Hvad vejer dit barn 15mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Ansemusen

Thias bliver 15 måneder d. 27. august og vejer 12,5 og er 82 cm lang. En stærk lidt tæt dreng, men absolut ikke for tyk. han ligger helt indenfor normalen! Men igen, vi er alle så forskellige og det er børn også  Heldigvis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

FrkLarsen

Min pige på 1 år vejer 10kg 

Anmeld

11. august 2011

Brams

Tilmeldt skriver:

Min vidunderlige datter, Lisa, er en lille fis!!

Hun er 15mdr. og blev vejet i går til 8,10kg. og hun er 79cm lang!!

Vi  fik 2 ekstra tjek, af SP, udover de gange man normalt får, fordi hun synes hun var liiige på vippen!! Hun er helt nede på den nederste streg i 'normal-kurven'!! Hun følger dog sin egen kurve, og vægt og længde hænger fint sammen, siger SP!! 

Hun har altid været en småt spiser, med undtagelse af da hun fik bryst!! Der guffede hun i sig, og tog fint på!!

Jeg kan ik rigtigt finde ud af om jeg er/skal være fustreret over det, eller om jeg bare skal være glad for hun ikke er for fed!?

Hvad vejer jeres børn på 15mdr.!?

Stine og Lisa.

Min datter Lærke på nu 22 mdr. er kun lige kommet op over 8,5 kg.

Anmeld

11. august 2011

lisesp83

Julie på 15 mdr, vejer 11 kg.

Anmeld

11. august 2011

Mor til L&S

Min datter er 16 mdr og vejer 10 kg ca. Hun er også lille og har altid været det

Anmeld

11. august 2011

eElak

Til 1 års undersøgelsen vejede han vidst knapt 9, så det må være 9-10 kg. 

I dag - knapt 2,5 år - vejer han 11 kg og er under de nederste streger... Men hey - han er i live.. ;-)

Anmeld

11. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Tilmeldt skriver:

Min vidunderlige datter, Lisa, er en lille fis!!

Hun er 15mdr. og blev vejet i går til 8,10kg. og hun er 79cm lang!!

Vi  fik 2 ekstra tjek, af SP, udover de gange man normalt får, fordi hun synes hun var liiige på vippen!! Hun er helt nede på den nederste streg i 'normal-kurven'!! Hun følger dog sin egen kurve, og vægt og længde hænger fint sammen, siger SP!! 

Hun har altid været en småt spiser, med undtagelse af da hun fik bryst!! Der guffede hun i sig, og tog fint på!!

Jeg kan ik rigtigt finde ud af om jeg er/skal være fustreret over det, eller om jeg bare skal være glad for hun ikke er for fed!?

Hvad vejer jeres børn på 15mdr.!?

Stine og Lisa.

Så længe hun bliver på sin helt egen private kurve, er det flot...

Og når hun følger sin kurve så fint, bliver hun aldrig en sumo bryder.

Vores krudtugle har gået til kontrol siden han var 1 år og gør det stadig. Men han spiser så lidt at der er ikke er noget tilbage til hans krop kan vokse af og deraf gået i stå i vækst. End ikke han fødder er vokset siden jul '09. Han gik fra at ligge på den øverste streg i cm, til at ligge et stykke under normal og vægt været stået stort set stille siden han var 1 år.

Det eneste du kan gøre er at give/lave så fed mad som muligt, så de enkelte mundfulde hun får indenbords bare sparker numse...

Giv tørred frugt - nødder - digestive, istedet for alm frugt og kiks.

Sødmælk - ekstra smør - olie - sovs mm.

kakao med fløde, hvis hun kan lide det.

skær ned på grønsager og grov grov brød - det er stort set det samme som majs... Det er tom fyldstof der blot tager plads for mere nærende mad i en lille mave. og det kommer stort set ubrugt ud i den anden ende...

Anmeld

11. august 2011

Nalle

Sebastian er 14 måneder og han vejer ca 12,5 kg

Anmeld

11. august 2011

linemus

Sofie på 15 mdr vejede igår lidt over 9 kg med tøj/sko på. Hun er også en bettefis, og er blevet kontrolvejet af SP nogle gange, men hun følger sin egen kurve fint og er en glad tilpas pige med krudt bagi. Så jeg er ikke bekymret. Lægen siger også, hun er fin, og der ikke er noget at komme efter.

Hendes fætter fra marts i år (!) er ved at hale ind på hende. Han vejer næsten 8 kg og er kun en tøjstørrelse under hende, så nu er det snart Sofie, der skal arve tøj efter ham

Børn er bare vidt forskellige. Husk det. Mine tvillingepiger på nu 4 år er også vokset helt forskellige. Jeg kan se, at Sofie faktisk følger Nanna meget godt, mens Signe (der var den mindste af alle, da hun blev født) bare skyder i vejret både mht. vægt og højde - ligesom hendes storebror.

- Line

Anmeld

11. august 2011

Mor til Frederic skriver:

Så længe hun bliver på sin helt egen private kurve, er det flot...

Og når hun følger sin kurve så fint, bliver hun aldrig en sumo bryder.

Vores krudtugle har gået til kontrol siden han var 1 år og gør det stadig. Men han spiser så lidt at der er ikke er noget tilbage til hans krop kan vokse af og deraf gået i stå i vækst. End ikke han fødder er vokset siden jul '09. Han gik fra at ligge på den øverste streg i cm, til at ligge et stykke under normal og vægt været stået stort set stille siden han var 1 år.

Det eneste du kan gøre er at give/lave så fed mad som muligt, så de enkelte mundfulde hun får indenbords bare sparker numse...

Giv tørred frugt - nødder - digestive, istedet for alm frugt og kiks.

Sødmælk - ekstra smør - olie - sovs mm.

kakao med fløde, hvis hun kan lide det.

skær ned på grønsager og grov grov brød - det er stort set det samme som majs... Det er tom fyldstof der blot tager plads for mere nærende mad i en lille mave. og det kommer stort set ubrugt ud i den anden ende...

Tak for nogle gode tip, vi må ha noget sovs på bordet!!

Jeg har flugt dine indlæg om din dreng faktisk!! Men kan godt se at Lisa er langt fra Frederiks kurve!!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.