Passiv rygning og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for alle svarene!

Jeg ville også allerhelst helt undgå røgen, og heldigvis omgås vi heller ikke ret mange der ryger indendøre. De fleste vil helt automatisk gå udenfor, hvis de ikke allerede gør det.

"Problemet" er min 80-årige bedstefar, som jeg er 110% sikker på ikke vil tage hensyn lige mht rygning og baby. Han synes det er noget hysteri! Så kan lige så godt glemme at tage diskussionen med ham. Men jeg vil godt nok være ked af ikke at kunne besøge mine bedsteforældre længere, når den lille kommer.

Desuden ryger han også alle andre steder hvor han kan komme til det, dvs. også hos mine forældre når han er der, og hos os (de få gange om året de kommer på besøg - og som den eneste der har "fået lov" hos os). Så skal også lige have forklaret ham at han ikke må ryge her længere. Men han er bare så fuldstændig uforstående. Han kan slet ikke se et problem, han ser det bare som en chikane af ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

1012lmp

Altså normalt ryger jeg udenfor så børnene ikke bliver udsat... men f.eks. hvis vi er nogle steder hvor folk ryger indenfor kan og vil jeg ikke nægte dem det og der bliver de udsat for passiv rygning..!

men jeg selv ryger kun i nærheden af dem et par gange om året..!

Men er vi steder hvor folk ryger indenfor gør jeg det også skal jeg ærligt indrømme..!

Anmeld

5. august 2011

lycly

Kofoed. skriver:

Altså er vi på besøg i andres hjem, så kan vi jo ikke forlange, at beboerne ikke ryger, men vil dog spørge om de kan ryge i et andet rum, end baby er i. Men igen, det laver ikke om på, at hjemmet er fyldt med giftige partikler.

Der er jeg iskold, jeg ved godt man ikke kan bestemme hvad folk skal og ikke skal gøre i deres eget hus, men hvis de ikke kan tage hensyn og styre deres abstinenser i de timer vi er på besøg, jamen så kommer vi bare ikke på besøg. Sådan har jeg det altså

Anmeld

8. august 2011

Balinus

NEJ ALDRIG!

Vi kommer bevist ikke steder hvor vi kan blive udsat for passiv rygning.

Og hvis vores ønske ikke kan blive overholdt, så forlader vi selskabet.  Så der er aldrig rygning i nærheden af vores barn - og hun befinder sig aldrig i et rum hvor der har været rygning, da de skadelige stoffer stadig befinder sig i rummet.

/Balinus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.