Mette. skriver:
Først tusind tak for dit svar. 
Og hvor er det fedt i har rejst så meget med jeres søn, gid jeg kunne gøre det samme. Vi har endnu ikke lejet en airshell, men vil gøre det og vi har besluttet at tjekke klapvognen ind, da vi kan låne klapvogne vi kan bruge i lufthavnene.
Emilie gider ikke rigtigt bæresele, men ellers er det en super mulighed. Hun er jo 1 1/2 når vi skal afsted, så en halv stor pige. Jeg har også forsøgt at ringe til Finnair, som vi skal flyve med, men de kunne ikke sådan rigtigt svare på de præcise regler for det, så jeg har undersøgt deres hjemmeside, og i følge den ser det ud som om barnevogne og klapvogne skal tjekkes ind. Hende jeg talte med mente det ville være gratis at have den med, altså checket ind, når vores datter ikke er større, men hun var ikke sikker. har i aldrig givet mere for at tjekke den ind? Når den nu også har været foldet sammen i sådan en kasse. Jeg har godt set de der man kan købe, men det kan vist ikke betale sig for os, når det kun er for en engangstur, vi kan leje en boks for 180 kr., for hele perioden.
Nu hvor i har rejst så meget, har du så nogle uundværlige råd til flyveturen og ophold i lufthavnene generelt? det er første gang vi skal have hende med, så jeg er lidt på bar bund, selvom jeg ellers har rejst rigtig meget før vi fik hende.
og forresten, har i fløjet indenrigs i USA? Og ved du om de samme regler gælder for disse flyvninger? Vi skal nemlig flyve fra NY til kansas som indenrigsflyvning.
Nej, vi har aldrig betalt ekstra for at få klapvognen tjekket ind. Det har altid været gratis at få den med.
Jeg har aldrig fløjet indenrigs i USA, så kan desværre ikke hjælpe der.
Uundværlige råd uha den er altså lidt svær. Det er SÅ meget nemmere at rejse med børn inden de kan kravle og særligt gå. Alexander var lige fyldt 7 mdr, da jeg rejste alene med han til USA. Vi rejste Karup - London - Atlanta + 4 timers køretur efterfølgende til Enterprise. Alexander sov stortset hele vejen, han sov mellem 6-7 timer i streg t/r london-Atlanta. Var han vågen, så faldt han sig i at sidde hos mig og hygge og lege.
Sidste gang vi rejste var til Tyrkiet for en uge siden og det var helt klart den sværeste rejse vedrørende flyveturen. Det gik faktisk rigitg godt, så lad dig ikke skræmme. Men sammenlignet med alle de forrige, så krævede den en del mere tålmodighed. Nu kan Alexander gå, så han finder sig ikke i at sidde stille alt for længe. Han vil ud og se verdenen og forstår ikke, hvorfor han ikke kan eller må. Han var meget urolig under flyveturen og kunne ikke finde ro, selvom han var vildt træt. Heldigvis faldt han da i søvn på flyveturen hjem.
Vi ville ønske, at vi havde taget en dvd afspiller med teletubbies film med. Det virker SÅ beroligende på ham og er nok det eneste, som virkelig fanger hans opmærksomhed og får ham til at sidde helt stille.
Så vores bedste råd: Tage det med, som virkelig fanger Jeres datters opmærksomhed og som kan holde hende stillesiddende.
Ellers bare tag det som det kommer. I lufthavnen, lad hende gå små turen rundt sammen med Jer, så hun får brændt lidt energi af. I flyveren, forsøg at få hende til at sove, hvis det er puttetid. Også selvom hun kæmper imod. Ellers underhold hende med de ting, I har med, som fanger hendes opmærksomhed.
Alexander har aldrig haft problemer med ørene under afgang og landing. Han har bare haft en sut i munden og har ellers siddet helt roligt imens.
Håber I får en rigtig dejlig ferie.