Hvad vejede jeres baby som 4 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.524 visninger
25 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Muhmi

Ja vi var til sådan noget "Mor/Barn-træf" på ældrecenteret i min by... Da vi så skulle have vores børn vejet, så viser det sig at Silas har taget godt på siden han blev født, han vejer nemlig 7 kilo og 900 gram... Bagefter sidder vi så og snakker med én af de andre mødre, hendes barn er et år... Hun sagde så et eller andet om at hendes barn ikke engang vejer 7 kilo endnu, jeg kigger så på hende og siger: Okay? Silas vejer næsten 8 kilo nu her og han er kun 4 mdr. næsten... Til det vælger hun så at svare: "Ja jeg har jo heller aldrig født fede børn!"

Silas vejede altså kun 3224gram da han blev født, det vil jeg da ikke betegne som værrende fed overhovedet... Men det nåede jeg aldrig at sige fordi der var én eller anden der afbrød vores samtale....

Men SP siger at han ser dejlig sund ud og er dejlig blød...

Siger hun bare det, fordi der var andre til stede eller er det ok normalt at veje næsten 8 kilo når man er 4 mdr.?

Blev virkelig ked af den kommentar, for jeg er jo selv overvægtig og jeg vil bestemt ikke have at Silas bliver det... Men han får jo kun mælk fra mig, er den alt for fed måske?

Nogen der kan muntre mig lidt op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

FruHolm <3

Muhmi skriver:

Ja vi var til sådan noget "Mor/Barn-træf" på ældrecenteret i min by... Da vi så skulle have vores børn vejet, så viser det sig at Silas har taget godt på siden han blev født, han vejer nemlig 7 kilo og 900 gram... Bagefter sidder vi så og snakker med én af de andre mødre, hendes barn er et år... Hun sagde så et eller andet om at hendes barn ikke engang vejer 7 kilo endnu, jeg kigger så på hende og siger: Okay? Silas vejer næsten 8 kilo nu her og han er kun 4 mdr. næsten... Til det vælger hun så at svare: "Ja jeg har jo heller aldrig født fede børn!"

Silas vejede altså kun 3224gram da han blev født, det vil jeg da ikke betegne som værrende fed overhovedet... Men det nåede jeg aldrig at sige fordi der var én eller anden der afbrød vores samtale....

Siger hun bare det, fordi der var andre til stede eller er det ok normalt at veje næsten 8 kilo når man er 4 mdr.?

Blev virkelig ked af den kommentar, for jeg er jo selv overvægtig og jeg vil bestemt ikke have at Silas bliver det... Men han får jo kun mælk fra mig, er den alt for fed måske?

jeg vil gerne muntre dig op, for hun skal da bare hold K*** hvis din dreng er fed , så er min da svært overvægtig, for han vejede 9,3 kg da han var 4 måneder

så bare rolig, du er en god mor og babyer er ikk for tykke

Anmeld

3. august 2011

Tona

Muhmi skriver:

Jeg tror at det er i den høje ende af skalaen at veje så meget når man kun er 4 mdr.

Men hvis det er nogen trøst så kan jeg fortælle dig at det gjorde Amanda også og hun lå enda i overkanten på den der kurve du ved. Men nu her knap 7 mdr gammel og godt i gang med skemad vejer hun præsis det hun skal i forhold til hendes vægt. Det udligner sig selv og retter sig.   Man skal slet ikke tænke på overvægt i forbindelse med så små børn.

I øvrigt har jeg altid være glad for at Amanda var godt i stand og stor og stærk. Ville hellere det end have en lille undervægtig en som havde problemer med at tage føde til sig. Syntes det er så synd for de børn/forældre der oplever det

Noget andet er så at jeg syntes at hende den anden mor var en kost at sige sådan til dig. Det var ikke ret pænt sagt! Men du ved jo at alt er ok for du har jo talt med sp

Anmeld

3. august 2011

Camillee

Hvis din SP mener han ser dejlig sund ud og er dejlig blød, som du selv skriver, så er jeg sikker på at han er det!

