Angst for bilkørsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.618 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Anonym trådstarter

Angst for bilkørsel!

Jeg fik kørekort for 3 år siden, men har ikke kørt meget på vejene siden da. Jeg tog kørekort sammen med min søster, da vi længe havde snakket om at tage det samtidig. Jeg glædede mig sådan til at komme igang og jeg var jo bare super glad da jeg bestod prøven til sidst og fik kortet. Nu skulle jeg netop til at lære det og få en masse erfaring.. jeg vidste godt at jeg ville have lidt nerver når jeg fremover skulle køre bil, og oftest alene, men havde ikke forventet at det ville være så slemt.

I starten af køretimerne var det sjovt og jeg havde ikke som sådan nogle problemer ved at sidde bag rattet.. Jeg var en smule nervøs da jeg tog køretimer, men det er så også bare eskaleret siden.. Jeg har ikke nogen idéer om hvor min angst kommer fra. Jeg har ikke været indvolveret i en bilulykke før, men det er det jeg frygter..  Jeg er netop bange for at køre galt eller blive involdveret i en ulykke.. bange for, at nogen gør noget uforudsigeligt, som jeg ikke kan nå at reagere på. Og især nu hvor jeg har fået en dejlig datter, ønsker jeg ikke at noget ondt skal ske og hun skal vokse op uden en mor (som jeg selv har gjort)

Min LILLEbror ringede den anden dag og fortalte at han havde bestået sin køreprøve.. han er pavestolt og forstår ham godt – det er sejt gået. Jeg står og føler mig lidt dum.. føler, at jeg er den største bangebuks fordi jeg ikke tør at køre ... og det er møghamrende irriterende at have det sådan.. det er 13.000 bobs lige ud af vinduet..

Jeg vil så gerne køre igen.. Dette problem fylder bare så meget i mit hoved og jeg ærger mig og tør ikke at fortælle det til nogen.. Hvis nogen fx. spørger mig om jeg ikke lige kan køre for at hente noget, siger jeg at jeg ikke har kørekortet på mig.. jeg finder altid på en undskyldning for at slippe.. jeg skammer mig sådan over det og aner ikke hvad jeg skal gøre? Er jeg den eneste som har det sådan? Please, nogen der kan hjælpe ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Mikkel's mor <3

du er IKKE den eneste.. jeg har haft mit i godt 1 år og er stadig ikke glad ved det.
jeg tør slet ikke kører på motervejen. og skal jeg ud og kører jamen så bliver det korte ture og med kæresten ved siden af. det er ydrest sjældent at jeg kører alene med min søn.

Anmeld

29. juli 2011

Anonym trådstarter

Mikkel's mor <3 skriver:

du er IKKE den eneste.. jeg har haft mit i godt 1 år og er stadig ikke glad ved det.
jeg tør slet ikke kører på motervejen. og skal jeg ud og kører jamen så bliver det korte ture og med kæresten ved siden af. det er ydrest sjældent at jeg kører alene med min søn.

Det er da rart at høre at jeg ikke er den eneste, men hvor er det altså bare ærgeligt at have det sådan...

Anmeld

29. juli 2011

4kløver

Jeg har ikke kørekort. Men kan heller ikke lig at køre i bil. Jeg er en af dem der råber og hopper rundt i bilen..

Anmeld

29. juli 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Det er da rart at høre at jeg ikke er den eneste, men hvor er det altså bare ærgeligt at have det sådan...

Ja det er skide træls.. men tror desværre ikke at der er andet for end at presse sig selv til at kører, bare nogle små ture, og så vænne sig til det stille og rolig i eget tempo.. og så evt have manden med, så der er en at snakke med.. så tænker man ikke så meget over det..

Anmeld

29. juli 2011

Mikkel's mor <3

4kløver skriver:

Jeg har ikke kørekort. Men kan heller ikke lig at køre i bil. Jeg er en af dem der råber og hopper rundt i bilen..

vil sige at det er mere behageligt at kører selv end at sidde ved siden af, for så bestemmer man selv farten osv

Anmeld

30. juli 2011

4kløver

Mikkel's mor <3 skriver:

vil sige at det er mere behageligt at kører selv end at sidde ved siden af, for så bestemmer man selv farten osv

Det siger manden også..

Anmeld

30. juli 2011

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Det er trist at det skal være sådan for nogen..

Jeg kunne selvfølgelig bare køre noget mere for at komme min angst til livs, men da det er over et år siden jeg sidst har kørt, er jeg bange for at jeg kan have glemt hvordan man gør.. det lyder måske underligt, men sådan har jeg det..

Anmeld

30. juli 2011

mortilflere

Ta nogen kursuser hos en kørelære eller kom ud hvor du ikke møder mange og så kør derude

Anmeld

30. juli 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Ta nogen kursuser hos en kørelære eller kom ud hvor du ikke møder mange og så kør derude

Er det da muligt at tage køretimer efter man har fået kortet ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.