autostol-fordele el ulemper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

GitteC78

tweety2060 skriver:

hvor gammel var jeres barn da i tog den i brug? Og vægt? Har nemlig et lille nuller som ikke vejer særlig meget trods snart et år. Hvad mærker er jeres?

Vi begyndte at bruge den da han blev 9 mdr. der vejede han næsten 9 kg. Vi har en Recaro købt i Ønskebørn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Janni.

GitteC78 skriver:

Vi begyndte at bruge den da han blev 9 mdr. der vejede han næsten 9 kg. Vi har en Recaro købt i Ønskebørn

Hvordan er den stol? Vi har nemlig den første i serien, og ved ikke helt om vi skal forsætte i samme serie når den tid bliver aktuelt. 

Anmeld

1. august 2011

GitteC78

Janni. skriver:

Hvordan er den stol? Vi har nemlig den første i serien, og ved ikke helt om vi skal forsætte i samme serie når den tid bliver aktuelt. 

Vi er super glade for vores, vi synes han sidder godt i stolen, den støtter godt hoved og krop. Kan kun anbefale den.

Anmeld

1. august 2011

Livsmor

Man siger at bagudvendte stole ikke må stå ved Airbag.

Mht. til valg af stol, så er det jo smag og behag. Jeg har altid fået fortalt, at jo større spænd, jo mere usikker. Vi har derfor valgt en 9-18 kg og derefter 15-36 kg. Det passede med at store søster skulle ha´ ny. Vores stole er købt via Tyskland. da der er en hel del penge at spare på bl. a Römer som vi har.

Anmeld

1. august 2011

tweety2060

tweety2060 skriver:

HELT ENIG: SIKKERHEDEN ER VIGTIGST! se det fælles svar jeg har skrevet hvis du er interesseret

kom lige til at tænke på noget... Fandt pjecen om børn i bilen og der står at det frarådes med airbag på forsædet hvis der er børn. Tænker bare hvad alle andre gør, hvordan de får det til at hænge sammen m hente og bringe når airbagen ikke kan fjernes lovligt. . . Kører man så med barnet i en forudvendt stol?

Anmeld

1. august 2011

Nettemor

tweety2060 skriver:

kom lige til at tænke på noget... Fandt pjecen om børn i bilen og der står at det frarådes med airbag på forsædet hvis der er børn. Tænker bare hvad alle andre gør, hvordan de får det til at hænge sammen m hente og bringe når airbagen ikke kan fjernes lovligt. . . Kører man så med barnet i en forudvendt stol?

forudvendt stol er da klart at foretrække men jeg er ikke sikker på det heller er helt lovligt. men kan ikke forstå du har fået afvide at det er ulovligt at slå den fra. det fik mine svigerforældre gjort ved en autoriseret mekaniker. men man skal markere at det er slået fra!

min mand mener at det er mere ulovligt at køre med barn ved airbag (dette er ikke noget personligt mod dig det er bare info og lidt vigtigt da det koster klip hvis det ikke er iorden når de er så små)

hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert ringe til den lokale politistation (114) og få hjælp til hvad du må gøre og ikke må. og evt få det på skrift. så kan du have den udskrift liggende i bilen i tilfælde af at man bliver stoppet af en betjent der ikke har samme fortolkning af loven som den du er blevet oplyst om

Anmeld

1. august 2011

Solstrålen

Vi fik at vide, da vi købte vores første autostol i 2007, at det var mere sikkert at købe en fra f.eks 0-9 kg end en til 36 kg, men det kan jo selvfølgelig godt have ændret sig !

Vi har en Recaro Young Profi Plus (Som sagt fra 2007) og den fungerede fint til vores datter, som ikke er ret stor. Hun brugte den indtil hun vejede 9 kg, som ca 9 mdr !

Men vores søn kunne ikke bruge den i ret lang tid, da han er en del større (På alle måder ) end hans storesøster, så vi lånte en RÖmer af en vennepar istedet.

