Jeg er ved at være SÅ træt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

God ide håber du lige du skriver en opdatering og hvis jeg ikke ser det så prik lige til mig igennem denne

Skal jeg nok og tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

B&J

Anonym skriver:

Skal jeg nok og tak.

det var så lidt

Anmeld

31. juli 2011

MinNoah

Har i evt et ekstra værelse der hvor I bor? Hvis ja, så smid al hans tøj derind, alt hvad han roder med osv. Så roder det ikke i hele hjemmet, men han finder ud af at der IKKE bliver ryddet op efter ham..

Så ja,, Stop med at vask hans tøj, bær ikke hans tallerken ud efter aftensmaden (og hvis du skal, så sæt den beskidt ind ved siden af hans seng/på hans seng) så kan han selv sætte den i opvaskeren, hvor svært kan det være???

Håber han får sig en lærestreg... Jeg har selv kørt denne taktik Min kæreste gør stadig ikk tingene af sig selv, men når jeg beder om hjælp så får jeg det

Anmeld

31. juli 2011

Kløver

Anonym skriver:

Jeg vil så gerne tage fælles beslutninger og alt det med ham, men han siger hver gang jeg prøver at få en mening fra ham " Det må du bestemme" og når jeg så bestemmer og de få gange han endelig gør det jeg beder ham om gør han jo tingene på sin egen måde eller brokker sig over at det er blevet sådan. Så bliver jeg jo sur for hvis han har sagde jo det må jeg bestemme, så skal han sgu også rette sig efter det jeg har bestemt, men NEJ!

øv, ja så kan jeg godt se det ikke er nemt

Anmeld

31. juli 2011

Hasselnødden

B&J skriver:

helt ærligt hvorfor leger du så mor for ham=??? undsykld det lyder hårt men lad dog vær med at vaske hans tøj når han ikke kan noget selv, lad vær med at gøre rent når en ven kommer det er da ikke kun din pligt....

Lige præcis, sad jeg også og tænkte imens jeg gik indlæggende igennem. Behandler man voksne mennesker som børn, opfører de sig børn.

Til TS: Hvorfor skal han gøre noget ved det, når han ved du alligevel gør det i sidste ende? Har du været meget over ham, med de ting han gør - så gør han det ikke på din måde? Dvs. forkert. Det kan sagtens få en mand til at melde sig ud af forholdet og ud af pligterne. Lad ham gøre det på sin måde. (Dette er kun et forslag)

Det kan jo være han i realiteten er et hængebugsvin, som ikke vil tage teten som farmand og partner.

Anmeld

31. juli 2011

JeNoVa

B&J skriver:

Jamen jeg er ked af det så man jo ikke rigtig gøre noget du pålægger dig de dumme ansvar , og du kunne jo bare lade hans tøj være i tøj kurven så ville det jo ikke rode

Det minder mig om, at min ekskæreste var et værre rodehoved, der heller ikke kunne finde ud af at rydde op.

Så foreslog en veninde, at når jeg ryddede op, skulle jeg bare lade alt hans rod ligge, hvor det var.

Det forsøgte jeg en dag, han var på arbejde, og det virkede. Da hjem, havde han ikke været inden for døren i mere end et minut, før han sprang rundt og samlede alt sit tøj og habengut op.

Vi gik dog fra hinanden af andre årsager.

Anmeld

31. juli 2011

MaybeBaby

Anonym skriver:

Jeg er ked af det, men har lige brug for noget luft.

Min kæreste og jeg har været sammen i 10 år, og har fået den dejligste søn som lige er blevet 1 år.

Det jeg så er rigtig træt af er, at min kæreste er mere optaget af at spille computer og x-box og se serier end at gøre noget her hjemme.

Det er mig der ordner vasketøj, rydder op, gør rent, tager mig af vores søn. Det er mig der tager beslutningerne og ordner alt. Det eneste han gør er at tømme opvaskemaskinen... og sætte det beskidte i nej nej det kan han ikke. Skifte en tisseble en gang imellem det kan han også godt.

