Svigermor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Nu får jeg nok temmelig meget på puklen for det her indlæg...

men synes det lyder temmelig utaknemlig... Din datter har en bedstemor, som gider og elsker sit barnebarn... og det er der  ikke mange som har i dagens danmark... mange i den generation arbejder stadigvæk...

Her i huset har jeg 3 børn, som alle mangler netop den bedstemor... Min egen mor er død og deres farmor på 74 karter rundt i hele landet og elsker sine børnebørn, men tager sig ikke tid til dem... Min store dreng har en fantasi mormor, så meget savner han en bedstemor...

Jeg drømmer netop om sådan en bedstemor, som elsker at gøre ting, have dem, lege osv sine børnebørn... og nej dine regler skal ikke gælde netop der... der skal dit barn have et frirum, hvor hun kan bygge et særlig bånd op til sin farmor... hvor de finder en rytme der fungere der... hun tager ikke skade af, at komme ud af rytmen en sjælden gang, hvor du tillader farmor, at passe sit barnebarn.... Jeg må indrømme, at jeg blir lidt harm, men ikke på farmors vejne, men dit barns vejne... tænk at frarøve hende de oplevelser... Jeg husker da tilbage med stor glæde min farmor... hva vi foretog, når jeg var der... og nej, hun rettede sig ikke efter mine forældre, men mine forældre havde tillid til det hun gjorde, da hun jo trods alt har opfostret 4 børn... og det indlæg, er der intet, som skriger mig i øjnene..

Er det det samme med dine forældre? eller har du større tillid der...?

Der er faktisk mange svigerdøtre, når de får børn, som glemmer bedsteforældrene til fædrene... det er en skam, synes jeg....

Husk det er skrevet med  og husk farmor gør det med endnu større

Når jeg læser mit indlæg igen, kan jeg godt høre det lyder lidt forkælet. Men jeg tror man skal være i samme situation for at forstå det?

Jeg GIVER min svigermor plads, rigtig meget endda, og jeg vil gerne have at min datter får et godt forhold til hende og svigerfar. Det er slet, slet ikke det, det handler om.

Det, det handler om, er at jeg ikke føler hun lytter til det jeg siger, og respekterer mine grænser. F.eks. det med at blive passet med overnatning. Det er dejligt de gerne vil, men jeg synes umiddelbart ikke vi har et behov for det, og min datter er så lille, så hun har det helt sikkert heller ikke. Men når hun bliver stor nok til at kunne sige til og fra, eller vi har BRUG for det, så skal jeg da MED GLÆDE sende hende afsted på weekend. Min svigermor er typen der siger det hun tænker, og det er fint i nogle sammenhænge og så er der alle de mange gange, hvor jeg ville ønske at hun ville holde det for sig selv, eller bare dele det med svigerfar eller nogle andre.  

Min egen familie har jeg det fint med, og de får også rigtig meget tid med min datter. Men de respekterer hvad vi ønsker og ikke ønsker og gør de det ikke, har jeg lidt nemmere ved at sige fra på en måde så de forstår det.

Tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.