Hjælp træt dreng efter dagpleje :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.016 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Stinahauptnielsen

Hej Allesammen .

Jeg har dreng der fylder 14 måneder her d. 01.08.2011.

Han begyndte i dagpleje hos min kusines mor d. 02.05.2011 (11 mdr)

Det tog ham ca. 14 dage at blive kørt ind og idag er han så glad for dagplejemoren.

kl 06:50 ringer mit ur nogle gange er vi oppe der , men andre gange skal jeg ind og vække ham ..

Vi spiser morgenmad sammen og leger lidt (hvis han ikke er skide sur) inden vi køre kl 07:40

Nogle gange om morgen kan han ligge sig ned på gulvet og skrige hvis jeg er igang med at tage tøj på eller lave morgenmad . Og det er ikke til at holde ud  Han kan ikke sige så meget så kan jo ikke rigtig gøre noget andet end at prøve mig frem,

Når vi kommer ned i dagplejen går han ind og leger (nogle gange hænger han lidt inden jeg går) , MEN når jeg så henter ham er han træt !! Dagpleje mor siger han sover 3 timer fra 11-12 til en 14-15 tiden. Og jeg henter Oliver 15:30 - 16:00 vi når nogle gange ikke hjem før han begynder at skabe sig i bilen. når vi så kommer hjem finder vi alt legetøj frem så han kan lege mens jeg begynder på mad. Og det gider han selvfølgelig ikke han vil op hele tiden . knider sig i sine øjne og græder og skriger.

Aner snart ikke hvad jeg skal stille op ..

Hvorfor kan han ikke sove det længere om morgen istedet for at stå op kl 06 og nogle gange tidligere.

Og ikke nok med det hvorfor sover han så ikke igennem ??

Han kan vågne (skrige ) op til tre gange på en nat., og jeg er blevet for god til at tage ham ind til os ved en 5 tiden om morgen hvis han har været vågn 1-2 gange før..

PS: Han kommer i seng hver aften ved en 19:30-20:00 tiden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Nettemor

vores dreng er 16 mdr. hans dag ser ca sådan her ud:

står op ved 7 tiden,
spiser bliver puslet og afleveret i dp senest kl 8
kommer i barnevognen og får en lille lur på ca en time
bliver vækket ved 9 tiden og får formiddags mad og så leger de eller går tur eller hvad planen nu lige er.
spiser middagsmad ved 12 tiden og bliver puttet derefter igen og sover 2-3,5 timer
bliver henter ca 15.30 og uanset om han har nået at få efternmiddags mad eller ej inden han bliver hentet SKAL han ha noget når han kommer hjem. ellers har vi en eftermiddag som du beskriver (har du prøvet at give ham lidt rugbrød?)
selv om han får en halv til en hel skive rugbrød ved 4 tiden spiser han alligevel godt til aften.
han bliver puttet mellem 19 og 20

jeg tænker at han evt stadig har brug for den ekstra søvn. især når han vågner så tidligt. hvis vores dreng sover længe kan han undvære formiddagsluren men ellers bliver han overtræt og sover alligevel max 2 timer og bliver overtræt om eftermiddagen igen. (søvn avler søvn)

eller også har han lige brug for et skud energi i form af noget mad. her bruger vi et stykke rugbrød med ost eller leverpostej

håber du kunne bruge noget af det

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

nettemor skriver:

vores dreng er 16 mdr. hans dag ser ca sådan her ud:

står op ved 7 tiden,
spiser bliver puslet og afleveret i dp senest kl 8
kommer i barnevognen og får en lille lur på ca en time
bliver vækket ved 9 tiden og får formiddags mad og så leger de eller går tur eller hvad planen nu lige er.
spiser middagsmad ved 12 tiden og bliver puttet derefter igen og sover 2-3,5 timer
bliver henter ca 15.30 og uanset om han har nået at få efternmiddags mad eller ej inden han bliver hentet SKAL han ha noget når han kommer hjem. ellers har vi en eftermiddag som du beskriver (har du prøvet at give ham lidt rugbrød?)
selv om han får en halv til en hel skive rugbrød ved 4 tiden spiser han alligevel godt til aften.
han bliver puttet mellem 19 og 20

jeg tænker at han evt stadig har brug for den ekstra søvn. især når han vågner så tidligt. hvis vores dreng sover længe kan han undvære formiddagsluren men ellers bliver han overtræt og sover alligevel max 2 timer og bliver overtræt om eftermiddagen igen. (søvn avler søvn)

eller også har han lige brug for et skud energi i form af noget mad. her bruger vi et stykke rugbrød med ost eller leverpostej

håber du kunne bruge noget af det

Prøver når vi kommer hjem og give ham hans kop med vand og et fuldkorns knækbrød.. Måske han er sulten ja :/

Idag da vi kom hjem kl 17 lagde jeg ham i hans barnevogn og stilte ud i haven så tog han en time og vågnede. så jeg havde lavet mad og ordnetvasketøj for at jeg ikke skulle gøre det når han var vågn.. men jeg syntes stadig han var lidt sur ..

Kunne måske prøve at spørge dagplejemor om han ikke kan sove to gange dernede .. For i weekenderne der får han nemlig formiddagslur og eftermiddags lur.

