Hjælp træt dreng efter dagpleje :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

Mi skriver:

Er du sikker på at det er fordi han er træt. Måske er det bare "ulvetimen". Han har savnet dig, og har meget brug for dig for at være tilfreds. Måske er blodsukkeret også lidt lav.

Mit råd er at bruge en halv til en hel time hver dag når i kommer hjem sammen med ham. Sæt jer i en stol og læs bøger, leg noget som er ukompliceret, altså ikke at bygge høje tårne af klodser, for de vælter  

Det kan nogle gange gøre, at børnene får lidt mere overskud til selv at lege bagefter.

Så er det også en god ide at putte ham 12 timer før han normalt står op, for de har gerne brug for 12 timers nattesøvn, især når han vågner om natten.

Vi leger normalt os når vi kommer hjem , men når jeg så siger til ham at mor skal ud og lave noget mad så starter det hele igen

Også mister man sgu modet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

sandorff

StinaOliver skriver:

Hej Allesammen .

Jeg har dreng der fylder 14 måneder her d. 01.08.2011.

Han begyndte i dagpleje hos min kusines mor d. 02.05.2011 (11 mdr)

Det tog ham ca. 14 dage at blive kørt ind og idag er han så glad for dagplejemoren.

kl 06:50 ringer mit ur nogle gange er vi oppe der , men andre gange skal jeg ind og vække ham ..

Vi spiser morgenmad sammen og leger lidt (hvis han ikke er skide sur) inden vi køre kl 07:40

Nogle gange om morgen kan han ligge sig ned på gulvet og skrige hvis jeg er igang med at tage tøj på eller lave morgenmad . Og det er ikke til at holde ud  Han kan ikke sige så meget så kan jo ikke rigtig gøre noget andet end at prøve mig frem,

Når vi kommer ned i dagplejen går han ind og leger (nogle gange hænger han lidt inden jeg går) , MEN når jeg så henter ham er han træt !! Dagpleje mor siger han sover 3 timer fra 11-12 til en 14-15 tiden. Og jeg henter Oliver 15:30 - 16:00 vi når nogle gange ikke hjem før han begynder at skabe sig i bilen. når vi så kommer hjem finder vi alt legetøj frem så han kan lege mens jeg begynder på mad. Og det gider han selvfølgelig ikke han vil op hele tiden . knider sig i sine øjne og græder og skriger.

Aner snart ikke hvad jeg skal stille op ..

Hvorfor kan han ikke sove det længere om morgen istedet for at stå op kl 06 og nogle gange tidligere.

Og ikke nok med det hvorfor sover han så ikke igennem ??

Han kan vågne (skrige ) op til tre gange på en nat., og jeg er blevet for god til at tage ham ind til os ved en 5 tiden om morgen hvis han har været vågn 1-2 gange før..

PS: Han kommer i seng hver aften ved en 19:30-20:00 tiden..

jeg tror fejlen ligger i at han sover to gange i dagplejen. hvis han blv puttet kl 12. og sov 3-4 timer der, så tror jeg han ville blive mere udhvilet....

fra en mor til 3 og dagplejer...

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

MinNoah skriver:

Ofte ER børn bare sådan efter en dag i dagplejen... Han har savnet dig hele dagen (ikke bevidst) men når du så kommer og henter ham, så "klistrer" han på dig, han har jo savnet mor og skal have sit "mor-depot" opfyldt inden næste dag i dagpleje starter..

Mit bedste råd er; underhold 1 time hver dag i kommer hjem, = gå en tur udenfor, leg udendørs, (er det der hjalp bedst da min dreng var i den alder/periode) - Og virkelig giv ham din fulde opmræksomhed. (er han træt er en gåtur en god ide så kan han slappe lidt af mens i er sammen).

Når du så skal lave aftensmad så lad ham deltage, lad ham røre i skålen, spise lidt agurk osv. For ja her har min søn også brug for ekstra eftermiddagsmad når han kommer hjem. (Ofte får han lidt frugt mens han ser teltubbies/tv og kobler af).

Efter aftensmaden har han så lidt tid hvor han kan lege selv, for nu er hans mor-depot så småt fyldt op

En masse dejlige gode råd..

Vil ihvertfald starte et sted og prøve mig frem ..

Det med at deltage i mad vil være en god idë .. Og gå nogle ture. vi bor i sommerhus så der er smader hyggelogt herude..

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

nettemor skriver:

det er i hvert fald et forsøg værd

lykke til både med dette her og den lille ny

Vil ihvertfald starte et sted og se hvad det egentlig er han har lyst til ..

1000 tak og tak for dine gode råd.

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

sandorff skriver:

jeg tror fejlen ligger i at han sover to gange i dagplejen. hvis han blv puttet kl 12. og sov 3-4 timer der, så tror jeg han ville blive mere udhvilet....

fra en mor til 3 og dagplejer...

Oliver sover kun en gang i dagplejen pt.

Men måske han havde brug for to gange det ved jeg ikke.

Min dagplejer siger at han leger godt indtil de skal sove til middag. men så får jeg bare en total træt dreng hjem som faktisk bare vil hænge og hænge indtil han skal i seng.

Anmeld

28. juli 2011

Mi

StinaOliver skriver:

Vi leger normalt os når vi kommer hjem , men når jeg så siger til ham at mor skal ud og lave noget mad så starter det hele igen

Også mister man sgu modet

Ja, det er også hård kost, for jer begge.

Anmeld

28. juli 2011

Nettemor

StinaOliver skriver:

Vil ihvertfald starte et sted og se hvad det egentlig er han har lyst til ..

1000 tak og tak for dine gode råd.

var så lidt. kom gerne på en update NÅR du finder løsningen

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

nettemor skriver:

var så lidt. kom gerne på en update NÅR du finder løsningen

Det skal jeg nok

Håber det bliver bedre

Anmeld

28. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
StinaOliver skriver:

Ja kl 19 er tidligt det er kun 3 timer man får med dem , men ja bedre end sure børn.. Sover de så til kl 7 om morgen uden at vågne eller ??

Nogen dage vågner de kl. 6 og andre dage skal vi vække dem kl. 6.45 - det er meget forskelligt. Det er også meget forskelligt om de sover helt igennem. Synes at det er meget i perioder om de vågner.

Nej, det er ikke mange timer man når, at have sammen med dem og det er bare så ærgeligt, hvis det er skrål og hyl. De dage har alle og så sætter man endnu mere pris på de dage, hvor det er ren hygge

Anmeld

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

Det er os meget i perioder Oliver vågner om natten . Men den sidste ude er det et sted mellem 1-3 gange. og når kl er 5 om morgen og jeg er træt tager jeg ham med ind i vores seng hvor vi så putter til uret ringer. MEGET DUM IDÊ , da lillebror kommer til verden om en mdr . så vækker Oliver den lille som ligger inde hos os ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.