Mulleunge skriver:
Jeg har ammeindlæg og bleer (: jeg har bare glemt at skrive det på, jamen vi har ikke bil så det behøver vi ikke, og bæresele tænker jeg måske er upraktisk når hun kommer til oktober ?? eller tænker du at det måske er smart alligevel ?? 
Jeg brugte det faktisk allermest hjemme indendørs. Nogen dage var min ældste urolig og havde ondt og den slags, og da ville hun helst være i armene. Da var det godt at kunne aflaste armmusklerne og bære med ryggen i stedet. + at det var ret og slet hyggeligt, så nogen gange, hvis jeg skulle have ting gjort, og hun ikke var i humør til at ligge selv, så brugte jeg sjalet. Så var hun med og så på, hvad jeg var i gang med. Virkelig spændende at Mor vasker op!
Jeg har også brugt det på ture ud. Det er langt enklere at tage bus med barnet i bæresjal i stedet for barnevogn, som må ind og ud osv. Gåture udendørs om vinteren går også fint. Det er ganske lunt inden i sjalet, og man kan tage sin jakke rundt, hvis der er kold vind. Mine to er fra henholdsvis december og november. I bæresjal kan de fint sove et stykke tid. Nogen bæreseler skal babyen ikke være i længere end ca 30 min pga at siddestillingen bliver forkert.
Og så er det genialt at bruge den slags i lufthavnene, hvis man skal rejse. Vognen må sendes og er besværlig hvis man er alene og både skal passe på barnet og klappe sammen og pakke i plastik osv.
I tillæg er der nogen mænd, som virkelig falder for at gå med babyen på den måde. De får en helt anden nærhed med den lille. Men det er ikke alle mænd som har lyst....
Så jeg anbefaler det varmt.
Men det er jo luksus da.
Man kan jo fint klare sig uden også, det gør bare det hele lidt enklere i en del situationer.
Anmeld