Når det er ens EGET barn der er bøllen.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Lone Jakobsen

An&Jo skriver:

nej det er virkelig ikke sjovt..

Synes bare det er svært.. nu ringer jeg til sundhedsplejersken på mandag og håber at hun kan komme herud i løbet af ugen inden jeg skal starte i skole igen, men hvad siger man så lige?? det er jo ikke mig der oplever ham på den måde.. herhjemme er han for det meste sød og lytter når han får skæld ud, men dagplejeren siger han bare står og griner af hende..

tjaa jeg ved ikke, jeg blev bare så overrasket over at min lille søde dreng ikke er så sød alligevel..

nu læste jeg lige de andre svar du har skrevet. og hvis han lige er startet i ny dagpleje, kan det så ikke bare være her i starten at problemet er?

en anden ting der lige slår mig, er om hun er meget indenfor med børnene? jeg oplever nemlig at hvis jeg en dag ikke er ude (fx. idag hvor det har styrt regnet hele dagen) ja så opstår der flere konflikter mellem børnene.

så hvis hun har problemer men ikke dig, så ku det jo være et udtryk for manglende aktivering i dagplejen. du skriver også at han af og til slår dig derhjemme. det er meget vigtigt at du ikke acceptere det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

An&Jo

Mca<3 skriver:

Jeg har 3 dejlige unger og alle 3 har været igennem den fase   De fleste børn kommer igennem sådan en fase , det kan være pga manglende sprog eller de indbyrdes skal finde ud af hvor de er på rangstigen ..   Tag det roligt , du er ikke en dårlig mor af den grund og det stopper igen   Hvis dagplejemor bliver ved at komme med negative opdates hver gang du henter så spørg hende direkt om hun tror der er noget du gør forkert i forhold til opdragelsen af din søn ?? Om hun har nogen idder til nogle redskaber du kan bruge?? Tror ikke hun mener det så hårdt , min mellemste søn var godt nok en bølle , det fik jeg af vide dagligt ,, Han er stille og rolig i dag

efter hvad jeg kunne høre på hende har hun ikke nogle redskaber hun kan give videre til mig..
det er ikke sikekrt hun mente det så hårdt som det kom til at lyde for mig.. men er virkelig ikke vant til at få afvide min dreng er en bølle.. Alle elsker ham og synes han er ihh og åhh så sød og så harmonisk, og så er han pludselig sådan??
Jeg håber da det stopper igen..

Anmeld

19. august 2011

An&Jo

Lone Jakobsen skriver:

nu læste jeg lige de andre svar du har skrevet. og hvis han lige er startet i ny dagpleje, kan det så ikke bare være her i starten at problemet er?

en anden ting der lige slår mig, er om hun er meget indenfor med børnene? jeg oplever nemlig at hvis jeg en dag ikke er ude (fx. idag hvor det har styrt regnet hele dagen) ja så opstår der flere konflikter mellem børnene.

så hvis hun har problemer men ikke dig, så ku det jo være et udtryk for manglende aktivering i dagplejen. du skriver også at han af og til slår dig derhjemme. det er meget vigtigt at du ikke acceptere det.

han har været dernede i 4 mdr nu, så så nyt er det vel egentlig heller ikke, men tænker det muligvis kan være en senreaktion??

Jeg kunne aldrig drømme om at acceptere hvis han slår mig.. han får afvide med en bestemt tone, men uden at råbe at det må man IKKE..

hun bor på 1 sal, og ja jeg har indtrykket af at de er rigtig meget indenfor, fordi det er for besværligt at få 4 børn op og ned af trapperne.. Hans tøj er ihvertfald aldrig beskidt, men kan jo ikek sige noget om, hvor meget de er ude.. da jeg var nede og snakke med hende lovede hun at de var ude hver dag, men han har haft sand i skoene en gang..

Anmeld

19. august 2011

Mca<3

An&Jo skriver:

efter hvad jeg kunne høre på hende har hun ikke nogle redskaber hun kan give videre til mig..
det er ikke sikekrt hun mente det så hårdt som det kom til at lyde for mig.. men er virkelig ikke vant til at få afvide min dreng er en bølle.. Alle elsker ham og synes han er ihh og åhh så sød og så harmonisk, og så er han pludselig sådan??
Jeg håber da det stopper igen..

Det rammer bare så hårdt   Dobbelt så hårdt fordi man er ung og alene mor , føler jo man bliver målt på sit barn   Min Alexander har altid været den sødeste lille dengse ,, i jan i år skiftede han vuggestue da han var ca halvandet år og hold da op en bølle han blev , han slog og skubbede og fik bidt en dreng i kinden   Det lignede ham bare så dårligt .. Da han var faldet til vendte han fuldstændigt igen , sød og rar er han  , så rolig rolig

Anmeld

19. august 2011

Lone Jakobsen

An&Jo skriver:

han har været dernede i 4 mdr nu, så så nyt er det vel egentlig heller ikke, men tænker det muligvis kan være en senreaktion??

