Mangler jeg noget ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

akskovmose

Hejsa.. 

Tror jeg har det lige som dig, tænker og tænker, der må være et eller andet man har overset 

Hvad med en babyalarm?

Vi har dog heller ikke købt en endnu, og kan ikke rigtig bestemme mig til om vi gør inden babyen kommer, og om det er noget vi vil ønske os i stedet, det er jo i grunden små dyrt.. Kan selvfølgelig ikke huske hvad vi gjorde med de 3 store.. 

Annette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Muffin_girl

Mulleunge skriver:

Ja som overskriften lyder, er der nogen der kan se om jeg mangler noget ??  - Siden jeg blev gravid, har jeg lavet en liste over de ting der skulle købes til vores prinsesse og jeg står nu og er DONE!

lige en liste over hvad jeg har : 

K ørepose (DuniDou)

Masser af tøj i strl. 50/56

Puslebord + pude 

Produkter af alle salgs, alt fra olie til zinksalve, babypudder mm. 

Stofbleer 20 stk. 

Badeklar (flexibath) samt indsats. 

Vaskeklude.  

Flyverdragt samt vanter + huer.

Sutsko mm. 

Varme strik trøjer. 

Masser af bodyer. 

Sengetøj + rand. 

Skråstol.

Dyne + pude.

Svøbetæpper. 

Vaskefad. 

Rangler + diverse. 

Vugge.

Termometer til bad og temp. 

Barnevogn.

Ja jeg tror snart ikke jeg kan huske alt hvad jeg har, men kan ikke selv komme i tanke om andet jeg skulle stå og mangle når hun kommer .. 

Nogen der har noget at tilføje må i meget gerne (: 

Super god liste... Den gemmer jeg da lige indtil at lykken til smiler os ..  

Anmeld

2. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mulleunge skriver:

Ja som overskriften lyder, er der nogen der kan se om jeg mangler noget ??  - Siden jeg blev gravid, har jeg lavet en liste over de ting der skulle købes til vores prinsesse og jeg står nu og er DONE!

K ørepose (DuniDou)

Puslebord + pude 

Stofbleer 20 stk. 

Vaskeklude.  

Sutsko mm. 

Varme strik trøjer. 

Masser af bodyer. 

Sengetøj + rand. 

Skråstol.

Dyne + pude.

Svøbetæpper. 

Vaskefad. 

Rangler + diverse. 

Vugge.

Barnevogn.

Ja jeg tror snart ikke jeg kan huske alt hvad jeg har, men kan ikke selv komme i tanke om andet jeg skulle stå og mangle når hun kommer .. 

Det eneste jeg umiddelbart ville købe ekstra af er stofbleer. Mange jeg har talt med har nemt haft 50 stk. uden problemer med at få dem brugt. 

Anmeld

4. august 2011

Mauser.

Ciss skriver:

Jeg brugte det faktisk allermest hjemme indendørs. Nogen dage var min ældste urolig og havde ondt og den slags, og da ville hun helst være i armene. Da var det godt at kunne aflaste armmusklerne og bære med ryggen i stedet. + at det var ret og slet hyggeligt, så nogen gange, hvis jeg skulle have ting gjort, og hun ikke var i humør til at ligge selv, så brugte jeg sjalet. Så var hun med og så på, hvad jeg var i gang med. Virkelig spændende at Mor vasker op!

Jeg har også brugt det på ture ud. Det er langt enklere at tage bus med barnet i bæresjal i stedet for barnevogn, som må ind og ud osv. Gåture udendørs om vinteren går også fint. Det er ganske lunt inden i sjalet, og man kan tage sin jakke rundt, hvis der er kold vind. Mine to er fra henholdsvis december og november. I bæresjal kan de fint sove et stykke tid. Nogen bæreseler skal babyen ikke være i længere end ca 30 min pga at siddestillingen bliver forkert.

Og så er det genialt at bruge den slags i lufthavnene, hvis man skal rejse. Vognen må sendes og er besværlig hvis man er alene og både skal passe på barnet og klappe sammen og pakke i plastik osv.

I tillæg er der nogen mænd, som virkelig falder for at gå med babyen på den måde. De får en helt anden nærhed med den lille. Men det er ikke alle mænd som har lyst....

Så jeg anbefaler det varmt.

Men det er jo luksus da. Man kan jo fint klare sig uden også, det gør bare det hele lidt enklere i en del situationer.

Min kæreste vil også SÅ gerne have sådan en sele der, så det vil vi da helt sikkert overveje (; tak for rådet, det er super dejligt at hører om andre folks erfaringer .. 

Anmeld

4. august 2011

Mauser.

akskovmose skriver:

Hejsa.. 

Tror jeg har det lige som dig, tænker og tænker, der må være et eller andet man har overset 

Hvad med en babyalarm?

Vi har dog heller ikke købt en endnu, og kan ikke rigtig bestemme mig til om vi gør inden babyen kommer, og om det er noget vi vil ønske os i stedet, det er jo i grunden små dyrt.. Kan selvfølgelig ikke huske hvad vi gjorde med de 3 store.. 

