Flyvning med barn på 1 1/2 år, og klapvogn i lufthavnen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.740 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. juli 2011

Mette.

Hej tøser.

Om 2 måneder skal vi til USA , hvilket bliver en lang tur med vores datter. Vi har snakket om, om man må have sin klapvogn med op i flyveren, eller den skal tjekkes ind som bagage? Jeg tænker mest på at et kunne være rart man havde den i lufthavnen når hun skulle sove, hvilket jo ikke er muligt hvis den skal tjekkes ind.

Vi har en emmaljunga nitro city klapvogn, den kan jo foldes meget sammen, men den fylder jo stadig en del, så jeg ved ikke om den skal tjekkes ind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

Miss T

Den skal tjekkes ind. Vi har selv lige bestilt en airshell til vores dobbeltvogn, så den ikke går i stykker på vejen.

Anmeld

30. juli 2011

Maja_4000

Du må have en paraplyklapvogn med .. Tror ikke man får lov med de "store"

Anmeld

30. juli 2011

Maja88

Mette. skriver:

Hej tøser.

Om 2 måneder skal vi til USA , hvilket bliver en lang tur med vores datter. Vi har snakket om, om man må have sin klapvogn med op i flyveren, eller den skal tjekkes ind som bagage? Jeg tænker mest på at et kunne være rart man havde den i lufthavnen når hun skulle sove, hvilket jo ikke er muligt hvis den skal tjekkes ind.

Vi har en emmaljunga nitro city klapvogn, den kan jo foldes meget sammen, men den fylder jo stadig en del, så jeg ved ikke om den skal tjekkes ind?

da vi fløj til Mallorca, skulle min nieces klapvogn tjekkes ind

Anmeld

30. juli 2011

Maja88

Maja88 skriver:

da vi fløj til Mallorca, skulle min nieces klapvogn tjekkes ind

og det var en paraply klapvogn

Anmeld

30. juli 2011

Mette.

Den skal tjekkes ind. Vi har selv lige bestilt en airshell til vores dobbeltvogn, så den ikke går i stykker på vejen.

Vi vil nemlig også booke sådan en airshell, så der ikke sker den noget. Men så sagde mine forældre at da de rejste hjem fra USA for noge uger siden, så de flere have klapvogne med helt hen til flyveren, også blev jeg i tvivl om vi alligevel måtte have den med. Men ved du om det koster ekstra at få den med så, når den er i sådan en shell?

Eller kan den gå som almindelig bagage? Vi må alle tre have 1 kuffert med hver, så vi regnede med at manden og mig har en stor kuffert hver også bliver vores datters kuffert så klapvognen. 

Anmeld

30. juli 2011

Mette.

Maja_4000 skriver:

Du må have en paraplyklapvogn med .. Tror ikke man får lov med de "store"

Tak for svar.

Jeg tænkte nok de kun ville have de små vogne, men den tror jeg næppe vi får hende til at sove i. Hm, vi må se om det går uden vognen så. 

Anmeld

30. juli 2011

Mette.

Maja88 skriver:

og det var en paraply klapvogn

Så skal vores store vogn med garanti også, det havde jeg også regnet med, men havde håbet den kunne komme med, så vi kunne køre hende i den i lufthavnen. 

Anmeld

30. juli 2011

TaAsJu

Ved at de skal tjekkes ind. Nu ved jeg ikke hvor i flyver fra, men Aalborg lufthavn har klapvogne man kan låne uden berening. Og haven den helt med ud til gaten. Så prøv og undersøg det...

Anmeld

30. juli 2011

pastry26

Jeg ved ikke om i skal betale extra for at tjekke jeres klapvogn ind, men ved at mange flyselskaber ikke tillader klapvogn i flyet... (har selv arbejdet i rejsebranchen) Desuden skal i være opmærksomme på, at på mange ruter, specielt i USA kan I ikke be om at få jeres klapvogn op af cargo ved ankomst, så I kan bruge den gennem paskontrol/samt told, pga. sikkerheds foranstaltninger, så I skal også hente denne på baggage båndet, sammen med jeres øvrige baggage..

I Københavns lufthavn er der klapvogene, som står til fri afbenyttelse rundt omkring ved de forskellige gates, spørg evt. en der arbejder i lufthavnen efter dem..  God tur i øvrigt, gid det var mig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.