Hvad vejede jeres baby som 4 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

Muhmi

for alle jeres søde svar piger! Det beroliger mit sind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Muhmi skriver:

Ja vi var til sådan noget "Mor/Barn-træf" på ældrecenteret i min by... Da vi så skulle have vores børn vejet, så viser det sig at Silas har taget godt på siden han blev født, han vejer nemlig 7 kilo og 900 gram... Bagefter sidder vi så og snakker med én af de andre mødre, hendes barn er et år... Hun sagde så et eller andet om at hendes barn ikke engang vejer 7 kilo endnu, jeg kigger så på hende og siger: Okay? Silas vejer næsten 8 kilo nu her og han er kun 4 mdr. næsten... Til det vælger hun så at svare: "Ja jeg har jo heller aldrig født fede børn!"

Silas vejede altså kun 3224gram da han blev født, det vil jeg da ikke betegne som værrende fed overhovedet... Men det nåede jeg aldrig at sige fordi der var én eller anden der afbrød vores samtale....

Men SP siger at han ser dejlig sund ud og er dejlig blød...

Siger hun bare det, fordi der var andre til stede eller er det ok normalt at veje næsten 8 kilo når man er 4 mdr.?

Blev virkelig ked af den kommentar, for jeg er jo selv overvægtig og jeg vil bestemt ikke have at Silas bliver det... Men han får jo kun mælk fra mig, er den alt for fed måske?

Nogen der kan muntre mig lidt op?

Hun skal da bare lukke halsen...

Og så må du også holde op, din mælk er ikke for fed... Kan næsten gætte på at din dreng vokser i ryk.. Altså tager et skridt i kg, dernæst længde osv.

Kig på din søn, han stortrives jo. Og følger helt sikkert hans helt egen kurve...

Misundelse er en grim ting og vær stolt af den dreng du har...

Cm/kg plejer jo at følge af..

Frederic var også 3200g da han blev født og ved 5 mdr var han 72 cm og 7,3 kg

Anmeld

3. august 2011

Rødhætte

Du skal da bare lukke ørene for sådan en kommentar.. Jeg elsker "fede" babyer! William vejet 2590 g og 48 cm ved fødslen og nu her hvor han er 4 mdr og 2 uger vejer han 6700 g og er 64 cm lang..

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

Felix vejer 7,5 Han er 4 mdr. og 3 dage!

Anmeld

3. august 2011

Muhmi

Mor til Frederic skriver:

Hun skal da bare lukke halsen...

Og så må du også holde op, din mælk er ikke for fed... Kan næsten gætte på at din dreng vokser i ryk.. Altså tager et skridt i kg, dernæst længde osv.

Kig på din søn, han stortrives jo. Og følger helt sikkert hans helt egen kurve...

Misundelse er en grim ting og vær stolt af den dreng du har...

Cm/kg plejer jo at følge af..

Frederic var også 3200g da han blev født og ved 5 mdr var han 72 cm og 7,3 kg

Du har til dels ret Sidst SP kiggede på ham vejede han 6300g. og var 63cm lang, der var han to mdr. I dag vejede han så 7900g. og er kun vokset 1 cm på to mdr.

Men da jeg gik til mødregruppe så lagde jeg bare mærke til at Silas var en større baby end de andre på hans alder... Det var jo så også alle sammen piger så derfor tænkte jeg at det nok havde noget med det at gøre... Og den ene af de piger der var der er Silas faktisk større end og hun er et halvt år.. Så det havde jo også noget at gøre med mine bekymringer...

Og ja, jeg føler at han stortrives, han er glad og sover godt... Så jeg ved egentlig heller hvorfor jeg bekymrer mig....

Anmeld

3. august 2011

Muhmi

Rødhætte skriver:

Du skal da bare lukke ørene for sådan en kommentar.. Jeg elsker "fede" babyer! William vejet 2590 g og 48 cm ved fødslen og nu her hvor han er 4 mdr og 2 uger vejer han 6700 g og er 64 cm lang..

