Eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2009

jolu

Mine store drenge på 9 sov på eget værelse fra dag 1 af......Det havd vi bare bestemt at sådan skulle det være, og det gav aldrig problemer....

Elias som nu er 1 år sov først igennem da han kom på sit eget værelse da han var 8 mdr. gammel og tog det uden noget brok.....

Kan slet ikke forestille mig at skulle sove med mine børn i mit værelse, jeg vl også have noget privatliv, og synes det er forældrene som får et eller andet udefinerbart behov dækket ved at skulle have helt store børn sovende hos sig.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Honningblomst

jolu skriver:

Mine store drenge på 9 sov på eget værelse fra dag 1 af......Det havd vi bare bestemt at sådan skulle det være, og det gav aldrig problemer....

Elias som nu er 1 år sov først igennem da han kom på sit eget værelse da han var 8 mdr. gammel og tog det uden noget brok.....

Kan slet ikke forestille mig at skulle sove med mine børn i mit værelse, jeg vl også have noget privatliv, og synes det er forældrene som får et eller andet udefinerbart behov dækket ved at skulle have helt store børn sovende hos sig.....

Sjovt...jeg synes det er omvendt...at man går med et barn så tæt på i 9 mdr. og så ikke giver dem den tætte kontakt de har brug for.
Jeg kan fortælle dig at jeg intet behov dækker ved at have mine drenge sovende, men det jeg giver dem er det hele værd og det samme mener min x heldigvis..smiler
Lidt læsning: http://www.netbaby.dk/artikler/veogvel/sovsam.asp

Knus Eva..som altid har kunne knalde, men sjældent når jeg sov...så derfor intet problem med samsovning...det er så skønt og helt sikkert det bedste for børn, hvis man vil det som forældre-smiler

Anmeld

2. januar 2009

jolu

Hvordan mon lille ole som har sovet bag mors røv hele barndommen tackler at skulle flytte hjemmefra..... moaaaar......

Jeg får nærhed og samvær med mine drenge i dagligdagen og vil dem absolut gerne.....men min seng er min egen....

Anmeld

2. januar 2009

jolu

Fik lige skimmet artiklen igennem.....den er vidst baseret på spædbørns erfaringer ikke 12 årige børn.....

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

jolu skriver:

Hvordan mon lille ole som har sovet bag mors røv hele barndommen tackler at skulle flytte hjemmefra..... moaaaar......

Jeg får nærhed og samvær med mine drenge i dagligdagen og vil dem absolut gerne.....men min seng er min egen....

Jamen hvis jeg nu skal svare på en pæn måde, på dit meget nedladende svar, så tror jeg han klarer det lige så godt hvis ikke bedre som alle andre.
Mener da også at vores forældres generation og deres forældres igen har klaret sig godt og på mange måder bedre end vores som er den nye institutions generation...spændende eksepriment at sende en hele generation i off. pasning dagen lang.
Jeg ser desværre intet positivt i vores udvikling og behov for at glemme eller måske bare negligere det der er vigtigt.
Jeg respekterer at andre vælger anderledes end jeg, men jeg ved også at mine børn får og har en tryg opvækst med de behov dækket som jeg mener at væsentlige og essentielle...
Jeg har nogle meget selvstændige, stærke og intelligente børn...som nok skal bluve til noget, ingen tvivl der-smiler.
De bedste tanker til dig og dine børn.
Eva

Anmeld

2. januar 2009

Plysbjørnen

Jeg får nærhed og samvær med mine børn i dagligdagen og vil dem absolut gerne.....men min seng er min egen....

Jeg må ærligt tilstå at jeg er 100% enig med dig...

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

Trold skriver:

Jeg må ærligt tilstå at jeg er 100% enig med dig...

Så skal man da heller ikke have børn i sengen...men er det så ikke mere jer der dækker jeres behov ved ikke at have børn i sengen. Ikke at der er noget galt i det..orker og magter man ikke den nærhed det giver, så er det da mere synd for børnene...men kan man, så giver det så meget til børnene...smiler

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

jolu skriver:

Fik lige skimmet artiklen igennem.....den er vidst baseret på spædbørns erfaringer ikke 12 årige børn.....

Men du sover som voksen med en anden eller??
Mennesker er mennesker og er sociale væsner....flokdyr om du vil-smiler-
Og jeg VED jeg gør det bedste for mine børn...om de er 11 år eller 2 år...så vælger vi selv her i huset.
Du tænker dit og jeg den anden vej tænker mit-smiler-
Vores børn er helt sikkert meget forskellige ligesomos to.
God aften...
Og hvis du vil læse mere om samsovning så søg på google...der er masser af gode artikler.
Eva..

Anmeld

2. januar 2009

Bastian

Min søn fik eget værelse, da han var 9 mdr., og min datter da hun var ca.6-7 måneder. De havde ingen problemer med omstillingen.

Min søn på 5 år har så siden børnehavestart sovet inde hos os om natten. I hverdagen bliver han puttet i egen seng og kommer i løbet af natten. Jeg sover meget let og kan ikke sove med ham moslende rundt i sengen. Som løsning har vi opstillet en ekstra seng til ham. Han har tilsyneladende brug for denne tryghed, så han er så hjertelig velkommen :-)

Anmeld

2. januar 2009

Plysbjørnen

Eva skriver:

Så skal man da heller ikke have børn i sengen...men er det så ikke mere jer der dækker jeres behov ved ikke at have børn i sengen. Ikke at der er noget galt i det..orker og magter man ikke den nærhed det giver, så er det da mere synd for børnene...men kan man, så giver det så meget til børnene...smiler

Det har ikke noget at gøre med at jeg ikke orker og magter den nærhed det giver at have mine børn i sengen... Jeg vil bare ikke have dem der...

Og helt ærligt jeg tror ikke mine børn tager mere skade af ikke at sove i min seng end dine tager af at dele seng med dig...

Men hvis det er din holdning at det er sådan det skal være fair nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.