nettemor skriver:
undskylder på forhånd men dette er en af de ting der vægtes MEGET stort herhjemme 
for det første så har jeg forstået det sådan at din barn skal være over 135 cm før det må sidde et sted med airbag. (kan være jeg tager fejl men svigerforældrene har netop fået taget airbaggen fra for at kunne køre med børnene )
for det andet så tror jeg altså godt at din airbag kan tages fra. det er bare en mekaniker der skal gøre det og så kan I ikke bare sætte den til efter behov. men så skal i bare sætte et mærke på hvor der står den er ude af drift!
og så til det du rent faktisk spurgte om
jeg har valgt at købe den der går det 18 kg. af den simple grund at jeg altid har både fået afvide og læst mig til at dem der er sikrest er dem der ikke "spænder så bredt" fra startvægt til slutvægt. og det giver god mening i mit hoved. og da jeg stod med valget havde jeg også lidt økonomi inde over. min tanke var at køber jeg den her stol der går til 36 kg så kan dette barn da godt nok bruge den længe. MEN når der så kommer en nr 2 så er dette barn ikke færdig med at bruge denne stol inden nr. 2 skal i en større stol så så skal man alligevel have 2. så hellere at de er lidt sikrere (ved ikke om det gav mening men ellers kan jeg prøve at omformulere mig
)
nå det blev vist lidt langt. held og lykke med indkøbet 
Jeg er enig her!
Vi har en babyautostol som går til 9 kg. Vi har allerede købt næste stol, som hedder 9-18 kg. Ud fra den overbevisning, at jo større spænd, jo "ringere" sikkerhed i "ydergrupperne" - altså der er jo enorm størrelsesforskel på en som vejer 9 kg., og en som vejer 36 kg. Jeg ved godt der er babyindsats mm., men det er vores tanker om det 
Brugt eller nyt? Jeg vil til hver en tid vælge at købe en ny autostol, så jeg VED den ikke har været indblandet i uheld. Vores babyautostol er lånt af gode venner, altså VED vi stadig, at den er uheldsfri. Det er jo ikke anderledes end at barn nummer 2, bruger nummer 1's stol. Så brugt er okay, hvis du ved HVOR brugt.. - efter min mening 
Med hensyn til airbaggen så ville jeg også lige få det undersøgt, for jeg tror Nettemor har ret - både ifht. en mekaniker kan deaktivere, men også at barnet skal være 135 cm højt.
Anmeld