Flyveører

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.089 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

Mussen2

Min datter har tendens til flyveører (det er i familien på begge sider) vi har ikke gjort noget ved det andet end nævnt det for SP da hun var helt lille og for lægen ved et af de føste lægetjek, men de slog dt hen, som værende ikke noget.¨

Jeg synes dog det bliver mere og mere (hun er nu 2 år) og er lidt nysgerrig på om der er andre herinde, som har børn med flyveører og om nogen har fået gjort noget ved det eller ved hvor man begynder henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Fenja09

Nu har jeg ikke barn endnu og kan ikke sætte mig fuldstændig ind i at have et barn med flyveører, men kender da nogen med det og også nogen som har fået dem opereret ind.

Min personlig mening er, at jeg synes man skal vente til barnet kan svare for sig selv. Det er jo som sådan ikke noget der er til skade for barnet og ofte synes jeg faktisk det er charmerende at folk har lidt "skævheder"  Ved egentlig slet ikke om de operere eller gør noget ved det når det er små børn - hvis det selvfølgelig er det du spørger om

/Fenja (35+0)

Anmeld

27. juli 2011

Tulle28

Jeg har selv været ked af mine ører lige så længe jeg kan huske, men min mor synes det var noget pjat Så jeg fik dem først rettet da jeg var i begyndelsen af 20'erne, og det er jeg rigtig glad for, men jeg ville bare sådan ønske at jeg havde fået dem rettet noget tidligere. Jeg sagde bare til min egen læge at jeg var rigtig ked af mine ører og så fik jeg en indkaldelse 3 uger senere.

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

Min datter har tendens til flyveører (det er i familien på begge sider) vi har ikke gjort noget ved det andet end nævnt det for SP da hun var helt lille og for lægen ved et af de føste lægetjek, men de slog dt hen, som værende ikke noget.¨

Jeg synes dog det bliver mere og mere (hun er nu 2 år) og er lidt nysgerrig på om der er andre herinde, som har børn med flyveører og om nogen har fået gjort noget ved det eller ved hvor man begynder henne?

min datter har FLYVEØRE... som hun selv siger: JEG LIGNER DOMBO...

vi ahr været ved ørelæge med hende og de siger at de ik anbefaler de bliver lagt ind før de er over 7 år....

fordi de skal kunne forstå hvad der sker...

de skal jo sove med sådan noget på hovedet i nogle uger og de må altså ik selv ta det af.... + de bliver jo ik HELT bedøvet når det sker så de skal altså kunne forstå det...

men vi har valgt at hun selv skal komme og sige hvis hun vil ha dem ordnet... lige nu gener de hende ikke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

Fenja09 skriver:

Nu har jeg ikke barn endnu og kan ikke sætte mig fuldstændig ind i at have et barn med flyveører, men kender da nogen med det og også nogen som har fået dem opereret ind.

Min personlig mening er, at jeg synes man skal vente til barnet kan svare for sig selv. Det er jo som sådan ikke noget der er til skade for barnet og ofte synes jeg faktisk det er charmerende at folk har lidt "skævheder"  Ved egentlig slet ikke om de operere eller gør noget ved det når det er små børn - hvis det selvfølgelig er det du spørger om

/Fenja (35+0)

Min mand har fået dem opereret ind som barn (8år) da han bliv drillet meget. Min far har fået ligeså, da han var voksen, så jeg efterspøårger erfaringer med at få dem "behandlet" som børn, og føler derud fra bedre, jeg kan tage stilling til om vi vil træffe en beslutning på hendes vegne.

Jeg har nemlig hørt og en slags bøjle man kan anvende og også fundet den på netten, men vil bare gerne hører andres erfaringer med børn og flyveører.

Jeg synes personligt også hun er den skønneste og det skal ikke være for min eller andres skyld, men for at skåne hende for børns ondskabsfulde mobberier, hvis det altså er. Jeg selvhar også stritører, men der har aldrig generet mig. mine er så heller ikke så udtalte som min datters.

