Muhmi skriver:
Ja vi var til sådan noget "Mor/Barn-træf" på ældrecenteret i min by... Da vi så skulle have vores børn vejet, så viser det sig at Silas har taget godt på siden han blev født, han vejer nemlig 7 kilo og 900 gram... Bagefter sidder vi så og snakker med én af de andre mødre, hendes barn er et år... Hun sagde så et eller andet om at hendes barn ikke engang vejer 7 kilo endnu, jeg kigger så på hende og siger: Okay? Silas vejer næsten 8 kilo nu her og han er kun 4 mdr. næsten... Til det vælger hun så at svare: "Ja jeg har jo heller aldrig født fede børn!"
Silas vejede altså kun 3224gram da han blev født, det vil jeg da ikke betegne som værrende fed overhovedet... Men det nåede jeg aldrig at sige fordi der var én eller anden der afbrød vores samtale....
Men SP siger at han ser dejlig sund ud og er dejlig blød...
Siger hun bare det, fordi der var andre til stede eller er det ok normalt at veje næsten 8 kilo når man er 4 mdr.?
Blev virkelig ked af den kommentar, for jeg er jo selv overvægtig og jeg vil bestemt ikke have at Silas bliver det... Men han får jo kun mælk fra mig, er den alt for fed måske?
Nogen der kan muntre mig lidt op?
Hun skal da bare lukke halsen...
Og så må du også holde op, din mælk er ikke for fed... Kan næsten gætte på at din dreng vokser i ryk.. Altså tager et skridt i kg, dernæst længde osv.
Kig på din søn, han stortrives jo. Og følger helt sikkert hans helt egen kurve...
Misundelse er en grim ting og vær stolt af den dreng du har...
Cm/kg plejer jo at følge af..
Frederic var også 3200g da han blev født og ved 5 mdr var han 72 cm og 7,3 kg
Anmeld