes kan h*n vælge hvad vi som familie skal bruge pengene til.. En rejse, en stor familiefest eller noget helt tredje...
Håber i finder ud af det.. For det er sgu en dum diskussion at have.. 
Anmeld