autostol-fordele el ulemper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Zeus

nettemor skriver:

jeg har også hørt meget godt om de bagudvendte autostole.. MEN skal de bruges i en bil der muligvis beholder airbaggen så er det absolut no go efter min mening

Absolut Men tror næsten de skal ud og kigge på ny bil, hvis de skal have autostol installeret, hvis den virkelig ikke kan slåes fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Nettemor

Zeus skriver:

Absolut Men tror næsten de skal ud og kigge på ny bil, hvis de skal have autostol installeret, hvis den virkelig ikke kan slåes fra

men den skal kunne slåes fra. men tror lige nu det er problemet om det er lovligt eller ej

kan godt forstå at TS syns det er svært. det er virkelig en jungle af autostole. lidt nemmere hvis der kun havde været 3-4 muligheder

Anmeld

1. august 2011

Zeus

nettemor skriver:

men den skal kunne slåes fra. men tror lige nu det er problemet om det er lovligt eller ej

kan godt forstå at TS syns det er svært. det er virkelig en jungle af autostole. lidt nemmere hvis der kun havde været 3-4 muligheder

Vi havde problemet, at vi ikke har bil selv, og vores familie har små biler, så den skulle være nem at flytte rundt osv... Puha... Men fik hjælp af hende herinde fra, som anbefalede hiway'en fordi den passer til de fleste små biler, er nem at flytte rundt, OG T plus godkendt..

Arhmen hvis jeg selv skulle have opsnuset den, så havde det jo taget mig en eeeeevighed!

Anmeld

1. august 2011

Nettemor

Zeus skriver:

Vi havde problemet, at vi ikke har bil selv, og vores familie har små biler, så den skulle være nem at flytte rundt osv... Puha... Men fik hjælp af hende herinde fra, som anbefalede hiway'en fordi den passer til de fleste små biler, er nem at flytte rundt, OG T plus godkendt..

Arhmen hvis jeg selv skulle have opsnuset den, så havde det jo taget mig en eeeeevighed!

ja det er ikke nemt. man kan hurtigt stirre sig blind på det..

Anmeld

4. august 2011

tweety2060

nettemor skriver:

forudvendt stol er da klart at foretrække men jeg er ikke sikker på det heller er helt lovligt. men kan ikke forstå du har fået afvide at det er ulovligt at slå den fra. det fik mine svigerforældre gjort ved en autoriseret mekaniker. men man skal markere at det er slået fra!

min mand mener at det er mere ulovligt at køre med barn ved airbag (dette er ikke noget personligt mod dig det er bare info og lidt vigtigt da det koster klip hvis det ikke er iorden når de er så små)

hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert ringe til den lokale politistation (114) og få hjælp til hvad du må gøre og ikke må. og evt få det på skrift. så kan du have den udskrift liggende i bilen i tilfælde af at man bliver stoppet af en betjent der ikke har samme fortolkning af loven som den du er blevet oplyst om

Hej igen
Ja tror da også jeg vil tage kontakt til politiet og sikkert også rådet for større færdselsikkerhed, for hvad der er bedst forsvarlig
Har nu spurgt 3 andre mekaniker hvor udmeldingen er det samme: at det er ulovligt. Mon det har noget med bil modellen?
Tager det absolut ikke personligt! Ved det er sagt i den bedste mening vil jo bare gøre det bedste for vores barn, men er nødt til at finde en løsning da jeg IKKE kan køre og hente hver dag...
Ha en dejlig aften

Anmeld

4. august 2011

tweety2060

Zeus skriver:

Jeg har lige været ude og shoppe ny autostol, og læste derfor en hulens masse om autostole.. Ikke de forskellige mærker som römer, recaro osv, men omkring sikkerheden.. Og her er hvad jeg fandt ud af

En bagudvendt ér langt de sikreste, da 70% af alle ulykker er frontal ulykker, og de støtter bedre om barnets hoved, helt op til 4-års alderen. Inden da, kan musklerne omkring nakken have svært ved at klare trykket, ved en evt. kollision. Hovedårsagen til at man ikke rigtigt anbefaler dem her i landet, (i modsætning til sverige for eks.) er fordi, at de bagudvendte kan være sværere at montere korrekt.  Dette kommer selvfølgelig an på modellen i sidste ende!

Når man kigger på godkendelser, så er det ypperste inden for autostole, en T plus godkendelse. Det er en svensk godkendelse, og den rækker længere end de normale standard europæiske godkendelser.

Der er én herinde, der fremviser de bagudvendte autostole, og hun har temmelig godt styr på det, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad hendes brugernavn er.. Men kan vende tilbage med det, hvis du er interesseret?

Og jeg selv endte med at købe en "Britax Hiway 2" en bagudvendt T plus godkendt, som er SUPER nem at montere 

åh ja du må da gerne sende navn mm når det passer dig, det er kun noget du skal gøre hvis du har tid den lyder rigtig god din nye stol, hvad gav du for den? Holder alle muligheder åben hvis vi nu kan komme af med airbagen - krydser alt!

Anmeld

4. august 2011

Nettemor

tweety2060 skriver:

Hej igen
Ja tror da også jeg vil tage kontakt til politiet og sikkert også rådet for større færdselsikkerhed, for hvad der er bedst forsvarlig
Har nu spurgt 3 andre mekaniker hvor udmeldingen er det samme: at det er ulovligt. Mon det har noget med bil modellen?
Tager det absolut ikke personligt! Ved det er sagt i den bedste mening vil jo bare gøre det bedste for vores barn, men er nødt til at finde en løsning da jeg IKKE kan køre og hente hver dag...
Ha en dejlig aften

kan godt være bil modellen

glad for at du ikke har misforstået min intention

vil du ikke give en update når du har snakket med politiet om rådet for større færdsels sikkerhed? det er jo en ting der er meget rar at vide hvis det skulle blive aktuelt for os

kender godt problematiken i at skulle nå og hente og få det hele til at passe sammen. håber i finder en god løsning

Anmeld

5. august 2011

Zeus

tweety2060 skriver:

åh ja du må da gerne sende navn mm når det passer dig, det er kun noget du skal gøre hvis du har tid den lyder rigtig god din nye stol, hvad gav du for den? Holder alle muligheder åben hvis vi nu kan komme af med airbagen - krydser alt!

Lenats31 hed hun vist 

Jeg fandt den i sverige, for omkring 2000 danske kr inkl fragt.. http://leksaker.toyland.se/sv/product/27596/Britax/Hi/Way/2011 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.