Samvær med 1årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

nvm

Valle81 skriver:

Jo der er stor forskel - men forskellen i Jeres to tilfælde er også at i ikke har boet sammen- det gør jo en væstenlig forskel i at barn og far ikke kender hinanden i dagligdagsrutiner - natterutiner osv osv:0)

nej hun skriver også de ikke har boet sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Lisbeth85

nvm skriver:

mig og min x har heller aldrig boet sammen, gik fra hinanden da jeg var 2-3 mdr henne..

her har amtet sagt at der først blir tale om 1 overnatning når hun er 2-2,5 år gammel.

hun er nu 9 mdr og han ser hende en gang om ugen i 1 time, det også amtet der har valgt det.. synes bare det mærkeligt det er så forskelligt hvad de gør og sigeraltså amterne..

Hold da op, det er godt nok også sent først som 2-årig? Men ja, jeg synes det er fint at min søn tidligt får en godt forhold til sin far, men ikke for tidligt heller! 14 mdr. er jo ikke en stor dreng, som kan snakke eller noget som helst, men hvis de bare kender hinanden godt inden da, så skal det nok gå.

Her ser faren ham i lang tid, når han er her. 4 timer som regel, så han lærer rutiner, får tid til at pjatte og være seriøs med ham (når de spiser sammen) og ja... det har jeg det fint med. Men reglerne er åbenbart åbne, og så bliver der fokuseret meget på tidligere samvær siden barnet kom til verden, forældres bopæle etc. Jeg ville have rigtig svært ved først at 'give slip', når min søn var så gammel - det vil jeg i hvert fald tro. Her har faren også en helt ekstrem interesse for sit barn, så han ville slæbe mig i retten hvis en overnatning først skulle finde sted om 1 år og 3 mdr 

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg tror du læser det jeg skriver med "de forkerte briller" på - for jeg angriber dig bestemt ikke.

Jeg har ikke skrevet at jeg tror du vil "vinde" eller ikke vil lade din eks se Jeres børn eller andet. Sådan har jeg slet ikke læst dit indlæg.

Jeg mener intet surt, anklagende eller andet i det jeg har skrevet, men har skrevet ud fra det jeg ser min mand går igennem.

Nej jeg ved ikke hvordan det er at blive haglet ned konstant, for jeg har ikke delebarn. Jeg er sikker på at din eks ikke hagler på dig bare for at hagle på dig, men han er jo sikkert dødfrustret og ande ikke hvad han skal stille op - ikke at det retfærdiggøre det.

Jeg beklager at du har læst det jeg har skrevet som et angreb - så bare se bort fra mit indlæg.

Christina

Det har intet med det at gøre. Vi har aldrig boet sammen og har været fra hinanden siden den lille var 2 måneder. Derfor kan din mand og min ex ikke sammenlignes. Vi bor 5 min fra hinanden og han har set ungerne lige så meget han ville!

Igen, så handler det ikke om det at vi ikke er sammen mere at han er modbydelig overfor mig men simpelthen fordi han er et negativt og indebrændt menneske der har fået et job der ikke matcher hans vanvittige temperament. Det går ud over mig og jeg orker ikke at være i rum med ham mere.

Anmeld

13. august 2011

Valle81

nvm skriver:

nej hun skriver også de ikke har boet sammen

Jo jo Lisbeth85 og hendes eks har ikke, men det har trådstarter ikke skrevet - altså at hun ikke har boet sammen med eks?? Det var trådstarter og din situation jeg tænkte på:0)

Anmeld

13. august 2011

nvm

Lisbeth85 skriver:

Hold da op, det er godt nok også sent først som 2-årig? Men ja, jeg synes det er fint at min søn tidligt får en godt forhold til sin far, men ikke for tidligt heller! 14 mdr. er jo ikke en stor dreng, som kan snakke eller noget som helst, men hvis de bare kender hinanden godt inden da, så skal det nok gå.

Her ser faren ham i lang tid, når han er her. 4 timer som regel, så han lærer rutiner, får tid til at pjatte og være seriøs med ham (når de spiser sammen) og ja... det har jeg det fint med. Men reglerne er åbenbart åbne, og så bliver der fokuseret meget på tidligere samvær siden barnet kom til verden, forældres bopæle etc. Jeg ville have rigtig svært ved først at 'give slip', når min søn var så gammel - det vil jeg i hvert fald tro. Her har faren også en helt ekstrem interesse for sit barn, så han ville slæbe mig i retten hvis en overnatning først skulle finde sted om 1 år og 3 mdr 

jeg har det i hvertfald fint med det, jeg går ud fra amtet gør det der bedst for barnet

men det jo også meget forskellig hvor intre. faren er osv

dejligt det fungere for jer

Anmeld

13. august 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Det har intet med det at gøre. Vi har aldrig boet sammen og har været fra hinanden siden den lille var 2 måneder. Derfor kan din mand og min ex ikke sammenlignes. Vi bor 5 min fra hinanden og han har set ungerne lige så meget han ville!

Igen, så handler det ikke om det at vi ikke er sammen mere at han er modbydelig overfor mig men simpelthen fordi han er et negativt og indebrændt menneske der har fået et job der ikke matcher hans vanvittige temperament. Det går ud over mig og jeg orker ikke at være i rum med ham mere.

Jeg har det også meget svært med at se min søns far, men jeg plejer at handle ind, når han er her... tage ned og træne el. lave noget husligt herhjemme. For hvis vi skal glo på hinanden og snakke i så lang tid, så bliver jeg crazy. Han er ikke en person, som jeg synes ret meget om længere.... Og der er jo en grund til, at man ikke er sammen mere jo...

Anmeld

13. august 2011

nvm

Valle81 skriver:

Jo jo Lisbeth85 og hendes eks har ikke, men det har trådstarter ikke skrevet - altså at hun ikke har boet sammen med eks?? Det var trådstarter og din situation jeg tænkte på:0)

ja men det jeg skrev var til  Lisbeth og ikke TS, hende skrev jeg til inden hehe

Anmeld

13. august 2011

Lisbeth85

nvm skriver:

ja men det jeg skrev var til  Lisbeth og ikke TS, hende skrev jeg til inden hehe

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Min ex og jeg har heller aldrig boet sammen

Lisbeth85 og nvm, tak for jeres svar. De er meget brugbare

Anmeld

13. august 2011

Valle81

Anonym skriver:

Ok,

Der er jo mange ting i dit første indlæg som ikke lige står skrevet og som selvfølgelig gør situationen meget anderledes. Og ud fra dit indlæg læser jeg dilemmaet som værende weekendsamvær og ikke hans sure opstød.

Du har jo ikke skrevet at i ikke har boet sammen siden barn var 2 mdr og at i fx bor 5 min fra hinanden.Det giver jo et helt andet aspekt i sagen, og så er det jo klart at han ikke bare kan have overnatning en hel weekend lige pludselig osv.

Men håber i finder en løsning på det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.