Peiner skriver:
Nej, vi har aldrig betalt ekstra for at få klapvognen tjekket ind. Det har altid været gratis at få den med.
Jeg har aldrig fløjet indenrigs i USA, så kan desværre ikke hjælpe der.
Uundværlige råd uha den er altså lidt svær. Det er SÅ meget nemmere at rejse med børn inden de kan kravle og særligt gå. Alexander var lige fyldt 7 mdr, da jeg rejste alene med han til USA. Vi rejste Karup - London - Atlanta + 4 timers køretur efterfølgende til Enterprise. Alexander sov stortset hele vejen, han sov mellem 6-7 timer i streg t/r london-Atlanta. Var han vågen, så faldt han sig i at sidde hos mig og hygge og lege.
Sidste gang vi rejste var til Tyrkiet for en uge siden og det var helt klart den sværeste rejse vedrørende flyveturen. Det gik faktisk rigitg godt, så lad dig ikke skræmme. Men sammenlignet med alle de forrige, så krævede den en del mere tålmodighed. Nu kan Alexander gå, så han finder sig ikke i at sidde stille alt for længe. Han vil ud og se verdenen og forstår ikke, hvorfor han ikke kan eller må. Han var meget urolig under flyveturen og kunne ikke finde ro, selvom han var vildt træt. Heldigvis faldt han da i søvn på flyveturen hjem.
Vi ville ønske, at vi havde taget en dvd afspiller med teletubbies film med. Det virker SÅ beroligende på ham og er nok det eneste, som virkelig fanger hans opmærksomhed og får ham til at sidde helt stille.
Så vores bedste råd: Tage det med, som virkelig fanger Jeres datters opmærksomhed og som kan holde hende stillesiddende.
Ellers bare tag det som det kommer. I lufthavnen, lad hende gå små turen rundt sammen med Jer, så hun får brændt lidt energi af. I flyveren, forsøg at få hende til at sove, hvis det er puttetid. Også selvom hun kæmper imod. Ellers underhold hende med de ting, I har med, som fanger hendes opmærksomhed.
Alexander har aldrig haft problemer med ørene under afgang og landing. Han har bare haft en sut i munden og har ellers siddet helt roligt imens.
Håber I får en rigtig dejlig ferie.
Ok, det lyder godt.
Jeg lød også på dem som om det ikke ville koste ekstra at få den med. Men ellers er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg må prøve at ringe til indrigs selskabet så, de må jo vide de præcise regler. Men mon ikke man også sagtens kan checke den ind hos dem som ellers, det burde nærmest være det samme.
Jeg kan forestille mig det er sværere når de selv kan komme rundt. Emilie elsker også at opleve verden og vil helst ikke sidde stille, så jeg tror også det bliver lidt af en udfordring. hun sover generelt kun 1 time til middag og eller slet ikke udover tl aften, og eftersom vi skal flyve hele dagen og er fremme til sovetid, så bliver hun nok vågen på det meste af turen. TV fanger hende slet ikke, men måske vi alligevel skulle overveje sådan en skærm, det kan jo være hun bliver interesseret over de næste par måneder.
Men tusind tak for dine svar, de er så brugbare, vi må tage turen som den kommer, det går jo sikkert fint i sidste ende.