Annette

Hmm .. Jamen det har jeg tænkt på, men hun skal sove ved os hendes første par år, så jeg tror lige at jeg venter og ser situationen lidt an med den baby alarm. (;

Anmeld

5. august 2011

LC

Mulleunge skriver:

Jeg har ammeindlæg og bleer (: jeg har bare glemt at skrive det på, jamen vi har ikke bil så det behøver vi ikke, og bæresele tænker jeg måske er upraktisk når hun kommer til oktober ?? eller tænker du at det måske er smart alligevel ?? 

Min ældste datter er fra December, og vi har brugt bæresele rigtig meget. Så årstiden betyder ikke noget.

Vi har en fra Babybjörn, og vi har et vind og vandtæt betræk med hætte til den... Så lidt som at sidde i en stor sovepose, hvilket er super smart når det er koldt og regner lidt.

Men tror først rigtig man bruger bæreselen fra de er 2-3 måneder. Derfør er det mere hvis man vil bruge en slynge eller vikle.

I fohold til babyalarm, så bruger vi vores hver nat fordi hun sover på eget værelse, men den er altså også super praktisk når de skal sove ude i barnevognen. Specielt når man er i mødregruppe, da det måske ikke er alle der har samme forhold, og kan stille barnevognen som du kan derhjemme så du kan høre den lille. Har også brugt den i det lokale fitness center, som lå på førstesal, men med en stor lukket altan, hvor man kunne stille barnevognen ude, imens man selv var aktiv.

Og lige en ting i forhold til Autostol... Kan godt se argumentet med at i ikke har bil. Men hvordan kommer i hjem fra sygehuset? Mange bliver hentet af venner eller familie, hvis de ikke selv kan køre, og selvom det ikke er jeres bil skal i jo bruge en autostol. Men mindre at i har så kort hjem, at i har tænkt jer at gå med barnevognen.

Men kan evt leje en autostol i Babysam, det er okay billigt.

Anmeld

5. august 2011

Mauser.

LC skriver:

Min ældste datter er fra December, og vi har brugt bæresele rigtig meget. Så årstiden betyder ikke noget.

Vi har en fra Babybjörn, og vi har et vind og vandtæt betræk med hætte til den... Så lidt som at sidde i en stor sovepose, hvilket er super smart når det er koldt og regner lidt.

Men tror først rigtig man bruger bæreselen fra de er 2-3 måneder. Derfør er det mere hvis man vil bruge en slynge eller vikle.

I fohold til babyalarm, så bruger vi vores hver nat fordi hun sover på eget værelse, men den er altså også super praktisk når de skal sove ude i barnevognen. Specielt når man er i mødregruppe, da det måske ikke er alle der har samme forhold, og kan stille barnevognen som du kan derhjemme så du kan høre den lille. Har også brugt den i det lokale fitness center, som lå på førstesal, men med en stor lukket altan, hvor man kunne stille barnevognen ude, imens man selv var aktiv.

Og lige en ting i forhold til Autostol... Kan godt se argumentet med at i ikke har bil. Men hvordan kommer i hjem fra sygehuset? Mange bliver hentet af venner eller familie, hvis de ikke selv kan køre, og selvom det ikke er jeres bil skal i jo bruge en autostol. Men mindre at i har så kort hjem, at i har tænkt jer at gå med barnevognen.

Men kan evt leje en autostol i Babysam, det er okay billigt.

Hej igen (: .. 

Ja jeg kan godt s ehvad du mener med en sele, det vil jeg så overveje, det er nok meget smart når man handler osv, tror jeg venter og ser situationen an, syntes også at det er skør at anskaffe sig en masse hvis man ikke får brugt det  

Ang autostol, bliver vi hentet af familie, og vi har lift som at vi spænder fast med sådan et net man kan få så sikkerheden er i orden, det er jo skørt at bruge mange penge på autostol hvs man ikke har bil osv, men min mor anskaffer sig nok en da hun har bil  

Anmeld

5. august 2011

Mutti2B

Mulleunge skriver:

K ørepose (DuniDou)

Puslebord + pude 

Stofbleer 20 stk. 

Vaskeklude.  

Sutsko mm. 

Varme strik trøjer. 

Masser af bodyer. 

Sengetøj + rand. 

Skråstol.

Dyne + pude.

Svøbetæpper. 

Vaskefad. 

Rangler + diverse. 

Vugge.

Barnevogn.

Det ser da ud til at du har helt styr på det

Det eneste jeg lige tænkte på var en ammebh til digog måske nogle huer til bettefisen.

Anmeld

5. august 2011

Mauser.

Mutti2B skriver:

Det ser da ud til at du har helt styr på det

Det eneste jeg lige tænkte på var en ammebh til digog måske nogle huer til bettefisen.

Det har jeg (; bare ikke skrevet på .-.. men tak for det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.