Jeg var også bange for at tage køre bil da jeg tog kørekort. Var egentlig ikke sådan bevidst bange for at køre galt. Men var altid skide nervøs, hvilket påvirkede min kørsel ret meget. Jeg dumpede min første køreprøve grundet nervøsitet, flyttede derefter og begyndte så på køretimer igen, for at se om de kunne hjælpe. Hjalp lidt da byen var mindre (før var det århus jeg tog timer i), men var ikke nok.
Havde på daværende tidspunkt en lidt speciel svigermor der kunne en masse alternativt gøgl, så hun fik mig overtalt til at jeg skulle hyponotiseres, hvilket var det vildeste jeg nogensinde har oplevet. Og det hjalp. Nervøsisteten var ikke forsvundet helt, men hjalp så meget at jeg fik mit kørekort, og derefter fik jeg hjælp af min eks til at øve mig (kan ikke lide at køre med andre bl.a.)
Er i dag en rimlig sikker billist, ikke prangende (men kører heller ikke så tit), men tør da låne bilen hvis det er nødvendigt.
Så hypnose var evt. mulighed, det er ikke vildt billigt, men der virker (skal siges jeg var mega skeptisk i starten).
Jeg har også prøvet healing i forbindelse med min eksamensskræk. Det var også en mulighed, er dog selv mest til hypnose, da andet er lidt for mærkeligt til mig. Og hypnosen gav mig bare svar på så mange ting at jeg stadig kan bruge den eneklte session til at forklare ting ved mig selv idag.
Anmeld