Hjælp træt dreng efter dagpleje :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Ciss

Jeg kender lidt det du beskriver fra min egen søn også.

Her hjalp det, da jeg fik en aftale i vuggestuen om, at han skulle have lidt mad (brødskive/frugt...) og en kop vand lige før, vi kører hjem. Vi har ganske lang vej at køre, og det var et sandt helvede, så snart vi kom ind af døren hjemme. Drengen var træt og sulten og hang på mig, og alt var bare forkert hele tiden. Nu er det noget helt andet. Hvis han ikke lige har spist, når jeg henter ham, får han lige lidt i hånden, mens jeg snakker med ham og de voksne og storesøster, og så er det en helt anden dreng at have med hjem. Ofte snakker han hele vejen hjem, og han orker at lege selv i hvert fald en del af den tid, det tager at lave aftensmaden.

En anden ting: Det kan være det hjælper, hvis han får lov til at sove lidt tidligere på dagen de gange, hvor han er vågnet meget tidligt om morgenen. Min lille dreng lægger sig nogen gange så tidligt som 10/10.30. Da er han helt flad. Han sover 2-3 timer en gang om dagen. Han kommer i seng til sædvanlig tid (+-19) alligevel, og det plejer at fungere fint.

Det er ikke enkelt, når man står med trætte og sultne unger og skal forsøge at lave mad og hygge om dem. Nogen gange forsøger jeg at synge med dem (f eks bjørnen sover eller lille peter edderkop, eller noget andet med bevægelser til), og det kan fungere fint, for så er de beskæftigede og leger med mor, og jeg har alligevel hænderne fri til at lave maden. Det kan jo være, det kan fungere for dig også. Det har jeg forresten gjort meget, dengang jeg ammede Lillebror og skulle forsøge at hygge med Storesøster samtidig. Sanglege er guld værdt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Stinahauptnielsen

Ja det med noget brød inden jeg henter ham tror jeg os vil hjælpe. For han får altid noget når han kommer hjem og holder faktisk ikke møtte før han har fået noget at drikke og spise..

Plejer os at synge med ham. men når han er sur er der intet at gøre end bare at lade ham ligge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.