HJÆÆÆLP. Pencillin SKAL ned grundet lungebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Maja88

ja som en skriver...

hvad med at prøve i pilleform...

jeg fik penicilin i flydene form da jeg gik i børnehaven... kan stadig huske smagen AD

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

VIPpigen

KaMa skriver:

Det er flydende - jordbærsmag.

Nu har de fået noget bredspektret med frutismag. Det er bliver hentet nu.

Føj... Ej, undskyld Men så kan jeg godt forstå det. Har det selv ligesådan. Alt det søde der skal drikkes kan bare ikke lade sig gøre. Jeg fik det til sidst i piller, knust og blandet i måske 2-3 spsk yoghurt fordi jeg som lille ikke kunne sluge hele piller, og de smager heller ikke godt knuste. Så ærgo de måtte blandes i noget, og kunne synkes på den måde

Anmeld

7. august 2011

Vial

VIPpigen skriver:

Hvad med som en skriver i is, eller måske i youghurt??
Og ellesr kan hun ikke drikke det rent, og skylle ned med noget sødt, hvis det feks er den kvaml smag der gør det?? Eller drikke det, gurle mund, og børste tænder OG tunge da smagen sidder der.

Spørgsmålet er om det er smagen hun ikke kan have, eller hvad det lige er der gør hun kaster op af det Stakkels Pige

Lige så snart det kommer ned, så laver hun bræklyde og det kommer op.

De har "siddet" på hende, de har lokket, de har proppet det i mad. De har forsøgt siden kl. 16.. Nu sover hun, men skal vækkes, når medicinen er kommet hjem. De er i sommerhus nord på, og skal køre langt efter det.

På hospitalet sagde det, at der er nogle børn, der simpelthen blokkerere. Det er bare SÅ ærgeligt. Nu skal de bruge hele deres ferie på at rende op på Riget to gange om dagen og få lagt drop. Det er dog ingen ting i mod, det overgreb det vil føles som hos den lille stakkels pige.

Anmeld

7. august 2011

mariamiss6

KaMa skriver:

Har skrevet det til hende på sms, men nu har de jo hentet det flydende. Det SKAL ned i aften.

Dog en god ide at lære hende at sluge piller på hospitalet INDEN de ligger drop..man kunne give det en chance.

Det synes jeg lyder som en god idé, altså at prøve med piller... Og masser af saftenvand eller kakao eller hvad der nu får det til at glide ned

Det var mine ungers far der lærte min søn det en gang han var på weekend, så jeg kan ikke engang sige dig hvordan det virker bedst....

Men det er fedt når de kan tage det i pilleform, fordi der så ALDRIG er problemer med at skaffe den rigtige medicin,f ordi man ikke skal tage hensyn til diverse smage...

Anmeld

7. august 2011

Dorte...

puha lyder ikke sjovt

Da min søn var omkring 2 år fik han også flydende pencilin men ville ikke have det og spyttede det ud. Den eneste måde jeg kunne få det i ham var at ligge ham ned og sprøjte det ned i halsen med en engangssprøjte, det var ikke sjovt men den eneste måde jeg kunne få det i ham.

God bedring med hende

Anmeld

7. august 2011

Mumto3

Vi har også brugt det med at sprøjte det ned i halsen på vores børn.

Faktisk foretrækker den store stadig at få det på den måde nu hvor han er 7 år, frem for at skulle spise piller. Sådan er børn så forskellige..

jeg håber virkelig I finder en løsning!!! -og GOD BEDRING!!!

Anmeld

7. august 2011

piap

KaMa skriver:

Skriver lige dette her for min desperate søster.

Hendes datter på 3 år har fået en alvorlig gang lungebetændelse. Muligvis er noget af lungen klappet sammen.

De er sendt hjem fra børneafd. med pencillin. Datteren brækker sig og spytter ud, når hun skal have det. Børneafdeling har nu indtlf. 3. slags pencillin, som bliver hentet nu.

Tager hun ikke den, så er det ind på hospitalet to gange om dagen og få lagt drop.. i 10 dage!!!

Er der nogle, som har nogle gode råd - eller også har prøvet det. De har prøvet at blande det med mad, men hun kan smage det og spytter ud.

Hun ved godt, at det er alvor, og vil gerne have det (lægen fortalte hende, at hun kunne blive meget mere syg og skulle sove på hospitalet ellers). Hun har bare en brækrefleks, der reagerer på alt medicin. Hun kan heller ikke de nye banan-panodiler, som de fleste børn elsker.

Lovede lige at lave en debat herinde..

Hej

vores datter for også pencellin i øjeblikke for mellemøresbetændelse og lungebetændelse og da vi fik pencillinen udleverert fik vi en kanyle med til at kunne give hende pencillinen med og fik at vide at vi bare skulle sørge for at hun fik nok at drikke bagefter eller så kunne vi blande pencillinen op i det vand/saft hun skulle drikke men vi skulle være sikker på at hun drak det HELE.. bare lige et lille fif her fra

Anmeld

7. august 2011

Vial

Dorte S. skriver:

puha lyder ikke sjovt

Da min søn var omkring 2 år fik han også flydende pencilin men ville ikke have det og spyttede det ud. Den eneste måde jeg kunne få det i ham var at ligge ham ned og sprøjte det ned i halsen med en engangssprøjte, det var ikke sjovt men den eneste måde jeg kunne få det i ham.

God bedring med hende

Har de prøvet.. hun brækker det op. Min søster hjalp netop mig med mine børn på den måde. Her virkede det bare.

Hendes ældre søn er "lungebarn". Lige som lillesøster nu er. Så hun kender de fleste tricks, men er sendt så meget til tælling nu.

Nu prøver de at vække hende med en portion is. Putter det nye i med NY smag, som hun jo ikke kender som medicinen. Lader være at fortælle, at det er pencillinen. Så må vi se.

Anmeld

7. august 2011

Valle81

Da Asta var lille var ihun tit på penicillin, hun kunne ikke med det flydende så jeg fik det på piller, knuste en halv pille af gangen mellem to teskeer og vendte det med lidt Danone yoghurt på ske og det gled lige ned

Anmeld

7. august 2011

Vial

piap skriver:

Hej

vores datter for også pencellin i øjeblikke for mellemøresbetændelse og lungebetændelse og da vi fik pencillinen udleverert fik vi en kanyle med til at kunne give hende pencillinen med og fik at vide at vi bare skulle sørge for at hun fik nok at drikke bagefter eller så kunne vi blande pencillinen op i det vand/saft hun skulle drikke men vi skulle være sikker på at hun drak det HELE.. bare lige et lille fif her fra

Det virker desværre ikke. Det har de forsøgt. Hun brækker det op igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.