Flyvning med barn på 1 1/2 år, og klapvogn i lufthavnen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Mette.

pastry26 skriver:

Jeg ved ikke om i skal betale extra for at tjekke jeres klapvogn ind, men ved at mange flyselskaber ikke tillader klapvogn i flyet... (har selv arbejdet i rejsebranchen) Desuden skal i være opmærksomme på, at på mange ruter, specielt i USA kan I ikke be om at få jeres klapvogn op af cargo ved ankomst, så I kan bruge den gennem paskontrol/samt told, pga. sikkerheds foranstaltninger, så I skal også hente denne på baggage båndet, sammen med jeres øvrige baggage..

I Københavns lufthavn er der klapvogene, som står til fri afbenyttelse rundt omkring ved de forskellige gates, spørg evt. en der arbejder i lufthavnen efter dem..  God tur i øvrigt, gid det var mig!!

Tusind tak for dit svar.

Vi skal flyve fra Aarhus til København, København - Helsinki, Helsinki - New York, hvor vi skal hente vores bagage, og derfra til en anden lufthavn i NY hvor vi skal flyve til Kansas.

På hjemturen skal vi fra Kansas til NY, stoppe i NY i nogle dage, også fra NY - helsinki og helsinki direkte til Århus. Jeg må prøve at undersøge, men de har garanteret klapvogne man kan låne i de fleste lufthavne så. Jeg tænkte også mest på den var rar at have når man skal vente flere timer i en lufthavn, så hun ikke bliver for træt i benene af selv at skulle gå rundt hele tiden.

Og tak, vi skal besøge mine forældre som bor i Kansas, så det bliver fedt at se deres USA hjem for første gang. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

Mette.

Mor til 2, snart 3 skriver:

Ved at de skal tjekkes ind. Nu ved jeg ikke hvor i flyver fra, men Aalborg lufthavn har klapvogne man kan låne uden berening. Og haven den helt med ud til gaten. Så prøv og undersøg det...

Tusind tak for dit svar.

Vi skal flyve fra Århus til KBh og videre derfra, men de har garanteret også klapvogne i de lufthavne så.

Anmeld

30. juli 2011

Miss T

Mette. skriver:

Vi vil nemlig også booke sådan en airshell, så der ikke sker den noget. Men så sagde mine forældre at da de rejste hjem fra USA for noge uger siden, så de flere have klapvogne med helt hen til flyveren, også blev jeg i tvivl om vi alligevel måtte have den med. Men ved du om det koster ekstra at få den med så, når den er i sådan en shell?

Eller kan den gå som almindelig bagage? Vi må alle tre have 1 kuffert med hver, så vi regnede med at manden og mig har en stor kuffert hver også bliver vores datters kuffert så klapvognen. 

Det koster 149 at leje en i en uge og så under 100 for uge 2. Jeg tror ikke at de kan gå med som håndbagage.

Anmeld

30. juli 2011

Mette.

Miss T skriver:

Det koster 149 at leje en i en uge og så under 100 for uge 2. Jeg tror ikke at de kan gå med som håndbagage.

Jeg så godt priserne for hvad det koster at leje den, og den betaler vi også gerne Men jeg mener om flyselskaberne tager ekstra for at have den med? Jeg mener når man nu tjekker den ind sammen med sin øvrige bagage, koster den så i forhold til hvis man kun havde en normal kuffert med?

Anmeld

31. juli 2011

Miss T

Mette. skriver:

Jeg så godt priserne for hvad det koster at leje den, og den betaler vi også gerne Men jeg mener om flyselskaberne tager ekstra for at have den med? Jeg mener når man nu tjekker den ind sammen med sin øvrige bagage, koster den så i forhold til hvis man kun havde en normal kuffert med?

Nå, det ved jeg faktisk ikke, det har vi ikke tjekket, vi bestilte den bare, den skal jo med. Men mon dog? ja man ved sku aldrig.

Anmeld

31. juli 2011

Bb3031

Hej tøser.

Om 2 måneder skal vi til USA , hvilket bliver en lang tur med vores datter. Vi har snakket om, om man må have sin klapvogn med op i flyveren, eller den skal tjekkes ind som bagage? Jeg tænker mest på at et kunne være rart man havde den i lufthavnen når hun skulle sove, hvilket jo ikke er muligt hvis den skal tjekkes ind.

Vi har en emmaljunga nitro city klapvogn, den kan jo foldes meget sammen, men den fylder jo stadig en del, så jeg ved ikke om den skal tjekkes ind?

Hej

Er RET sikker på, at Jeres klapvogn IKKE skal checkes in som bagage. I bestemmer selv om I vil beholde den ind til i skal ombord på flyveren.

Vi har rejst rigtig mange gange med Alexander (14 mdr gammel). Faktisk har Alexander fløjet helt 18 gange. ALLE gange har det været tilladt at have en barnevogn, klapvogn eller autostol med GRATIS. Det har ALLE gange IKKE været nødvendigt at checke barnevognen, klapvognen eller autostolen ind ved checkin. De har kunne benyttes lige indtil at vi skulle ombord på flyveren, hvor den så skulle afleveres og blev lagt i flyveren, som noget af den allersidste bagage.

