Hvad vejede jeres baby som 4 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

Sakris

Kom til at tænke om det ikke er lidt at et barn på 1 kun vejer 7 kg? Vi bliver tit spurgt om, vores pige ikke er lille af sin alder. (7 måneder og 7 kg). Og jo hun er da ikke stor, men følger sin kurve er glad og tilfreds, og det er jo det vigtigste. Op med humøret. Vægten udligner sig om alle omstændigheder når de begynder at kravle/gå. Men er sikker på at din sp nok skal sige noget hvis tingene ikke er normale. Ville helt klart tro på hende frem for damen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Muhmi skriver:

Du har til dels ret Sidst SP kiggede på ham vejede han 6300g. og var 63cm lang, der var han to mdr. I dag vejede han så 7900g. og er kun vokset 1 cm på to mdr.

Men da jeg gik til mødregruppe så lagde jeg bare mærke til at Silas var en større baby end de andre på hans alder... Det var jo så også alle sammen piger så derfor tænkte jeg at det nok havde noget med det at gøre... Og den ene af de piger der var der er Silas faktisk større end og hun er et halvt år.. Så det havde jo også noget at gøre med mine bekymringer...

Og ja, jeg føler at han stortrives, han er glad og sover godt... Så jeg ved egentlig heller hvorfor jeg bekymrer mig....

Så længe sp og egen læge ikke siger han er fed eller 'overvægtig' syntes jeg ikke du skal være bekymret...

Det er så farligt at begynde og sammenligne baby'er, det giver bekymringer og tanker... Man begynder at tænke på tal - antal gange han får mad osv.

Hvis du er bekymret så tag en snak med din sp og luk ørerne for alt det andet ammestue snak...

I vores mg var der 2 piger og 2 drenge, frederic var den yngste - men hele vejen igennem det første år den længste og tyndeste af dem... Idag er han den 2. laveste, men stadig den tyndeste.

Vores fætter var også en sumo bryder da han var lille, det eneste han kunne passe var jogging tøj (var flaske barn) Hun har erkendt at hun overfodred ham og mange sagde; skidt han dejlig og skal nok rende det af sig... Han er idag 3½, stadig meget kompakt - men slet ikke fed på nogen måder. Hans lillesøster er også godt i stand. Men de følger begge deres egen kurver og deres mor er også i den kraftige ende.

Det at nogle begynder at sende deres baby'er på slanke kur er bare så meget forkert. Med mindre en børnelæge har pålagt det...

Sagtens være at han står stille i vægt den næste mdr og så tager et ryk i længden..

Fandt lige barnets bog frem og kunne se at frederic var 66 cm ved 4 mdr - så han tog lige et spring på 6 cm på 1 mdr.

Anmeld

3. august 2011

Nanastep

For mig er det helt normalt, min dreng emil han bliver 5måneder om 14dage, og han vejer 8kg nu , og han var ikke fed ved fødslen, 3420g! ... så du har en dejlig baby med en flot vægt

Anmeld

3. august 2011

mortilmange

Jeg kan ikke huske med de 3 store (der skal jeg ha deres bøger frem ) Men Olivia vejede 3120 g ved fødslen og 6 kg som 4 mdr  Nu er hun knap 6 mdr og vejer lidt over 7 kg

Anmeld

4. august 2011

JeNoVa

Der står i min journal, at jeg vejede 7,600 gram, da jeg var 4 måneder gammel. Som barn og teenager var jeg altid undervægtig, og nu som voksen er jeg normalvægtig. Ingen grund til bekymring.

Anmeld

4. august 2011

camsko88

Freja Vejede 7,4 da hun var 3½ mdr så er næsten sikker på hun er over de 8 kg nu hihi, ( SP kommer til 4 mdrs tjek idag ) og hun er ikke en prop

Er sikker på din lille guldklump er perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.