Forkert at blive sur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2008

Heidi.

Anonym skriver:

altså manden er ikke mere syg end at sygehuset siger han gerne må tage hjem og holde jul, det ville de sgu nok ikke gøre hvis han var ved at dø...

Jeg er der nu også for min familie og ikke kun på alle de åndsvage dage hvor man bare er sammen fordi man nu er det...

Men ja jeg er da nok både egoistisk og barnlig... Men det må jeg jo bare leve med så...

JO.. det siger de faktisk... De vil gerne have tømt i i julen... sørgeligt men sandt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2008

Diana...

Jeg forstår godt din fars beslutning jeg havet gjort det samme for jo hurtigere man bliver undersøgt jo bedre...
Julen er os noget særligt for mig meget enda men jul el ej så er sygdom vigtigere hvis man er syg skal man ha det undersøgt for hvis det nu er alvorligt, ja jeg ved godt sygehuset sagde han godt måtte tage hjem men de kan jo heller ikke finde ud af hvad der galt endnu vel... Julen kommer altså igen til næste år...
Kan da godt forstå du ked af det fordi du ikke fik hold jul med din far men så kan man tage julen til ham... Jeg har en meget syg morfar og hver nov. og dec. hvert eneste år bliver han syg og det slår aldrig fejl han bliver indlagt hele tiden osv. og hver år går vi i de 2 måneder og tænker på om han når at holde julen i sær i år fordi jeg skal føde til feb. og ville jo gerne have at han når og se min lille dreng.
Men hvis han valgte og holde julen på hospitalet ja så ville vi da komme til ham om dagen og holde en lille jul med ham der... man bliver jo nervøs og bange når man bliver indlagt og hvad kan det være osv og sådan har din far det sikkert os så jeg kan fuldt ud forstå ham... Og jeg tror at han ville blive glad hvis i holde en ekstra hygge dag når han kommer ud.

Og god bedring til din far håber de snart finder ud af hvad det er...

Anmeld

29. december 2008

Loggidut

hmmm, du kan da godt tillade dig at blive sur, vred, skuffet og gal...men kun på dig selv...ikke på andre...og slet ikke på ham, for han har åbenbart taget et valg.

der kan jo være tusinde af grunde til han vælger som han gør

måske mener han det bliver for bøvlet og besværligt med alt det frem og tilbage både for ham og for i andre.
måske er han mega bange for hvad han fejler
måske er han slet ikke i julestemning i år oven på alt det hurlumhej med sygehuset, og vil ikke ødelægge det for i andre...

der kan være så mange grunde til hans valg.

jeg kan godt forstå du bliver ked af det og skuffet, men når man bliver voksen er man nød til at se ud over sin egen næse, og forstå at livet ikke drejer i navlen af kun en selv.

jeg ville nok spørge ham om han ville være med til en omgang efter-julemad når han kommer hjem, ikke for at holde en ekstra jul, men bare for at være sammen med dig og din familie lidt.

glædelig bagjul, og rigtig god bedring med ham.

Anmeld

29. december 2008

twinboys

Den havde jeg så ikke lige læst...!!!!!
Så fatter jeg ikke du overhovedet overvejer at blive sur.. at bløde ud af rektal er ikke noget man spøger med, så mon ikke din far blev fordi han selv er nervøs og gerne vil undersøges hurtigst muligt.

Helt enig... Jeg ville også blive på hospitalet, hvis det var mig der var syg... Ville hellere have en undersøgelse igår end imorgen... Jo før jo bedre, for at få svar på hvad jeg evt. fejler... Så forstår udemærket faderens valg...

Majbritt

Anmeld

29. december 2008

twinboys

2 gange har vi været indlagt til den 22.dec og anden gang 23.dec så det var tæt på at farmand , drengene og jeg måtte holde jul på en børneafd. på sygehuset og det var jo også gået... Nok ikke det aller hyggeligste sted...Men skulle man ja så gjorde vi det...

Majbritt

Anmeld

29. december 2008

Lise

Ja, man kunne jo sagtens slutte aftenen af på hospitalet... min bror var engang indlagt over julen - der var vi hjemme med noget familie og spise og pakke gaver op, og så tog vi på hospitalet med hans gaver og var der lidt sammen med ham... Det var en fin måde for os at fejre den jul.

Anmeld

29. december 2008

twinboys

Lise skriver:

Ja, man kunne jo sagtens slutte aftenen af på hospitalet... min bror var engang indlagt over julen - der var vi hjemme med noget familie og spise og pakke gaver op, og så tog vi på hospitalet med hans gaver og var der lidt sammen med ham... Det var en fin måde for os at fejre den jul.

Ja en smadder god idé... det tror jeg også jeg havde gjort...

Majbritt

Anmeld

29. december 2008

Doktor Doolittle

Kære Ano

Frisk blødning ud af endetarmen kan være alvorlig. Hvis det var mig der havde det, var jeg blevet på hospitalet julen over. Jeg ville ikke have lyst til at sidde og "hygge" mens blodet fossede ud i den anden ende. Måske ville jeg, som din far, ikke engang have orket selv at fortælle dig, at jeg blev på hospitalet. Måske har han gættet din kraftige reaktion på forhånd og orkede den ikke.

Ikke for at lyde totalt kvalm, men hvis du kan så prøv at forlig dig med ham. Måske fejler han noget alvorligt, han kommer til at dø af. Under alle omstændigheder lyder han som om han godt kunne bruge en hjælpende hånd og et varmt hjerte lige nu

Jeg er jo selv læge og ved, at vi desværre udskriver rigtig MANGE meget syge patienter op til jul, pga. færre ansatte på arbejde mellem jul og nytår.

Jeg håber I finder ud af det. Jeg ved hvor svært det kan være, jeg har fx. ikke selv set mine forældre et par måneder nu pga. en masse ting, men jeg har gjort mig rigtig mange overvejelser i den forbindelse.

Kh Tina
PS sender dig lige et

Anmeld

29. december 2008

Nemesis

havde valgt som din far! Her er juleaften da også noget specielt, men intet slår altså vigtigheden af mit helbred.
Så jeg ville klart vælge at komme til undersøgelse hurtigst muligt og kom julen i vejen, ja so be it.

Har en rigtig god veninde som blev indlagt d. 22 og hun kommer ikke hjem før eefter nytår. Hun fik også valget om at kunne vente men takkede nej. De holdt så juleaften om søndagen.
Godt hun gjorde det, for det viste sig at kræften var langt mere omfattendede end de troede og en agressesiv type.

Beklager! men synes faktisk ikke du kan være sur og vred på din far. Skuffet ja men livet flasker sig ikke altid som vi gerne vil og jeg er da sikker på din far langt hellere ville have hygget med dig/jer, men lige nu overskygges lysten til hygge af bekymringer og ubehag ved at bløde bagfra.

Anmeld

29. december 2008

jolu

Det kan jo vær at han ikke "orkede Jer" om så må sige...det kan jo være temmelig hårdt at have været indlagt og pludselig skal være selskabelig.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.