Hvilket et af dine børn er dit favorit-barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2009

Heidi.

Eva skriver:

http://www.fri.dk/personlig-udvikling/de-fleste-moedre-har-et-favoritbarn

Knus til alle...

Hvilken en af dine drenge er din favorit??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2009

Honningblomst

Hvilken en af dine drenge er din favorit??

Det er en af dem...det er helt klart og meget normalt tror jeg....måske det er lidt mere der ligger til grund for det her end hos andre...

Anmeld

6. januar 2009

Miamaja

er slet ikke godt for bornene maaske man skulle holde sig til et barn netop derfor

Anmeld

6. januar 2009

H+S Skjolgborg.

PiaR skriver:

Jeg elsker mine tre børn lige højt ikke den ene mere eller mindre.....

MEN, Mikkel min den store har en helt speciel plads i sin mors hjerte og den plads har han helt for sig selv.. han er min første søn, ja mit første barn.. Mille og Mads er ikke elsket mindre af den grund men de er 3 meget forskellige børn med 3 meget forskellige personligheder... alle tre på deres helt egen specille, søde, kærlige og irriterende måde ...

Knus Pia.

kan kun følge og give dig ret sådan har jeg det også både og da jeg har første en dreng så en pige....
Min mor fik 5 tøsser og min far 4.

Jeg har det på den måde Benjamin er min dejlig ønskede søn og han er også nået for sig selv hos mig.Da han er min den første + mormor og morfars den første barnebarn + en drengv ingen af dem fik.

Men victoria har jeg det på den måde hun er mors lille dejlig pige..
Jeg har altid haft ønskede en dreng så en pige og nr 3 ja lige meget..
Men første og fremste et sund og rask sådan have jeg også da jeg vente mine børn.Men ønskede dreng så en pige var der.Ville jeg godt tør af tilstå.

Tro helt sikkert ens 1 barn er meget for en i ens hjerte.
Men af man ligefrem elsker den 1 høje og gør forskeld på sine børn ja nogle gør vel nok.
Men jeg menere ikke jeg gør det anden jo af de er hver sin egen og hver deres køn. Men ellers ikke.

Elsker dem lige højt og de er super ønskede.

Anmeld

6. januar 2009

Mette+Mathias

Sådan som det er nu, tror jeg at jeg elsker Mathias højest.

Det betyder jo IKKE at jeg ikke elsker Line, men hun er 13, og MEGET trodsig/stædig/teenager, - og selvom jeg elsker hende højt, kan det godt nogle gange gøre det lidt svært at holde af hende, - især når man lige har fået at vide hvad hun mener om en

Mathias er så nem, han er nem at have med at gøre, nem at aflede, nem at få til at gøre hvad man vil, og meget meget kærlig, og siger "Jeg elsker dig" mange gange om dagen.

Line er nu også kærlig, - det er slet ikke det, - men siger ikke ligefrem "Jeg elsker dig", særlig tit mere.

Måske er det bare fordi Mathias har mere brug for mig end Line (i det daglige i hvert fald).

Hmmm....så i den artikel jeg læste i dag (ved ikke om det er den samme) at det er almindeligt at mødre elsker det yngste barn mest....det kan jeg som ældste barn ud af 3 så spekulere lidt over.... *gg* - tror det er rigtigt,- i hvert fald i forhold til min lillebror, - ved ikke med min søster.

Anmeld

6. januar 2009

Kvindemin

Godt nok har vi kun et barn, indtil videre.
Men forstår ikke man kan sige at man elsker den ene højere end den anden
Jeg er aktis helt målløs.
Vil, og kommer aldrig til at forstå det

Anmeld

6. januar 2009

Honningblomst

Chritinap skriver:

Godt nok har vi kun et barn, indtil videre.
Men forstår ikke man kan sige at man elsker den ene højere end den anden
Jeg er aktis helt målløs.
Vil, og kommer aldrig til at forstå det

Tror ikke det handler om at elske mere eller mindre...men det første barn har nok tit en speciel plads, det var jo dem der valgte plads først, ikke-smiler-

Anmeld

6. januar 2009

engel©

Jeg er i tvivl om man kan elske noget der er forskelligt lige højt ... Og mine børn er meget forskellige ...

Jeg ved i hvert fald at min kærlighed til mine 3 børn er meget forskellig ... Og har derfor svært ved at sige jeg elsker dem lige højt ... Har dog også svært ved at sige at jeg elsker den ene højere end den anden ... Hmmm - det bliver noget rodet det her ...

Prøver at forklare ...
Mit første barn - ikke planlagt ... En søn ... Han er nu 21 ... Min første graviditet, min første fødsel, mit første barn ... Større bliver det sq ikke ... Han var den første og har derfor en helt speciel plads i mit hjerte ... + han minder mig så ganske forfærdeligt om mig selv ...
Nummer 2 - heller ikke planlagt ... En datter ... Downs Syndrome ... Født med hul i hjertet ... Født med mange odds imod sig - jeg føler større trang til at beskytte hende end mine andre børn - trods hun er stærk og stædig som bare fanden ... Beundre hende mest ...
Nummer 3 - planlagt ... Endnu en søn ... Nok mit sidste barn (det er i hvert fald hvad kæresten siger) ... Nyder ham lidt mere end de andre - da jeg tænker han er den sidste ... Han ligner sin far på en prik og alligevel er han et tro kopi af min store søn (de har ikke samme far) ... Men han er min - Engle-generne sparker r*v ...

Jeg ved ikke om i forstår - men min kærlighed er bare så forskellig til dem ... Jeg har også fået dem med mange år imellem ... 1987, 1999 og 2007 ... Og min alder har selvfølgelig også betydet en del i forhold til hvordan jeg har taklet de forskellige børn ... + man jo lærer af sine erfaringer ...

Nej - jeg er vist lidt træt - roder rundt ... Må vist hellere i seng ... Godnat ...

Anmeld

6. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Tror ikke det handler om at elske mere eller mindre...men det første barn har nok tit en speciel plads, det var jo dem der valgte plads først, ikke-smiler-

Om det så havde været Alexander der var kommet 1min. ud før Oliver havde jeg stadig ikke elsket ham højere end Oliver... Så uanset så elsker jeg mine tvillingedrenge lige højt, med hver deres personlighed og jeg....

Jeg er bare verdens heldigste moar, som har fået lov til at blive moar og endda så heldig lige præcis at få Oliver & Alexander...

Majbritt

Anmeld

6. januar 2009

Honningblomst

twinboys skriver:

Om det så havde været Alexander der var kommet 1min. ud før Oliver havde jeg stadig ikke elsket ham højere end Oliver... Så uanset så elsker jeg mine tvillingedrenge lige højt, med hver deres personlighed og jeg....

Jeg er bare verdens heldigste moar, som har fået lov til at blive moar og endda så heldig lige præcis at få Oliver & Alexander...

Majbritt

Men du ved ikke hvordan det er kun at få en eneste og have den kontakt som man får til det første barn...og så kan du jo naturligvis heller ikke sætte dig ind i min verden...men jeg kan fortælle dig jeg altid vil være mere på min mirakelsøn end på de to andre rødder-smiler.
Det handler ikke om kærlighed, men nok nærmere om sympati og omsorg...smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.