Zeus skriver:
Jeg har lige været ude og shoppe ny autostol, og læste derfor en hulens masse om autostole.. Ikke de forskellige mærker som römer, recaro osv, men omkring sikkerheden.. Og her er hvad jeg fandt ud af 
En bagudvendt ér langt de sikreste, da 70% af alle ulykker er frontal ulykker, og de støtter bedre om barnets hoved, helt op til 4-års alderen. Inden da, kan musklerne omkring nakken have svært ved at klare trykket, ved en evt. kollision. Hovedårsagen til at man ikke rigtigt anbefaler dem her i landet, (i modsætning til sverige for eks.) er fordi, at de bagudvendte kan være sværere at montere korrekt. Dette kommer selvfølgelig an på modellen i sidste ende!
Når man kigger på godkendelser, så er det ypperste inden for autostole, en T plus godkendelse. Det er en svensk godkendelse, og den rækker længere end de normale standard europæiske godkendelser.
Der er én herinde, der fremviser de bagudvendte autostole, og hun har temmelig godt styr på det, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad hendes brugernavn er.. Men kan vende tilbage med det, hvis du er interesseret?
Og jeg selv endte med at købe en "Britax Hiway 2" en bagudvendt T plus godkendt, som er SUPER nem at montere 
åh ja du må da gerne sende navn mm når det passer dig, det er kun noget du skal gøre hvis du har tid
den lyder rigtig god din nye stol, hvad gav du for den? Holder alle muligheder åben hvis vi nu kan komme af med airbagen - krydser alt!