Flyveører

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

2babygirls

Mussen2 skriver:

Min datter har tendens til flyveører (det er i familien på begge sider) vi har ikke gjort noget ved det andet end nævnt det for SP da hun var helt lille og for lægen ved et af de føste lægetjek, men de slog dt hen, som værende ikke noget.¨

Jeg synes dog det bliver mere og mere (hun er nu 2 år) og er lidt nysgerrig på om der er andre herinde, som har børn med flyveører og om nogen har fået gjort noget ved det eller ved hvor man begynder henne?

Min mus har strit ører og lægen siger de først gør noget ved det når barnet er omkring 8-10 års alderen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Mussen2

aya-zia skriver:

jeg vil lige tilføje at min datter er 5 år og her på INTET tidspunkt oplevet mobberi med hendes øre endnu...

Og det må gøre den helt store forskel. Det er i hvert fald det jeg tænker på ifht. min egen datter. For hvis det ikke er tilfældet, kan hun jo selvtræffe beslutningen senere hen. Jeg mener heller ikke det er så lang tid, man skal have forbundet  hovedet i dag efter en operation

Anmeld

27. juli 2011

Fenja09

Mussen2 skriver:

Min mand har fået dem opereret ind som barn (8år) da han bliv drillet meget. Min far har fået ligeså, da han var voksen, så jeg efterspøårger erfaringer med at få dem "behandlet" som børn, og føler derud fra bedre, jeg kan tage stilling til om vi vil træffe en beslutning på hendes vegne.

Jeg har nemlig hørt og en slags bøjle man kan anvende og også fundet den på netten, men vil bare gerne hører andres erfaringer med børn og flyveører.

Jeg synes personligt også hun er den skønneste og det skal ikke være for min eller andres skyld, men for at skåne hende for børns ondskabsfulde mobberier, hvis det altså er. Jeg selvhar også stritører, men der har aldrig generet mig. mine er så heller ikke så udtalte som min datters.

Det er også mere fodi jeg synes det bliver mere og mere at jeg gerne vil hører fra andre.

tak for svar

Jeg forstår udmærket at man som forældre kan være bekymret for at barnet kan blive mobbet med det, men det er jo slet ikke sikkert hun vil opleve det og hvis det skulle blive tilfældet, så er hun alligevel kommet i en alder, hvor hun selv kan sige hvad hun vil.

Dem jeg kender som har fået rettet dem ind har fået det gjort via operation, men har godt hørt om en slags "bøjle/klemme" de kan få på - om det virker aner jeg ikke.

Håber du får svar på dine spørgsmål

/Fenja

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

Tina&Martin skriver:

Min mus har strit ører og lægen siger de først gør noget ved det når barnet er omkring 8-10 års alderen.

Ok, jamen så er der jo tid til at se udviklingen an og træffe beslutningen derud fra

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

Og det må gøre den helt store forskel. Det er i hvert fald det jeg tænker på ifht. min egen datter. For hvis det ikke er tilfældet, kan hun jo selvtræffe beslutningen senere hen. Jeg mener heller ikke det er så lang tid, man skal have forbundet  hovedet i dag efter en operation

altså vi fik afvide ved ørelægen og ham vi snakkede med var også ham som laver operationen på sygehuset hvor hun skal ha lavet det når den tid kommer.... (han arbejder der ihvertfald endnu eheh)

han sage at den første uge skulle de være bundet ind hele tiden og hun måtte ik få vasket hår.... derefter skal hun minimun sove med den der forbinding i yderliger 2 uger...

+ den første uge må de ik lege vildt og hoppe og sådan noget fordi man risiker det springer op....

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

der er jo også det i det at de kan ha SMADER ondt det første stykke tid bag efter...

og så er det jo svært for et barn som er "for lille" at forklare hvor ondt det gør...

Anmeld

27. juli 2011

Millesmammi

Mussen2 skriver:

Min datter har tendens til flyveører (det er i familien på begge sider) vi har ikke gjort noget ved det andet end nævnt det for SP da hun var helt lille og for lægen ved et af de føste lægetjek, men de slog dt hen, som værende ikke noget.¨

Jeg synes dog det bliver mere og mere (hun er nu 2 år) og er lidt nysgerrig på om der er andre herinde, som har børn med flyveører og om nogen har fået gjort noget ved det eller ved hvor man begynder henne?

min datter har flyveøre, det havde jeg også selv men har selv fået opereret mine..

lægen siger at min datter ser sød ud med dem, og det gør hun da også NU!! hun skal IKKE opereres nu(hun er halvandet år). men er lidt i tvivl om hun skal ha gjort noget ved dem når hun bliver lidt ældre, så JEG bare tager hende med, eller om jeg ska vente til hun selv ber om det :-)

Anmeld

27. juli 2011

Millesmammi

Tina&Martin skriver:

jeg tror det kommer an på hvor man får gjort det henne af i landet måske, ham der gjorde det på mig havde gjort det på en på 5 år.. og min søster fik det gjort som 7årig :-)

jeg spurgte selv ørelægen som jeg fik det gjort ved om de egentlig gjorde det på SÅ små børn som min datter(ikke fordi jeg synes hun skulle ha gjort det allerede) & det gør de, men HAN havde bare aldrig gjort det, og han ville også råde folk til at vente til de i hvert fald blev lidt ældre

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

aya-zia skriver:

altså vi fik afvide ved ørelægen og ham vi snakkede med var også ham som laver operationen på sygehuset hvor hun skal ha lavet det når den tid kommer.... (han arbejder der ihvertfald endnu eheh)

han sage at den første uge skulle de være bundet ind hele tiden og hun måtte ik få vasket hår.... derefter skal hun minimun sove med den der forbinding i yderliger 2 uger...

+ den første uge må de ik lege vildt og hoppe og sådan noget fordi man risiker det springer op....

Nej, det kan jeg godt se, så er det vigtigt de har en vis alder, så man kan forklarer dem at der ikke er noget med vild leg. Min mand kan huske han havde forbindeingen på i hundrede år og han havde fået at vide han IKKE måtte klø, for så faldte ørerne af, men det kløede så vildt, at han i smug kløede med en strikkepind Så han var spændt på om ørene sad der endnu da forbindingen kom af

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

Nej, det kan jeg godt se, så er det vigtigt de har en vis alder, så man kan forklarer dem at der ikke er noget med vild leg. Min mand kan huske han havde forbindeingen på i hundrede år og han havde fået at vide han IKKE måtte klø, for så faldte ørerne af, men det kløede så vildt, at han i smug kløede med en strikkepind Så han var spændt på om ørene sad der endnu da forbindingen kom af

hahahahahahhahaha hvor godt...

og ja de siger at det klør HEL vild...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.