Jeg har dog valgt alle gange at checke klapvognen (Model: Stokke Xplory både som barnevogn og klapvogn) ind ved checkin. Vi har investeret i en Pram Pack. (En gang benyttede vi autostol og havde den med os helt indtil vi nåede flyveren.) Jeg har i stedet for benyttet en bæresele.

Informationen omkring reglerne ved brug af barnevogn, klapvogn og autostol plejer ALTID at være oplyst blandt rejseinformationerne.

Vi har både rejst til England, Fuerteventura, USA, Færørene og senest Tyrkiet, hvor jeg så en familie have deres emmaljunga klapvogn (stor model) med helt op til flyveren, hvor de så afleverede den og den blev lagt i lastrummet.

Har I lejet en box til klapvognen..? Hvis I har det, så vil jeg anbefale Jer at checke den ind ved checkin. Det kommer IKKE til at koste Jer ekstra. Barnevogn, klapvogn eller autostol er som sagt GRATIS at have med lige meget om den checkes in eller I beholder den indtil I skal ombord på flyveren.

Anmeld

31. juli 2011

Mette.

Peiner skriver:

Hej

Er RET sikker på, at Jeres klapvogn IKKE skal checkes in som bagage. I bestemmer selv om I vil beholde den ind til i skal ombord på flyveren.

Vi har rejst rigtig mange gange med Alexander (14 mdr gammel). Faktisk har Alexander fløjet helt 18 gange. ALLE gange har det været tilladt at have en barnevogn, klapvogn eller autostol med GRATIS. Det har ALLE gange IKKE været nødvendigt at checke barnevognen, klapvognen eller autostolen ind ved checkin. De har kunne benyttes lige indtil at vi skulle ombord på flyveren, hvor den så skulle afleveres og blev lagt i flyveren, som noget af den allersidste bagage.

Jeg har dog valgt alle gange at checke klapvognen (Model: Stokke Xplory både som barnevogn og klapvogn) ind ved checkin. Vi har investeret i en Pram Pack. (En gang benyttede vi autostol og havde den med os helt indtil vi nåede flyveren.) Jeg har i stedet for benyttet en bæresele.

Informationen omkring reglerne ved brug af barnevogn, klapvogn og autostol plejer ALTID at være oplyst blandt rejseinformationerne.

Vi har både rejst til England, Fuerteventura, USA, Færørene og senest Tyrkiet, hvor jeg så en familie have deres emmaljunga klapvogn (stor model) med helt op til flyveren, hvor de så afleverede den og den blev lagt i lastrummet.

Har I lejet en box til klapvognen..? Hvis I har det, så vil jeg anbefale Jer at checke den ind ved checkin. Det kommer IKKE til at koste Jer ekstra. Barnevogn, klapvogn eller autostol er som sagt GRATIS at have med lige meget om den checkes in eller I beholder den indtil I skal ombord på flyveren.

Først tusind tak for dit svar.

Og hvor er det fedt i har rejst så meget med jeres søn, gid jeg kunne gøre det samme. Vi har endnu ikke lejet en airshell, men vil gøre det og vi har besluttet at tjekke klapvognen ind, da vi kan låne klapvogne vi kan bruge i lufthavnene.

Emilie gider ikke rigtigt bæresele, men ellers er det en super mulighed. Hun er jo 1 1/2 når vi skal afsted, så en halv stor pige. Jeg har også forsøgt at ringe til Finnair, som vi skal flyve med, men de kunne ikke sådan rigtigt svare på de præcise regler for det, så jeg har undersøgt deres hjemmeside, og i følge den ser det ud som om barnevogne og klapvogne skal tjekkes ind. Hende jeg talte med mente det ville være gratis at have den med, altså checket ind, når vores datter ikke er større, men hun var ikke sikker. har i aldrig givet mere for at tjekke den ind? Når den nu også har været foldet sammen i sådan en kasse. Jeg har godt set de der man kan købe, men det kan vist ikke betale sig for os, når det kun er for en engangstur, vi kan leje en boks for 180 kr., for hele perioden.

Nu hvor i har rejst så meget, har du så nogle uundværlige råd til flyveturen og ophold i lufthavnene generelt? det er første gang vi skal have hende med, så jeg er lidt på bar bund, selvom jeg ellers har rejst rigtig meget før vi fik hende. og forresten, har i fløjet indenrigs i USA? Og ved du om de samme regler gælder for disse flyvninger? Vi skal nemlig flyve fra NY til kansas som indenrigsflyvning.

Anmeld

31. juli 2011

Bb3031

Mette. skriver:

Først tusind tak for dit svar.

Og hvor er det fedt i har rejst så meget med jeres søn, gid jeg kunne gøre det samme. Vi har endnu ikke lejet en airshell, men vil gøre det og vi har besluttet at tjekke klapvognen ind, da vi kan låne klapvogne vi kan bruge i lufthavnene.

