Passiv rygning og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Laulund87

Vi kommer kun i hjem hvor de går udenfor og ryger mens vi er der.

Det er deres egen valg om de vil ryge inde, men så kommer vi ikke på besøg Vi har ikke oplevet nogen der ikke var med på den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

sarahb

Aldrig.!
Ingen af vores venner eller familie ryger inden dørs overhoved. Børn eller ej.. Så så nemt er det...
Synes det er super ulækkert at ryge inden dørs og alt stinker .. Tænk at man selv har gjort det engang. Adddddd!!!
Min mand ryger men det foregår udendørs så tror han ryger 1 cigaret på en hel aften...

Anmeld

5. august 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

Ville I udsætte jeres baby/barn for passiv rygning?

Én ting er at forbyde rygning i eget hjem, men hvad når man er ude/hos andre?

I nogle familier kan det være særdeles svært at undgå passiv rygning ALTID. Jeg ville allerhelst undgå røgen, men skal det være for en hver pris?

Hvad mener I og hvad gør I?

ja det ville jeg bestemt undgå. men ved også at når det f.eks er min mor flytter hun rygningen udenfor og lufter kraftigt ud hver gang der kommer små børn i hjemmet

Anmeld

5. august 2011

FruDall

Jeg har skrevet nej aldrig, men selvfølgelig er der sværre situationer.

B.la. storrøg farmor og farfar da min ældste var lille, men jeg tog ham konsekvent og forlod rummet når en af dem tændte  en smøg og i starten var det rigtig tit De blev dog så trætte af ikke at se så meget til ham at de selv foreslog at ryge i køkkenet kun, når han var der -idag er hun helt holdt op og farfar ryger kun ude når vi er der

Vi valgte ikke at fokusere på at der var partikler i huset selvom de ikke lige røg nu og kun undgå den direkte røg og altid med et smil. Jeg sagde "Selvfølgelig skal du ryge, det er dit hjem - vi flytter os da bare - det er ikke noget problem!" Den tilgang virkede i længden, men den kræver at man er lidt vedholdende i starten og ligeglad med at man ikke rigtig er med.

Samme tilgang har jeg andre steder, folk må ryge alt det de vil, men jeg flytter mig med mine børn - til et røgfrit sted!

Anmeld

5. august 2011

Lisbeth85

Altså.... jeg nyder ikke at være ved nogen som ryger, men så længe Linus er mest hjemme hos mig og min kæreste, så er jeg glad - for ingen af os ryger, og det er trods alt her, at han er mest

Anmeld

5. august 2011

Fenja09

Jeg har stemt "i sjældne tilfælde" -  vi kender en hel del som ryger og tror næsten det er umuligt at holde vores kommende barn helt væk fra røg, medmindre vi vælger ikke at se menneskene.

Tror dog de fleste af dem vi kender ville vælge at ryge andetsteds så længe barnet er i nærheden, så er ikke særlig urolig eller bekymret ang. det.

/Fenja

Anmeld

5. august 2011

Isabella_mor

jeg ville ikke udsætte mit barn for passiv rygning med vilje... 

men folk i min omgangskreds og i min familie ved godt min holdning til børn og rygning, og vil de have besøg af os, så er der ingen rygning i huset. vil de ikke lade være med at ryge i det tidsrum vi er der, eller hvertfald i det mindste gå udenfor for at ryge, så kommer vi heller ikke på besøg... 

Anmeld

5. august 2011

Isabella_mor

jeg ville ikke udsætte mit barn for passiv rygning med vilje... 

men folk i min omgangskreds og i min familie ved godt min holdning til børn og rygning, og vil de have besøg af os, så er der ingen rygning i huset. vil de ikke lade være med at ryge i det tidsrum vi er der, eller hvertfald i det mindste gå udenfor for at ryge, så kommer vi heller ikke på besøg... 

Anmeld

5. august 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

I nogle familier kan det være særdeles svært at undgå passiv rygning ALTID. Jeg ville allerhelst undgå røgen, men skal det være for en hver pris?

Aldrig nogensinde!!!

Vi var nede hos min søns fars søster og de spurgte hvordan vi havde det med rygning og var ærlige og de røg så bare udenfor...

Jeg har valgt at jeg IKKE vil komme i hjem der bliver røget i 

Anmeld

5. august 2011

Jakob'sMor

Anonym skriver:

Nope - folk er så flinke at gå udenfor frivilligt når vi besøger dem, så det er jo bare skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.