Slut med mad om natten (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

raca

det er ved 8 mdr de siger de kan klare sig uden... 6mdr er fortidligt hvis barnet stadig vågner selv..

jeg stoppede ved 1 år... og tja 2,5 år..a

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

mortilnoahogmelina

Noah var omkring 1 måned da kg stoppet med at give mad om natten dog kunne han godt vågne en sjældent gang imellem og ville have en flaske det stoppede helt da han var 2 måneder .

Anmeld

4. august 2011

fif

MKBP skriver:

OMG...-hvor er der bare mange af jer der har dygtige børn  

Ville ønske det var mig der fik sin nattesøvn...-efter 5 mdr uden en hel nats sammehængende søvn, er det sku hårdt til tider !!!

Når hun er fyldt de 6 mdr, vil jeg prøve med vand...-er bare "bange" for at hun lapper en hel flaske i sig så...

Håber det er okay at jeg ikke citerer jer alle - men TAK for svar

Min pige er over 8 måneder!!!! Og har ALTID vågnet 2 gange om natten end da flere gange til tider ....

Anmeld

4. august 2011

norenberg

mine tre unger har været mellem 3 - 5 uger...så har de sovet igennem om natten uden mad....min sp sagde at hvis man sørgede for at de fik nok og spiste sig mæt om dagen var det ikke nødvendig med mad om natten...

Anmeld

4. august 2011

raca

norenberg skriver:

mine tre unger har været mellem 3 - 5 uger...så har de sovet igennem om natten uden mad....min sp sagde at hvis man sørgede for at de fik nok og spiste sig mæt om dagen var det ikke nødvendig med mad om natten...

man må ikke tvinge dem til og undvære mad om natten i den alder...dvs trække dem med sut og vand el....

men hvis de selv sover igennem så er det ok.. dog kan det være et problem for moren hvis hun vil amme da det er svært at opretholde en forholdsvis nyetapleret amning hvis barnet sover 8-12 timer istreg..

det er som udgangs punkt heller ikke ønskværdigt at barnet sover så lange strlk som spæd er der en del søvnforskning der pejer mod, da det øger ricikoen for vuggedød

Anmeld

4. august 2011

norenberg

raca skriver:

man må ikke tvinge dem til og undvære mad om natten i den alder...dvs trække dem med sut og vand el....

men hvis de selv sover igennem så er det ok.. dog kan det være et problem for moren hvis hun vil amme da det er svært at opretholde en forholdsvis nyetapleret amning hvis barnet sover 8-12 timer istreg..

det er som udgangs punkt heller ikke ønskværdigt at barnet sover så lange strlk som spæd er der en del søvnforskning der pejer mod, da det øger ricikoen for vuggedød

mine unger er heller ikke blevet trukket med hverken sut eller vand da mine unger slet ikke bruger  sut, de har sovet igennem af sig selv...og ingen af dem har lidt vuggedød....så de kan som være nok så kloge de forsker....tror sku ikke altid de ved hvad de snakker om...

Anmeld

4. august 2011

sarahb

vi stoppede da han var 7 mdr og det gik aå godt, 2 dage vågnede han og fik en kop vand og nu vågner han ikk mere

Anmeld

4. august 2011

Bare mig..

Min datter er først nu, for omkring 5 uger siden stoppet med det.. Fra den ene dag til den anden!

Hun får dog stadig en om aftenen med 50 ml i. Men det er almindelig letmælk, så den får hun i stedet for noget at drikke inden hun skal i seng..

En dag er hun forhåbentligt faldet i søvn inden jeg har fået varmet mælken, og så stoppet.. Men den ene når hun skal i seng, synes jeg er helt fint..

(hun er knap 15 mdr.)

Anmeld

4. august 2011

AnneBJ

Felix sov igennem - altså omkring 21- 5/6 stykker, fra han var 2,5 måned. Omkring 3,5 måned begyndte han dog at vågne både 1 og 2 gange om natten igen, så nu får han en flaske vælling omkring 22-23 tiden, og sover til 7/8 tiden om morgenen

Anmeld

5. august 2011

Tulle28

Det er vist meget forskelligt fra barn til barn. Læste i Helen Lyng's bog at nogle børn har brug for mad om natten indtil 1 års alderen.

Jeg ammede min datter om nattem til hun var næsten 11 mdr. så tog vi en kold tyrker... Det tog en uges tid og sov hun igennem og har gjort det lige siden.

Hun er 16 mdr idag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.