Ingen støtte har jeg fra ham, det er så frustrerende. Vi skændes ret tit, da jeg bliver bossy og skælder ud når jeg beder ham om noget og man får bare et ligeglad svar.

i dag får vi en af hans venner på besøg, og igen var det mig der lige gjorde badeværelset rent og ryddede op der inde hvor han skal sove, selvom jeg har sagt at det skulle gøres inden søndag. Ligeglad er han... Jeg synes det er pinligt at få besøg i et rodet eller beskidt hjem. Jeg orker virkelig ikke at det er mig der skal gøre det hele. og ikke nok med det, så kan han sagtens brokke sig over det. Jeg siger han skal være velkommen til at gøre noget, men intet sker der og så må jeg gøre det selv

Jeg er simpelthen ved at få nok af x-box og ligegyldighed. Det er mig der står op med vores søn, det er sørme ogå mig der putter ham, giver ham mad, skifter ham... ja alt.

Jeg er bare argh

og har sagt det flere gange og stadig sker der intet.

undskyld mit udbrud, men havde brug for det.

Uha - sådan havde vi det også lidt i starten af vores forhold! Iiiih hvor kan mange mænd (og nogle kvinder) bare slet ikke se rod på samme måde, som de fleste kvinder kan. MEN det kan læres.

Da han begyndte at snakke om børn for nogle år siden sagde jeg, at det kunne måske godt komme på tale, HVIS han forbedrede sig på det huslige område. Jeg sagde ret så lige på og hårdt, at jeg ikke skulle ende med 2 børn at rydde op efter - at det ikke duede at ps3'eren eller computeren var det første der blev tændt. For så var jeg i hvert fald ikke tændt om aftenen, når jeg havde rendt rundt og gjort rent.

Den samtale havde vi måske 3 gange, hvor jeg forklarede ham meget præcist, hvad jeg gerne ville have, han skulle gøre. Og da vi så flyttede i hus ville jeg gerne have en "prøveklud" før baby, der viste at jeg ikke var den eneste, der stod op om natten til optørring af tis og bæ, så vi fik hund. (Ja, det er selvfølgelig hverken den første eller eneste grund til, at vi fik hund )

Det er nu blevet sådan, at han faktisk spørger, om der er noget, jeg vil have hjælp med, inden han tænder for noget. Og vi har en tavle hvorpå jeg kan skrive: støvsugning, opvasker tøm/fyld, vasketøj (og lign.) Og så skrive en sms til ham, de dage han kommer hjem før mig, om han ikke vil tage lidt af det, der står på tavlen.

Og mht hunden var han den der først var oppe, hvis hunden som hvalp skulle ud eller tørres op efter. Så med nogle stille og rolige samtaler, hvor man ikke får sagt "Du gør heller aldrig noget" men mere: "Jeg føler intet overskud til at være kæreste/kone for dig, når jeg føler jeg lidt bliver tvunget ud i først og fremmest at være husholderske og mor. OG jeg savner vores tid sammen, og jeg savner sådan hjælp."

Giv ham evt. nogle faste ting han skal stå for til en start på evt. faste tider: støvsugning hver weekend, tøm/fyld opvasker når tiltrængt. Eller bare spørg ham hvad han helst vil. Herhjemme står jeg klart for tøjvask og sammenlægning, men han er frisk på at hjælpe med at hænge det op. Og ellers står han nemlig mest for støvsugning og køkkenet, mens badeværeslset er mig  

Ih, dette blev langt, men ville egentlig bare sige at måden man får ting sagt på -- især til mænd -- er lige så vigtig, som HVAD man får sagt Håber bare lidt af det hjælper!  Ellers må du lave en kold tyrker fra al rengøring, og se hvor langt han vil lade det gå. Selvom jeg ved det bliver svært for dig

Anmeld

1. august 2011

B&J

Superdansker skriver:

Det minder mig om, at min ekskæreste var et værre rodehoved, der heller ikke kunne finde ud af at rydde op.

Så foreslog en veninde, at når jeg ryddede op, skulle jeg bare lade alt hans rod ligge, hvor det var.

Det forsøgte jeg en dag, han var på arbejde, og det virkede. Da hjem, havde han ikke været inden for døren i mere end et minut, før han sprang rundt og samlede alt sit tøj og habengut op.

Vi gik dog fra hinanden af andre årsager.

Nemlig ved også den virker for min x vare lige sådan en rigtig rodehovede og sad kun foran computeren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.