Emilie gider ikke rigtigt bæresele, men ellers er det en super mulighed. Hun er jo 1 1/2 når vi skal afsted, så en halv stor pige. Jeg har også forsøgt at ringe til Finnair, som vi skal flyve med, men de kunne ikke sådan rigtigt svare på de præcise regler for det, så jeg har undersøgt deres hjemmeside, og i følge den ser det ud som om barnevogne og klapvogne skal tjekkes ind. Hende jeg talte med mente det ville være gratis at have den med, altså checket ind, når vores datter ikke er større, men hun var ikke sikker. har i aldrig givet mere for at tjekke den ind? Når den nu også har været foldet sammen i sådan en kasse. Jeg har godt set de der man kan købe, men det kan vist ikke betale sig for os, når det kun er for en engangstur, vi kan leje en boks for 180 kr., for hele perioden.

Nu hvor i har rejst så meget, har du så nogle uundværlige råd til flyveturen og ophold i lufthavnene generelt? det er første gang vi skal have hende med, så jeg er lidt på bar bund, selvom jeg ellers har rejst rigtig meget før vi fik hende. og forresten, har i fløjet indenrigs i USA? Og ved du om de samme regler gælder for disse flyvninger? Vi skal nemlig flyve fra NY til kansas som indenrigsflyvning.

Nej, vi har aldrig betalt ekstra for at få klapvognen tjekket ind. Det har altid været gratis at få den med.

Jeg har aldrig fløjet indenrigs i USA, så kan desværre ikke hjælpe der.

Uundværlige råd uha den er altså lidt svær. Det er SÅ meget nemmere at rejse med børn inden de kan kravle og særligt gå. Alexander var lige fyldt 7 mdr, da jeg rejste alene med han til USA. Vi rejste Karup - London - Atlanta + 4 timers køretur efterfølgende til Enterprise. Alexander sov stortset hele vejen, han sov mellem 6-7 timer i streg t/r london-Atlanta. Var han vågen, så faldt han sig i at sidde hos mig og hygge og lege.

Sidste gang vi rejste var til Tyrkiet for en uge siden og det var helt klart den sværeste rejse vedrørende flyveturen. Det gik faktisk rigitg godt, så lad dig ikke skræmme. Men sammenlignet med alle de forrige, så krævede den en del mere tålmodighed. Nu kan Alexander gå, så han finder sig ikke i at sidde stille alt for længe. Han vil ud og se verdenen og forstår ikke, hvorfor han ikke kan eller må. Han var meget urolig under flyveturen og kunne ikke finde ro, selvom han var vildt træt. Heldigvis faldt han da i søvn på flyveturen hjem.

Vi ville ønske, at vi havde taget en dvd afspiller med teletubbies film med. Det virker SÅ beroligende på ham og er nok det eneste, som virkelig fanger hans opmærksomhed og får ham til at sidde helt stille.

Så vores bedste råd: Tage det med, som virkelig fanger Jeres datters opmærksomhed og som kan holde hende stillesiddende.

Ellers bare tag det som det kommer. I lufthavnen, lad hende gå små turen rundt sammen med Jer, så hun får brændt lidt energi af. I flyveren, forsøg at få hende til at sove, hvis det er puttetid. Også selvom hun kæmper imod. Ellers underhold hende med de ting, I har med, som fanger hendes opmærksomhed.

Alexander har aldrig haft problemer med ørene under afgang og landing. Han har bare haft en sut i munden og har ellers siddet helt roligt imens.

Håber I får en rigtig dejlig ferie.

Anmeld

31. juli 2011

Mor-til-asta-09

Mette. skriver:

Hej tøser.

Om 2 måneder skal vi til USA , hvilket bliver en lang tur med vores datter. Vi har snakket om, om man må have sin klapvogn med op i flyveren, eller den skal tjekkes ind som bagage? Jeg tænker mest på at et kunne være rart man havde den i lufthavnen når hun skulle sove, hvilket jo ikke er muligt hvis den skal tjekkes ind.

Vi har en emmaljunga nitro city klapvogn, den kan jo foldes meget sammen, men den fylder jo stadig en del, så jeg ved ikke om den skal tjekkes ind?

da vi rejste til gran canarie i julen tjekkede vi klapvognen ind herhjemme i danmark, da de havde låneklapvogne i lufthavnen.. Men da vi skulle hjem fra gran canarie havde vi klapvognen med rundt i lufthavnen, også blev den først tjekket ind lige inden vi steg ind i flyveren..

Anmeld

1. august 2011

Mette.

Mor-til-asta-09 skriver:

da vi rejste til gran canarie i julen tjekkede vi klapvognen ind herhjemme i danmark, da de havde låneklapvogne i lufthavnen.. Men da vi skulle hjem fra gran canarie havde vi klapvognen med rundt i lufthavnen, også blev den først tjekket ind lige inden vi steg ind i flyveren..

Tusind tak for svar.

Vi er kommet frem til vi låner klapvogn i lufthavnen og checker vores egen ind, så kan den blive pakket sikkert ned, så den ikke går i stykker under turen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.