Men det er aldrig rart at få at vide! Vi har så bare altid fået at vide at Elias var for tynd, men folk har så travlt med alle andre end dem selv,

Elias vejede ved fødslen 2750 gram
og 4 mdr og 9 dage gammel vejede han 6100 gram
(SP mente at han var som kan skulle være. en fin slank lille dreng (: )

Anmeld

3. august 2011

Clisolka

Hvad er det for en kommentar at slynge ud! Babyer kan ikke blive overvægtige.... Jeg har også hørt meget om min datters vægt de første par måneder fodi hun startede ud med 4 kg, og især min SP gjorde mig ked af det, fordi hun sagde at hun var tyk! Men hun har fulgt sin helt egen kurve 

Da Isabella var 4 mrd. vejede hun 6,9 kg - og nu som 9 mrd. gammel vejer hun omtrent 9,5 kg (er ikke helt sikker). Hendes vægt er begyndt at udligne sig fordi hun tumler så meget rundt på gulvet 

Anmeld

3. august 2011

maria_wlt

Fede børn... haha

Jeg har nemlig født fede børn så... Tristan 3744 og Ene 3955

De var begge præcis 67 cm og 7.4 kg som 3 MDR...SÅ KOM DE BARE KOMME AN 

Du skal SLET ikke tage noget af det til dig... Jeg må jo ærligt indrømme at 7 kg er meget i underkanten som 1 årig...

Anmeld

3. august 2011

MetteS81

Ella vejede 7,2 kg og var 65 cm da hun var 4 mdr, og det var over gennemsnit.

Det lader til at din søn også ligger over gennemsnit, men jeg mener ikke du har noget at bekymre dig om, det var da bare en fuldstændig åndssvag og unødvendig kommentar hun kom med!!!  Men man blir så ked og såret når det handler om ens børn...

Som en anden skriver, så udligner det lidt sig selv hen af vejen...bare vent til han begynder at kravle og gå, så preller det som regel af dem  Er også sikker på at din SP havde sagt noget hvis han var tyk! Så giv ham endelig alt det han vil have at spise, der er ikke noget galt med din mælk!

Ella blev vejet igen da hun var 6 mdr og her lå hun stadig en lille smule over gennemsnit, men vægtstigningen var markant mindre end den havde været de første måneder. Så allerede nu kan vi se at det stabiliserer sig...

Så...prøv at glem hendes flabede kommentar og husk på at nogle mennesker bare ik har tænker før de taler...og desuden ik aner vad de snakker om!

Anmeld

3. august 2011

Muhmi

Giver lige et kollektivt svar...

Først, tak for jeres svar... Ånder lettet op over at Silas ikke er fed... Det er en familiesvaghed desværre og jeg ønsker ikke dette for ham, det var derfor den ramte hårdt... Samtidig tog jeg det også som et angreb på mig fordi jeg selv er fed og derfor var Silas jo også fed...

Jeg blev så pavestolt da jeg så hvad han vejede, for det betyder at alle mine dumme nedture over ikke at have nok mælk, eller at den ikke har mættet ham nok, ikke var forgæves og at jeg gør noget rigtigt i at tage de fiskeolietabletter...

Så kom kommentaren *BUNG!* lige i maven... "Hvad nu hvis jeg har gjort min søn fed??" "Hvad nu hvis SP kun siger at han er fin fordi de andre sidder der?"

Jeg er bare ret bange for at når hun kommer hjem til os om en uge at, jeg så bliver rakket ned fordi jeg gør ham tyk...

Men kan da se at det ikke er unormalt at veje som han gør... Det er super rart! Tak skal i have!!

(Grunden til mit lidt sene svar, er fordi jeg skulle lave en spinatlasagne fra bunden )

Anmeld

3. august 2011

Mamalou

Min søn på 11 uger vejer 7,1 kg - og han følger sin kurve (vejede 4190 ved fødslen). Han har nogle gode kinder og lårbasser, og selv om han er en stor dreng nu, så tager jeg det stille og roligt... Det udligner sig på et tidspunkt!

Det er bare at nyde, at man ikke skal bekymre sig om, om det bette pus får hvad det skal have at spise  

Anmeld

3. august 2011

Sabina92

Muhmi skriver:

Min er næsten 5 mdr. og vejer 7,2 (: Han vejede 4320g. ved fødslen (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.