I autostol på bagsædet.. Hvad gør i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Den lykkelige

Rødhætte skriver:

Kan ikke huske hvor meget det var, men det var ikke vildt meget. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til et værksted og høre!! Det kan jo ikke nytte noget at I ikke kommer nogle steder

Nej lige præcis.. Ja må jeg lige prøve..  Tak for svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Rødhætte

Den lykkelige skriver:

Nej lige præcis.. Ja må jeg lige prøve..  Tak for svar..

Var så lidt.. Håber du finder ud af noget

Anmeld

14. august 2011

henh01

vores børn har altid siddet på bagsædet - sikkerheden er størt der. Med hensyn til den anden autostol, så havde vi det problem som mange andre at barnet er blevet for stort til den lille autostol og for lille til den store. Min søn kunne ikke sidde i den lille mere da han blev 8 mdr - da vejede han 11 kg (vidst nok) Men der er ikke noget at gøre, deres knogler og muskler er ikke bygget til sådan en stol før de er 9 mdr

Men tilbage til dit spørgsmål, så ville jeg sørge for at køre når hun var mæt og havde fået tør røv osv og så lade hende sidde bagi. Hvis hun bliver ulykkelig kan man holde ind til siden jo Håber du finder en løsning.

Anmeld

14. august 2011

Ni-ko-li-ne

hvis hun vejer 9 kg og kan sidde sel, så skift! det kan også være den trælse baby-autostol hun er træt af at sidde i... og i næste str har hun mulighd for at sidde fremadvendt jo...

måske det også bare er overgangen mellem at lære ikke nødvendigvis at skulle sove i bilen... børn har godt af at lære at når man kører bil kan mor/far ikke sidde og underholde og samle sutten op hele tiden...

hun skal nok får det lært

Anmeld

14. august 2011

Siljesmor

Sikkerhedsmæssigt ift. din kørsel er det mere forsvarligt at hun sidder bagved. Det at du skal give sut, legetøj, dikke lidt under kørslen når hun sidder ved siden af dig, fjerner din koncentration fra vejen, og dette synes jeg ikke om  Det svarer altså i min verden lidt til at man snakker mobil under kørslen. Jo hurtigere I kan vænne hende til at sidde alene bagved, uden at du som chauffør skal koncentrere dig om hvorvidt hun har sut, legetøj ovs er, jo bedre  Tror I gør hende en bjørnetjeneste, ved at lade hende sidde foran og blive serviceret af chafføreren

Anmeld

14. august 2011

Ayasmor

Siljesmor skriver:

Sikkerhedsmæssigt ift. din kørsel er det mere forsvarligt at hun sidder bagved. Det at du skal give sut, legetøj, dikke lidt under kørslen når hun sidder ved siden af dig, fjerner din koncentration fra vejen, og dette synes jeg ikke om  Det svarer altså i min verden lidt til at man snakker mobil under kørslen. Jo hurtigere I kan vænne hende til at sidde alene bagved, uden at du som chauffør skal koncentrere dig om hvorvidt hun har sut, legetøj ovs er, jo bedre  Tror I gør hende en bjørnetjeneste, ved at lade hende sidde foran og blive serviceret af chafføreren

Anmeld

14. august 2011

mn

Den lykkelige skriver:

Vi har lige fået ny bil.. i den gamle kunne vores datter (5 måneder) sidde i autostolen på passagersædet foran, fordi der ikke var airbag.. plus at selen kun var lang nok oppe foran..
I vores nye bil er der airbag (og man kan ikke slå den til og fra med nøgle som man vil)
Nu har jeg været ude og køre et par gange hun har været med.. og har slet ikke lyst til at tage nogle steder længere for hun sidder og græder og kan jo ikke nå om til hende og give sutten mens jeg køre og heller ikke stoppe hvert halve minut og give sutten indtil hun er faldet i søvn.. Men hun er jo vandt til man sidder der ved siden af hende oppe foran og kan give sutten..
Vi er enige om vi ikke vil tage til forhandleren og betale for at få airbag slået fra.. hun skal jo alligevel skifte til ny autostol om 2 kg som er fremadrettet.. Men kan jo selvfølgelig stadig ikke nå om til hende..
Hvad gør i???

jeg ved ikke om det her hjælper men det er da en mulighed: i ønskebørn kan man købe et form for tæppe som man hænger op på det normale sæde (så baby sidder og kigger på det) oppe for oven på tæppet er et spejl som passer med at barnet kan se føren igennem bakspejlet, det kan være det beroliger? der er hvis også nogle legeting på tæppet.

Anmeld

14. august 2011

Hansen97

Siljesmor skriver:

har aldrig haft mine børn på forsædet.

Anmeld

14. august 2011

132319

Det er jo mest sikkert at barnet sidder på bagsædet så jeg ville helt klart vælge sikkerheden først.

Min datter bliver også stiktosset når hun kommer i sin autostol men det går som regel over efter lidt tid. Ingen børn tager skade af at græde lidt.

Min datter sidder i øvrigt stadig i babystolen selvom hun er 11 måneder Igen, er det det sikreste, så længe de kan være i den.

Anmeld

14. august 2011

mortilnoahogmelina

JEg har haft sammen problem med Noah . rigtig hårdt . JEg har en suttekæde i sutten og det gør at jeg lige nøjagtig kan nå kæden og give ham sutten på den måde fordi han drejer hovedet over mod min hånd med sutten .
Jeg har og gjort det hvis han konstant spyttet den ud så lod jeg gå et par minutter før han fik den igen , og så stoppet han med at spytte den ud .

Måske det var en mulighed , hun skal jo lære at sidde på bagsædet , det skal hun os når hun skifter autostol . jeg ville hej få slået airbagen fra simpelthen fordi jeg tænker på jeres sikkerhed altså dig og din mand der er jo ingen airbag når i sidder der hvis i slår den fra jo og hvad så hvis i kører galt en dag ?
Jeg ville læge kampen med hende på bagsædet og ja jeg ved det bliver hårdt .

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.