Har hængt mørklægningsgardiner op på hans værelse i håb om han skulle sove længere med den gik ikke :/

Anmeld

28. juli 2011

Nettemor

StinaOliver skriver:

Prøver når vi kommer hjem og give ham hans kop med vand og et fuldkorns knækbrød.. Måske han er sulten ja :/

Idag da vi kom hjem kl 17 lagde jeg ham i hans barnevogn og stilte ud i haven så tog han en time og vågnede. så jeg havde lavet mad og ordnetvasketøj for at jeg ikke skulle gøre det når han var vågn.. men jeg syntes stadig han var lidt sur ..

Kunne måske prøve at spørge dagplejemor om han ikke kan sove to gange dernede .. For i weekenderne der får han nemlig formiddagslur og eftermiddags lur.

Har hængt mørklægningsgardiner op på hans værelse i håb om han skulle sove længere med den gik ikke :/

jeg ved ikke hvordan han reagere på det men her er det næsten for sent hvis han skal sove når han kommer hjem. så bliver han ikke ordentlig træt til natten.

hos vores dp er det ingen problem med formiddagsluren. han skal bare være der så han kan nå at få den time inden kl 9 for ellers bliver det for sent inden de kan komme ud og lave noget. men de skal aldrig noget før kl 9 så det passer fint med en lur der. håber da det kan virke for jer også. men prøv med noget mad også . vores dreng kan være forfærdelig sur og så får han noget mad og pludselig er han blid som et lam. men de bruger jo også meget energi  på sådan en dag så der skal jo noget ind..

Anmeld

28. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Mit eneste råd er, at putte ham tidligere f.eks. kl. 19. Børn skal have ca. 12 timer søvn om natten. Det er rigtig ærgeligt, at man så ikke når, at få så meget tid med dem, men hellere det end sure børn.

Vi putter begge to kl. 19. De er også begge rigtig trætte når de kommer hjem fra vs/bh.

Anmeld

28. juli 2011

Mi

Er du sikker på at det er fordi han er træt. Måske er det bare "ulvetimen". Han har savnet dig, og har meget brug for dig for at være tilfreds. Måske er blodsukkeret også lidt lav.

Mit råd er at bruge en halv til en hel time hver dag når i kommer hjem sammen med ham. Sæt jer i en stol og læs bøger, leg noget som er ukompliceret, altså ikke at bygge høje tårne af klodser, for de vælter  

Det kan nogle gange gøre, at børnene får lidt mere overskud til selv at lege bagefter.

Så er det også en god ide at putte ham 12 timer før han normalt står op, for de har gerne brug for 12 timers nattesøvn, især når han vågner om natten.

Anmeld

28. juli 2011

MinNoah

Ofte ER børn bare sådan efter en dag i dagplejen... Han har savnet dig hele dagen (ikke bevidst) men når du så kommer og henter ham, så "klistrer" han på dig, han har jo savnet mor og skal have sit "mor-depot" opfyldt inden næste dag i dagpleje starter..

Mit bedste råd er; underhold 1 time hver dag i kommer hjem, = gå en tur udenfor, leg udendørs, (er det der hjalp bedst da min dreng var i den alder/periode) - Og virkelig giv ham din fulde opmræksomhed. (er han træt er en gåtur en god ide så kan han slappe lidt af mens i er sammen).

Når du så skal lave aftensmad så lad ham deltage, lad ham røre i skålen, spise lidt agurk osv. For ja her har min søn også brug for ekstra eftermiddagsmad når han kommer hjem. (Ofte får han lidt frugt mens han ser teltubbies/tv og kobler af).

Efter aftensmaden har han så lidt tid hvor han kan lege selv, for nu er hans mor-depot så småt fyldt op

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

nettemor skriver:

jeg ved ikke hvordan han reagere på det men her er det næsten for sent hvis han skal sove når han kommer hjem. så bliver han ikke ordentlig træt til natten.

hos vores dp er det ingen problem med formiddagsluren. han skal bare være der så han kan nå at få den time inden kl 9 for ellers bliver det for sent inden de kan komme ud og lave noget. men de skal aldrig noget før kl 9 så det passer fint med en lur der. håber da det kan virke for jer også. men prøv med noget mad også . vores dreng kan være forfærdelig sur og så får han noget mad og pludselig er han blid som et lam. men de bruger jo også meget energi  på sådan en dag så der skal jo noget ind..

Ja det er for sent at sove når han kommer hjem. Men min mand arbejder meget og er næsten aldrig hjemme så jeg er meget alene om tingene og gravid nu har termin d. 2 sep så ens humør er os op og ned ..

Vil lige prøve at tage fat i dagplejen i morgen og høre om det kan lade sig gøre..

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

MoarHvidovre skriver:

Mit eneste råd er, at putte ham tidligere f.eks. kl. 19. Børn skal have ca. 12 timer søvn om natten. Det er rigtig ærgeligt, at man så ikke når, at få så meget tid med dem, men hellere det end sure børn.

Vi putter begge to kl. 19. De er også begge rigtig trætte når de kommer hjem fra vs/bh.

Ja kl 19 er tidligt det er kun 3 timer man får med dem , men ja bedre end sure børn.. Sover de så til kl 7 om morgen uden at vågne eller ??

Anmeld

28. juli 2011

Nettemor

StinaOliver skriver:

Ja det er for sent at sove når han kommer hjem. Men min mand arbejder meget og er næsten aldrig hjemme så jeg er meget alene om tingene og gravid nu har termin d. 2 sep så ens humør er os op og ned ..

Vil lige prøve at tage fat i dagplejen i morgen og høre om det kan lade sig gøre..

det er i hvert fald et forsøg værd

lykke til både med dette her og den lille ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.