Det er sjovt for jeg elsker også fede babyer...  Jo tykkere lår og jo større kinder, jo bedre! Det er bare når det er ens egen baby, så bliver man altså noget så følsom overfor sådan nogle kommentarer...

Anmeld

3. august 2011

VNB

hold da helt kæft man en irriterende og fræk kvinde... ja undskyld mig....

det var da virkelig en underlig og led kommentar at komme med!

Viktor vejede da 3616 gram ved fødslen, vejede 7,5 kg da han var 4 mdr, og nu er han 8 mdr og vejer 10,5 kg

så han er også godt i stand - ikke tyk men bare dejlig baby rund! og det SKAL babyer sku da være!!!

så din dreng er helt sikkert helt perfekt som han er! jeg synes sleeeet ikke at man skal tænke på overvægt hos babyer før det virkelig er ekstremt!

stort kram fra mig!

Anmeld

3. august 2011

Muhmi

hold da helt kæft man en irriterende og fræk kvinde... ja undskyld mig....

det var da virkelig en underlig og led kommentar at komme med!

Viktor vejede da 3616 gram ved fødslen, vejede 7,5 kg da han var 4 mdr, og nu er han 8 mdr og vejer 10,5 kg

så han er også godt i stand - ikke tyk men bare dejlig baby rund! og det SKAL babyer sku da være!!!

så din dreng er helt sikkert helt perfekt som han er! jeg synes sleeeet ikke at man skal tænke på overvægt hos babyer før det virkelig er ekstremt!

stort kram fra mig!

Årh tak søde

Ja, jeg synes virkelig ikke det var på sin plads at kalde Silas for fed... Det har jeg nemlig aldrig selv syntes, men deriomod været kæmpe stolt af hans dejlige lækre lår og hans søde runde mavse... Men lige idet hun sagde det, kom jeg bare helt i tvivl om mine opfattelser af en baby er helt forkert, i og med at alle de andre babyer på hans alder ikke er ligeså store som ham... Men de er jo også piger....

Bare helt igennem en rigtig ævoplevelse...

Men nu hvor jeg kan se at de andre babyer er ligesom ham mere eller mindre så trøster det mig

Anmeld

3. august 2011

de-wett

Muhmi skriver:

Ja vi var til sådan noget "Mor/Barn-træf" på ældrecenteret i min by... Da vi så skulle have vores børn vejet, så viser det sig at Silas har taget godt på siden han blev født, han vejer nemlig 7 kilo og 900 gram... Bagefter sidder vi så og snakker med én af de andre mødre, hendes barn er et år... Hun sagde så et eller andet om at hendes barn ikke engang vejer 7 kilo endnu, jeg kigger så på hende og siger: Okay? Silas vejer næsten 8 kilo nu her og han er kun 4 mdr. næsten... Til det vælger hun så at svare: "Ja jeg har jo heller aldrig født fede børn!"

Silas vejede altså kun 3224gram da han blev født, det vil jeg da ikke betegne som værrende fed overhovedet... Men det nåede jeg aldrig at sige fordi der var én eller anden der afbrød vores samtale....

Men SP siger at han ser dejlig sund ud og er dejlig blød...

Siger hun bare det, fordi der var andre til stede eller er det ok normalt at veje næsten 8 kilo når man er 4 mdr.?

Blev virkelig ked af den kommentar, for jeg er jo selv overvægtig og jeg vil bestemt ikke have at Silas bliver det... Men han får jo kun mælk fra mig, er den alt for fed måske?

Nogen der kan muntre mig lidt op?

min datter vejede ved fødslen 3250 g og ved 4 måneder mener jeg det var omkring 5 til 5,5 kg . Nu er hun '8 måneder og vejr omkring 9 kg

Anmeld

3. august 2011

Lucas og Mathilde <3

mathilde vejede 3080g ved fødslen, og da hun var fire mdr vejede hun 5900g, men hun er jo også en pige hun er snart 13 mdr, og vejer nu 10.1

men der er jo ikke ngoet bedre end små tykke babyer .
og når han begynder at aktivere sig lidt, ved at gå osv så bliver han hurtigt slank .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.