Eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

Min søn fik eget værelse, da han var 9 mdr., og min datter da hun var ca.6-7 måneder. De havde ingen problemer med omstillingen.

Min søn på 5 år har så siden børnehavestart sovet inde hos os om natten. I hverdagen bliver han puttet i egen seng og kommer i løbet af natten. Jeg sover meget let og kan ikke sove med ham moslende rundt i sengen. Som løsning har vi opstillet en ekstra seng til ham. Han har tilsyneladende brug for denne tryghed, så han er så hjertelig velkommen :-)

ja, det er også en super idé med ekstra seng...lidt det samme her, bare at det er tre store senge-smiler-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Janep

Eva skriver:

Hvorfor ikke-smiler- det er bare lykke...den anden dag var vi kun min den lille og den store og jeg. Den store har sin madras yderst og jeg sov yderst i den anden side og den lille helt tæt på mig da vi skulle sove...men da jeg vågnede næste morgen var han rykket en hel meter væk og lå nu helt tæt op af sine storebror...det er så hyggeligt.

Jeg ville lade hende opleve sengen lidt om dagen og lade hende være i den og ved den på værelset, så hun vender sig til det og så ville jeg, af mangel på bedre, give hende en af mine t-shirt med i seng, som duftede meget af mig..smiler.
En anden ting som jeg ikke ved om du ved..men det mindsker faktisk risikoen for vuggedød når børn sover i samme rum som mor eller far....smiler

Knus..

heh ja iih det ville være hygge

Okay det lyder som en god ide det med t-shirten det tror jeg at jeg vil prøve
Jo jeg har godt hørt om det med vuggedød, men nu er hun jo over 6 mrd og er det ikk inden for at halvt år der er størst risiko?
Jeg syndes helt sikkert min datter ska ha det bedste Men alle børn er jo forskellige og jeg tror hun har bedst af sit eget værelse.
Så nu prøver vi i et par dage og hvis det af en eller anden grund ikk går, jammen så kommer hun flux ind til os igen

Anmeld

2. januar 2009

Janep

Maria9990 skriver:

Victoria sover også stadig ved os, i hendes seng, men er hun lidt ked af det, eller syg, så kommer hun op tim os.

Jeg kan godt li at have hendes tæt på, når vi sover, for så kan jeg høre hende, hvis hun skulle kaste op eller lignende. Så tror hun bliver tæt på lidt endnu

Og så elsker jeg den hygge der er når hun kommer op om morgen, nu ligger hun og pysser os, hvis vi ikke lige vågner helt når hun vil op, og så kan man jo ikke andet end at smile og grine og så er man frisk. Bedre end noget andet <3

Hannah skal også ind til os hvis hun er syg.

uh ja.. der findes bare ikk noget bedre end at ligge og putte med sine kære små

uuh.. det er jo lige før jeg fortryder nu heh

Anmeld

2. januar 2009

Janep

lonemus skriver:

Begge vores kom på eget værelse, da de var 1 måned gammel. De var i forvejen vandt til at sove i deres egen seng (først i liften, senere egen seng), så det gav slet ingen problemer, at de kom idn på eget værelse.
De har så værelser lige op til vores, så vi har altid nemt kunnet hører dem

Jeg kan godt forstå I gerne vil have jeres privatliv - mine har også altid sovet meget let og vågnet, hver gang vi kom i seng. Det var ofte et problem, hvis de lige var faldet i søvn...så kunne jeg stå op igen og starte forfra med at få dem til at sove.

Lone

det tror jeg også at vi gør med nr 2 Så de er vandt til det.

Jah nemlig det sker rigtig tit at jeg kan stå op igen li når jeg er gået i seng.. rigtig træls

Anmeld

2. januar 2009

Janep

Rikke skriver:

Begge mine har været omkring 1 år da de er flyttet på eget værelse, og de har ikke på noget tidspunkt brokket sig over det.

Min datter på 4½ er godt nok rykket ind i min seng igen... og min søn sover der også indimellem, men ofte beder han om at komme ind i sin egen seng igen efter at jeg har hentet ham ind... men moar vil så gerne sove med dem begge...

Nu er jeg så også alene med dem, så der er masser af plads i sengen

Rikke.

hehe.. Jeg forstår gost du gerne vil sove med dem når du er alene

Hvor gammel er din søn??

Anmeld

3. januar 2009

Miamaja

nanny 911 er mere end en der staerkt advarer imod born at forblive i sovevaerelset hvis det altsaa er til gene for foraeldrene og eller bornene.. men fungerer det for ens selv og hele familien saa er det super

her har lillemanden sovet i eget vaerelse siden 4 mdr gammel..synes han egentlig var for lille men han 'valgte' det selv ved at sove bedre alene. ved os vaegnede han flere gange og sov uroligt , saa sadan er lykken hos os til alles fordel

Anmeld

3. januar 2009

Diana...

jolu skriver:

Hvordan mon lille ole som har sovet bag mors røv hele barndommen tackler at skulle flytte hjemmefra..... moaaaar......

Jeg får nærhed og samvær med mine drenge i dagligdagen og vil dem absolut gerne.....men min seng er min egen....

Altså det lyder lidt som om at børnene sover sammen med deres mor til de skal flytte hjemme fra jeg tror ikke de bliver ved med at sove i samme soveværelse som sin mor til de fylder 18, når de bliver 14- 15 år og begynder og får kærester osv ber de jo sikkert selv om eget værelse og derfor sover alene selv derfra. da jeg var i den alder af 11-12 havet jeg os flere drenge venner som sov med deres forældre men rykket ind på eget værelse da de blev lidt ældre netop pga sovene venner kærester. og de flyttet hjemme fra som alle os andre uden problemer og uden at råbe moaaaar...

Anmeld

27. februar 2009

Gustavsmor

Vores søn kom på sit eget værelse (Værelset lige ved siden af soveværelset) da han var 6 mdr....og det er gået godt hele tiden. Han har ALDRIG grædt sig i søvn eller brokket sig. Føler han er noget nær ligeså tryg på sit værelse som i samme rum som os. Jeg står der jo alligevel som et lyn hvis han blir ked af det.....

Anmeld

28. februar 2009

Miamaja

Stumpen skriver:

Mathilde flyttede ind til sig selv da hun var 4 mdr...
Qnus Anja..

samme her. han sov bedre og jeg sov bedre paa denne maade

Anmeld

28. februar 2009

malou

Eva skriver:

Sjovt...jeg synes det er omvendt...at man går med et barn så tæt på i 9 mdr. og så ikke giver dem den tætte kontakt de har brug for.
Jeg kan fortælle dig at jeg intet behov dækker ved at have mine drenge sovende, men det jeg giver dem er det hele værd og det samme mener min x heldigvis..smiler
Lidt læsning: http://www.netbaby.dk/artikler/veogvel/sovsam.asp

Knus Eva..som altid har kunne knalde, men sjældent når jeg sov...så derfor intet problem med samsovning...det er så skønt og helt sikkert det bedste for børn, hvis man vil det som forældre-smiler

Tak for dejlig læsning om samsovning Elsker også at sove med victor og mærke hans åndedræt mod mit ansigt! Hvis han har grædt eller været lidt urolig i sin vugge... falder han lynhurtig til ro når han kommer over til mig......hihi så der ligger han... ja hver nat!!!

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.