modesty skriver:
Min kæreste er mit livs kærlighed. Jeg havde aldrig troet at jeg ville opleve den følelse, jeg tænkte at det dér kærlighed bare var noget opreklameret fis, eller i hvert fald åbenbart ikke ment for mig. Men jeg tog fejl - og kunne aldrig drømme om at nøjes med mindre efter at jeg ved hvordan det kan føles. Jeg var i et forhold som dig inden jeg mødte ham. Det var da hyggeligt, vi havde det godt sammen o.s.v. Men det var ikke den store kærlighed, og jeg vidste det godt, selvom jeg måske prøvede at bilde mig selv noget andet ind. Det tog fire et halvt år før jeg fik taget mig sammen til at skride - og det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget.
Nogle mennesker kan nøjes. Andre kan ikke. Så det må du jo gøre op med dig selv :-) Mit råd vil være: Lad for Guds skyld være med at købe hus med ham når du har det som du har det. For det vil gøre det endnu sværere at tage en svær beslutning hvis du på et tidspunkt er klar til at tage springet.
Det kunne have været mig, som havde skrevet præcis dette indlæg, for jeg havde det på nøjagtig samme måde. Her tog det mig bare 9 1/2 år (og to børn) at finde ud af at det ikke var det rigtige

Vi havde hele vejen igennem vores forhold rigtig mange skænderier, men var selvfølgelig også glade sammen og elskede hinanden, men måske kun på den måde, som man også elsker sine venner, netop fordi man kender dem så godt. Men vi var ikke lykkelige sammen

Og til sidst sad jeg med netop samme tanker, som ts.. Hvis han friede til mig, ville jeg så sige ja? Ville jeg kunne nøjes med, at det bare skulle være sådan her resten af livet? Jeg valgte til sidst at flytte fra ham, fordi jeg ikke ville sidde om 10 år og tænke, om jeg kunne være blevet lykkeligere med en anden.
Og det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Kort efter mødte jeg nemlig fyren, som jeg altid har drømt om, men ikke turde håbe på fandtes. Fyren som forkæler mig på alle måder, som værdsætter mig og forguder både mig og mine børn. For ham nærer jeg både kærlighed og dyb forelskelse og er ikke et sekund i tvivl om, at han har det på samme måde. Nu er jeg lykkeligere end jeg nogensinde havde håbet på at blive

Mit råd til ts, er at lytte godt efter inde i dig selv, for kun DU kan mærke, om det er det rigtige for dig. Er der bare en lille bitte chance for, at dig og din kæreste kan blive lykkelige sammen, er det klart værd at kæmpe for! Ellers skal du overveje om, du leve med at det "bare" skal være sådan her, eller vil du måske om 10-20 år fortryde, at du ikke tog chancen?? Jeg tror på, at man er sin egen skæbnes herre og nogle gange handler det om at tage chancer og valg.
Men en stor

til dig, jeg VED at det er en meget svær situation at stå i...