Jeg kunne aldrig drømme om at acceptere hvis han slår mig.. han får afvide med en bestemt tone, men uden at råbe at det må man IKKE..

hun bor på 1 sal, og ja jeg har indtrykket af at de er rigtig meget indenfor, fordi det er for besværligt at få 4 børn op og ned af trapperne.. Hans tøj er ihvertfald aldrig beskidt, men kan jo ikek sige noget om, hvor meget de er ude.. da jeg var nede og snakke med hende lovede hun at de var ude hver dag, men han har haft sand i skoene en gang..

æv æv. ja så tyder det jo ikke på at de er meget ude.

var der måske mulighed for at snakke det lidt igennem med hende? kan man tillade sig at spørge til om de er nok ude? kan godt forstå at det må være svært at få 4 børn op og ned fra 1. sal. men så burde hun måske ha et andet job.

at din søn er på en anden måde i dagplejen end han er hos dig, er meget normalt. det plejer bare at være hos mor og far at børnene er bøller

Anmeld

19. august 2011

An&Jo

Mie Olsen skriver:

Hej.

Nej nej slap helt af det er bare en fase han skal igennem, sådan er der mange af og min søn på snart 2 år er også sådan lige nu men som vi fik afvide i vuggestuen så har han set sig ond på en af dem for han har bidt en dreng i kinden 2 dage i træk i sidste uge..

Men så længe du gør dit så kan du ikke gøre mere det skal nok gå over igen, og måske komme igen om et år..

Men du må ikke tro at det er noget forkert du gør.

Det er da værre med de børn som du kan høre og se som ikke bliver opdraget ordenligt men får lov til at passe sig selv. Og svare forældrene igen....

Din dreng er nok bare en basse som gerne vil frem i verden for det vil min søn også, og det er jeg squ stolt af, at se min dreng så selvstændig og intet kan gøre ham noget.

SÅ DET SKAL DU OGSÅ VÆRE STOLT AF

Knus

synes bare lige det er svært at være stolt af at han skubber andre, både store og små osv..

normalt er jeg rigtig stolt af min dreng, men bliver rigtig ked af at få sådan noget afvide.. :/

jeg ved godt han vil frem i verden og at han er meget selvstændig, men det skal jo helst ikke gå udover de andre børn..

Anmeld

19. august 2011

An&Jo

Mca<3 skriver:

Det rammer bare så hårdt   Dobbelt så hårdt fordi man er ung og alene mor , føler jo man bliver målt på sit barn   Min Alexander har altid været den sødeste lille dengse ,, i jan i år skiftede han vuggestue da han var ca halvandet år og hold da op en bølle han blev , han slog og skubbede og fik bidt en dreng i kinden   Det lignede ham bare så dårligt .. Da han var faldet til vendte han fuldstændigt igen , sød og rar er han  , så rolig rolig

jeg føler virkelig jeg bliver målt på mit barn ja.. og tænk hvis de andre forældre begynder at klage over MIT barn?? :O

han skiftede fra vuggestue til dagpleje for 4 mdr siden fordi vi flyttede, men synes bare det er sent han kommer med en reaktion på det??

Anmeld

19. august 2011

An&Jo

Lone Jakobsen skriver:

æv æv. ja så tyder det jo ikke på at de er meget ude.

var der måske mulighed for at snakke det lidt igennem med hende? kan man tillade sig at spørge til om de er nok ude? kan godt forstå at det må være svært at få 4 børn op og ned fra 1. sal. men så burde hun måske ha et andet job.

at din søn er på en anden måde i dagplejen end han er hos dig, er meget normalt. det plejer bare at være hos mor og far at børnene er bøller

har tit spurgt ham når jeg henter ham (selvom han ikke kan svare) om han har været ude og lege, og hun siger altid ja.. så tror at hvis jeg spurgte hende ville hun bare sige at de da selvfølgelig var ude hver dag..

selvfølgelig er det forståeligt at han ikke er helt ens begge stedet men som du selv siger, det plejer at være hjemme de er bøller og ude de er engle..

Anmeld

19. august 2011

Lone Jakobsen

An&Jo skriver:

har tit spurgt ham når jeg henter ham (selvom han ikke kan svare) om han har været ude og lege, og hun siger altid ja.. så tror at hvis jeg spurgte hende ville hun bare sige at de da selvfølgelig var ude hver dag..

selvfølgelig er det forståeligt at han ikke er helt ens begge stedet men som du selv siger, det plejer at være hjemme de er bøller og ude de er engle..

hmm ja hun sku jo ikke gerne lyve for dig. men ved ikke rigtigt hvad det så kan være.

eneste jeg tænker på er stadig manglende aktivering af ham. min søn var heller aldrig beskidt når han kom hjem fra dagpleje. hun var meget ude, men det var for at gå tur. til bageren, til fakta osv. så børnene var ikke ude bare for at lege og udforske verden omkring sig.

Anmeld

19. august 2011

Mor0109

An&Jo skriver:

synes bare lige det er svært at være stolt af at han skubber andre, både store og små osv..

normalt er jeg rigtig stolt af min dreng, men bliver rigtig ked af at få sådan noget afvide.. :/

jeg ved godt han vil frem i verden og at han er meget selvstændig, men det skal jo helst ikke gå udover de andre børn..

Jeg kan også godt forstå det..

Det er hårdt og ja det skal ikke gå ud over de andre men som jeg også skrev det er en fase han skal igennem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.