Tilmeldt skriver:
Min vidunderlige datter, Lisa, er en lille fis!!

Hun er 15mdr. og blev vejet i går til 8,10kg. og hun er 79cm lang!!
Vi fik 2 ekstra tjek, af SP, udover de gange man normalt får, fordi hun synes hun var liiige på vippen!! Hun er helt nede på den nederste streg i 'normal-kurven'!! Hun følger dog sin egen kurve, og vægt og længde hænger fint sammen, siger SP!!
Hun har altid været en småt spiser, med undtagelse af da hun fik bryst!! Der guffede hun i sig, og tog fint på!!
Jeg kan ik rigtigt finde ud af om jeg er/skal være fustreret over det, eller om jeg bare skal være glad for hun ikke er for fed!?

Hvad vejer jeres børn på 15mdr.!?
Stine og Lisa.
Så længe hun bliver på sin helt egen private kurve, er det flot...
Og når hun følger sin kurve så fint, bliver hun aldrig en sumo bryder.
Vores krudtugle har gået til kontrol siden han var 1 år og gør det stadig. Men han spiser så lidt at der er ikke er noget tilbage til hans krop kan vokse af og deraf gået i stå i vækst. End ikke han fødder er vokset siden jul '09. Han gik fra at ligge på den øverste streg i cm, til at ligge et stykke under normal og vægt været stået stort set stille siden han var 1 år.
Det eneste du kan gøre er at give/lave så fed mad som muligt, så de enkelte mundfulde hun får indenbords bare sparker numse...
Giv tørred frugt - nødder - digestive, istedet for alm frugt og kiks.
Sødmælk - ekstra smør - olie - sovs mm.
kakao med fløde, hvis hun kan lide det.
skær ned på grønsager og grov grov brød - det er stort set det samme som majs... Det er tom fyldstof der blot tager plads for mere nærende mad i en lille mave. og det kommer stort set ubrugt ud i den anden ende...