Passiv rygning og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

MamaJakob

Jeg har svaret: "Ja, i sjældne tilfælde" - men burde måske have svaret "Andet", da den er lidt svær at definere.

Jeg bryder mig nemlig heller ikke om, at komme hos folk, hvor der ryges indenfor - heller ikke selvom de så lige går ud, bare fordi vi er det: der lugter jo stadig af røg indenfor.Dog kender jeg heller ingen, som ryger i hjemmet, hvorfor jeg ikke har haft problemet endnu - var det fx hjemme hos én af mine egne forældre, ville jeg da bestemt ikke udelade at besøge dem af dén grund.

Med det sagt, så er det faktisk temmelig ofte (i hvert fald her i sommerperioden), at jeg har Jakob med på caféer el. lign. udendørs, hvor der jo som oftest er rygere tilstede. Og dét generer mig altså ikke, så længe røgen ikke pustes i hans retning. Dét karakteriserer jeg ikke som passiv rygning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

NinaNymannMadsen

hvis det ikk kan undgåes jamen så kan det ikk undgåes.

jeg vil ikk forbyde folk ryge i deres eget hjem. deres hjem, deres regler. dog er de i min familie minus min mormor gode til at gå ud og ryge.
min mormor har schlerose (staves) og er meget svag og kan næsten ikk gå, hun kan tage 2 skridt ved hjælp, derfor vil jeg ikke bede hende om at gå ud. hun var dog god til at lufte ud og lade være med at ryge inden vi kom men derfor er det stadig i luften.

så længe de ikk ryger dem lige ind i hovedet og godt kan finde ud af at tage lidt hensyn så er det fint nok.

Anmeld

5. august 2011

Alba

Jeg synes det er rigtig svært, jeg vil det bedste for min baby og vil holde den væk fra røg men hele familien ryger så når vi er hos mig må man ikke ryge men hos dem kan jeg ikke bestemme, jeg kan ikke fravælge hele familien pga. af det, men jeg må bare gå tidligt når vi har været til noget, og om sommeren holder jeg min baby i haven hvis der er sådan en.

Min familie kender godt min holdning og mit problem og mere kan jeg ikke gøre.

Anmeld

5. august 2011

eElak

Spørgsmålet går på om jeg VIL udsætte min søn for passiv rygning? Absolut ikke med min gode vilje. 

Men jeg har ikke rigtigt noget valg, idet at hans far ryger. Så når han er på weekend hos ham kan det ikke undgåes. Faren ryger dog udenfor og prøver at tage hensyn - men lige meget hvad - knægten bliver udsat for passiv rygning. 

Så har desværre ikke valget/muligheden for at ændre dette, med mindre jeg skulle forbyde faren at se sin søn - og DET vil jeg absolut ikke.. Så hellere den passive rygning. 

Anmeld

5. august 2011

Peanut

FruDall skriver:

Jeg har skrevet nej aldrig, men selvfølgelig er der sværre situationer.

B.la. storrøg farmor og farfar da min ældste var lille, men jeg tog ham konsekvent og forlod rummet når en af dem tændte  en smøg og i starten var det rigtig tit De blev dog så trætte af ikke at se så meget til ham at de selv foreslog at ryge i køkkenet kun, når han var der -idag er hun helt holdt op og farfar ryger kun ude når vi er der

Vi valgte ikke at fokusere på at der var partikler i huset selvom de ikke lige røg nu og kun undgå den direkte røg og altid med et smil. Jeg sagde "Selvfølgelig skal du ryge, det er dit hjem - vi flytter os da bare - det er ikke noget problem!" Den tilgang virkede i længden, men den kræver at man er lidt vedholdende i starten og ligeglad med at man ikke rigtig er med.

Samme tilgang har jeg andre steder, folk må ryge alt det de vil, men jeg flytter mig med mine børn - til et røgfrit sted!

Det var da en super idé..

Den tror jeg jeg vil benytte, når jeg får brug for det 

Skulle gerne blive gravid  snart.. Og har nemlig tænkt over hvad jeg gør med mine svigerforældre og mor, når vi skal besøge dem, for de ryger nemlig indendørs. 

Anmeld

5. august 2011

Rødhætte

Jeg vil gøre alt for at undgå det, men tror aldrig man kan sige aldrig.. Desværre.. Har en svigermor der ryger meget og selvom hun IKKE må gøre det i mit hjemme kan jeg jo ikke forbyde det i hendes eget (Heldigvis går hun i et andet rum, men der er jo stadig mange røg baksiller i hjemmet)..

Anmeld

5. august 2011

maria_wlt

NEJ ALDRIG...

Det vil ALDRIG komme på tale at mine børn vil bliver udsat for det med mig i nærheden ihverfald..

Hvis der bliver røget hvor jeg kommer og man ikke har lyst til at gå udenfor eller lign, så går jeg bare igen

Anmeld

5. august 2011

Nessie

Vi vil ikke forbyde folk at ryge i deres eget hjem, men alle er nu flinke til at g udenfor.

Passiv rygning kan ikke undgåes, og må barnet slet ikke udsættes for noget, skal man jo blive hjemme altid. Bilos er også skadeligt, og det kan heller ikke undgåes

Anmeld

5. august 2011

LBK

Jeg har svaret "andet"..Vores hjem er et ikke-ryger hjem. Dette gælder også når der kommer gæster, og det var også før vi fik barn.. Gider ikke lugten og vil gerne kunne trække vejret frit i eget hjem.

Der er INGEN i min familie der ryger.. Hvilket jeg er super stolt af..  Men i min mands familie er der mange der ryger. Heldigvis ikke hans mor og far, som jo er dem vi kommer mest hos.. På farens side er de STOR rygere. Vi kommer der heldigvis ikke så tit. Men de gange vi har været der tager de en smule hensyn. Men alternativet er, at vi forlader rummet med den lille, når de glemmer at tænke sig om. Min mands far, er ikke bleg for at åbne munden når de glemmer at bruge hoveder..SKØNT.

På morens side er alle SÅ fantastiske til at tage hensyn. Det kan være de nogle enkelte gange får tænt en cigaret uden at tænke over, at der liiiiige er en baby tilstede. Men så rejser de sig og hvis ikke de gør, så gør vi....

Anmeld

5. august 2011

BABYPIGEnr4

Anonym skriver:

Ville I udsætte jeres baby/barn for passiv rygning?

Én ting er at forbyde rygning i eget hjem, men hvad når man er ude/hos andre?

I nogle familier kan det være særdeles svært at undgå passiv rygning ALTID. Jeg ville allerhelst undgå røgen, men skal det være for en hver pris?

Hvad mener I og hvad gør I?

Nej, aldrig.

Vi har familie der ryger. Ungernes faster og onkel. Jeg har prøvet at forklare hende, at jeg er allergisk over for røg. Min hals snører sig sammen og jeg må hive efter vejret. Hvis jeg spiser allergipiller kan det hjælpe. Jeg er dog nået til den konklusion, at hun ikke ønsker mit besøg. Efter adskillige gange, at have efterspurgt i det mindste, at få gennemtræk, men hun vil ikke engang åbne så meget som et vindue. Derfor sørger jeg for at skulle noget andet, når der er arrangementer der.

Jeg har heller ikke tænkt mig at besøge hende med den lille bebs. Mine unger er så store de selv bestemmer om de vil derhen, men de kommer der aldrig, når der ikke er fødselsdag eller lign. De gider heller ikke røgen.

Baby'este hilsner fra Helle (28+3)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.