Recaro er vist lille i str .. i hvert fald 0-9 kg stolen .. den vi har fra 9-18 kg er bedre str.mæsigt.

Men vil altså gerne anbefale Recaro.

Anmeld

1. august 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg ville til enhver tid foretrække, at købe en lille autostol, samt købe den fra ny..

Vi har også fået af vide, at sikkerheden ikke er helt lige så god i de store stole - og i min verden er der altså også enorm stor forskel på et barn der vejer henholdsvis 9 og 36 kg!

Jeg veed godt, at der kan pilles noget ud af de store stole - men når det kan "pilles" ud, kan det vel også være et svagt punkt i forhold til en evt ulykke? Jeg ved det selvfølgelig ikke, men det er MINE tanker omkring det

Vi har en Rømer til Sofie, som hun sidder godt i - den vil jeg gerne anbefale..

jeg er ikke inde i reglerne omkring airbag osv - så jeg vil også foreslå dig, at du ringer 114, og forhører dig - ellers kan man jo næsten spekulere sig til et gråt hår eller to

Held og lykke med det hele - håber det løser sig for jer

Anmeld

1. august 2011

Zeus

Jeg har lige været ude og shoppe ny autostol, og læste derfor en hulens masse om autostole.. Ikke de forskellige mærker som römer, recaro osv, men omkring sikkerheden.. Og her er hvad jeg fandt ud af

En bagudvendt ér langt de sikreste, da 70% af alle ulykker er frontal ulykker, og de støtter bedre om barnets hoved, helt op til 4-års alderen. Inden da, kan musklerne omkring nakken have svært ved at klare trykket, ved en evt. kollision. Hovedårsagen til at man ikke rigtigt anbefaler dem her i landet, (i modsætning til sverige for eks.) er fordi, at de bagudvendte kan være sværere at montere korrekt.  Dette kommer selvfølgelig an på modellen i sidste ende!

Når man kigger på godkendelser, så er det ypperste inden for autostole, en T plus godkendelse. Det er en svensk godkendelse, og den rækker længere end de normale standard europæiske godkendelser.

Der er én herinde, der fremviser de bagudvendte autostole, og hun har temmelig godt styr på det, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad hendes brugernavn er.. Men kan vende tilbage med det, hvis du er interesseret?

Og jeg selv endte med at købe en "Britax Hiway 2" en bagudvendt T plus godkendt, som er SUPER nem at montere 

Anmeld

1. august 2011

Nettemor

Jeg har lige været ude og shoppe ny autostol, og læste derfor en hulens masse om autostole.. Ikke de forskellige mærker som römer, recaro osv, men omkring sikkerheden.. Og her er hvad jeg fandt ud af

En bagudvendt ér langt de sikreste, da 70% af alle ulykker er frontal ulykker, og de støtter bedre om barnets hoved, helt op til 4-års alderen. Inden da, kan musklerne omkring nakken have svært ved at klare trykket, ved en evt. kollision. Hovedårsagen til at man ikke rigtigt anbefaler dem her i landet, (i modsætning til sverige for eks.) er fordi, at de bagudvendte kan være sværere at montere korrekt.  Dette kommer selvfølgelig an på modellen i sidste ende!

Når man kigger på godkendelser, så er det ypperste inden for autostole, en T plus godkendelse. Det er en svensk godkendelse, og den rækker længere end de normale standard europæiske godkendelser.

Der er én herinde, der fremviser de bagudvendte autostole, og hun har temmelig godt styr på det, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad hendes brugernavn er.. Men kan vende tilbage med det, hvis du er interesseret?

Og jeg selv endte med at købe en "Britax Hiway 2" en bagudvendt T plus godkendt, som er SUPER nem at montere 

jeg har også hørt meget godt om de bagudvendte autostole.. MEN skal de bruges i en bil der muligvis beholder airbaggen så er det absolut no go efter min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.