Hej,
Nu er det lidt svært og svare, da vi ikke har alle informationer, men...
- Alle har ret til og få en tid ved egen læge. Det er det de får deres penge for, men
- Ikke alle har ret til og få en akut tid ved lægen eller vagtlægen. Nu har denne vagtlæge så givet jer en tid, men det havde han ikke behøvet og gøre...
Ud fra det du skriver, er der ikke umiddelbart indikation for en akut tid hos vagtlægen. Egen læge....hvis han er presset, så har han ret til og sige nej. Teknisk set kan det godt vente. Til en anden gang må du overveje og vælge en anden læge, der ikke er så presset og som er lidt mere rundhåndet med de akutte tider.
Såfremt barnet drikker, tisser, har vandladning, ikke er sløvt eller på anden måde viser tegn på alvorlig sygdom eller dehydrering, så er det altså et spørgsmål om, at give rigelig med væske og smertestillende medicin og følge de råd der ellers er (afhængig hvad problemet er) og få en ordinær tid ved lægen.
Sundhedsvæsnet har ikke ubegrænsede ressourcer og lægerne må sortere i de henvendelser de får.
Vær glad for, at du ikke bor der, hvor jeg arbejder. Jeg bor langt ude på landet og der er ikke ressourcer til en vagtordning, så jeg skal kaldes på min fridag/aften, hvis jeg skal se på en patient uden for konsultationstidens åbningstid, så jeg sorterer med hård hånd 
Som forælder er man mere end almindelig bekymret og det kan være svært og forstå, at der er nogen ting der godt kan vente, når ens barn har det svært.
Jeg er selv indenfor sundhedsvæsnet og har selv afvist forældre med syge børn. Samtidig har jeg selv en søn på 15 mdr, som jeg nogen gange har svært ved og vurdere (ørebarn og har haft lungebetændelse et par gange) og når jeg syntes det er svært og vurdere min egen søn, så må det være rigtig svært for andre, uden sundhedsfaglig baggrund, at vurdere deres børn.