Det er også mere fodi jeg synes det bliver mere og mere at jeg gerne vil hører fra andre.

tak for svar

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

aya-zia skriver:

min datter har FLYVEØRE... som hun selv siger: JEG LIGNER DOMBO...

vi ahr været ved ørelæge med hende og de siger at de ik anbefaler de bliver lagt ind før de er over 7 år....

fordi de skal kunne forstå hvad der sker...

de skal jo sove med sådan noget på hovedet i nogle uger og de må altså ik selv ta det af.... + de bliver jo ik HELT bedøvet når det sker så de skal altså kunne forstå det...

men vi har valgt at hun selv skal komme og sige hvis hun vil ha dem ordnet... lige nu gener de hende ikke

Hvor er hun sød Min mand var også ca. den alder da han blev opereret. Jeg havde dog indtryk af at operationen går meget nemmere i dag og en del kan afhjælpes med en klemme-ting auriform eller sådan noget, har du hørt om den?

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

Hvor er hun sød Min mand var også ca. den alder da han blev opereret. Jeg havde dog indtryk af at operationen går meget nemmere i dag og en del kan afhjælpes med en klemme-ting auriform eller sådan noget, har du hørt om den?

ja det er klemme noget har jeg hørt om... og efter hvad jeg har hørt og dem jeg kender der har prøvet det er det noget L O R T.... det virker ik som det skal... så de er alle endt med at blive opereret...

trro altså heller ik jeg ville tvinge min datter til at sove med klemmer på ørene eller gå i børnehave med den.... så heller vente...

og ja hun er sød... det er vild charmerende syntes jeg... men ejg er også hendes mor og syntes jo hun er smuk hehe

men mange tak skal du da ha

Anmeld

27. juli 2011

debbie19

jeg har selv fået syet ørne ind. jeg er rigtig glad for at jeg fik det gjordt. kan faktisk ikke huske hvor gammel jeg var. men kan tydelig huske hvordan det var

jeg blev rigtig syg af narkosen..

og da jeg vågned op havde jeg rigtig ondt. jeg have forbinding omkring hele overetagen af hoved .jeg måtte ikke gå  bad(vaskehår osv ) i 3 uger. det kløed meget men det var osse sommer...

men vis jeg skulle havde lavet det omkring de 10 års alderen så tror jeg jeg vil have taget det på en hel anden måde..

og det er virkelig lavet pænt...

man kan kun se aret vis du kigger omme bag øret og inde i...

jeg blev mobbed meget i børnehave og i starten af skolen pga det... men efter har jeg aldrig hørt et eneste kvæk omkring det

Anmeld

27. juli 2011

aya-zia

Mussen2 skriver:

jeg vil lige tilføje at min datter er 5 år og her på INTET tidspunkt oplevet mobberi med hendes øre endnu...

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

debbie19 skriver:

jeg har selv fået syet ørne ind. jeg er rigtig glad for at jeg fik det gjordt. kan faktisk ikke huske hvor gammel jeg var. men kan tydelig huske hvordan det var

jeg blev rigtig syg af narkosen..

og da jeg vågned op havde jeg rigtig ondt. jeg have forbinding omkring hele overetagen af hoved .jeg måtte ikke gå  bad(vaskehår osv ) i 3 uger. det kløed meget men det var osse sommer...

men vis jeg skulle havde lavet det omkring de 10 års alderen så tror jeg jeg vil have taget det på en hel anden måde..

og det er virkelig lavet pænt...

man kan kun se aret vis du kigger omme bag øret og inde i...

jeg blev mobbed meget i børnehave og i starten af skolen pga det... men efter har jeg aldrig hørt et eneste kvæk omkring det

Dejligt det var det rette valg dine forældr traf. Jeg er også sikker på min mand er rigtig glad for beslutningen hansforældre traf og kunne min far selv have valgt ville have have dem lagt ind lang tid før- det siger næsten sig selv, når nu han valgte at få det gjort som 40 årig

Min datters er ikke sådan dumbo agtige, men de tipper meget ud for oven.  Der er nok ikke anden udvej end operation og den belutning er jeg ikke villig til at træffe nu. Jeg må se tiden an. Også nu hvor det er bedst de er lidt ældre. Jeg ville blot være ked af at forpasse en chance for at udbedrer det på en nem måde i den tidlige alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.