lægen vil ikke se hende :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Mia&Allan

Har lige siddet og læst det hele og er da mildes talt paf!

Håber lægen vil se på hende idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Gitte

de-wett skriver:

jo det har vi, men der skal henvisning til. desværre

der bliver også banket i bordt i morgen. et er helt sikkert. er virkelig sur

Hej, håber det går bedre med hende, ellers så kontakt ørelægen. Der skal ikke henvisning til.

Anmeld

28. juli 2011

Vial

de-wett skriver:

Caroline havde for nogle måneder siden lungebetændelse, hvor vi fik afvide hun havde lidt væske i det venstre øre, men ikke noget alvorligt.

Her den sidste uges tid har hun haft feber hver aften (39,5-39,9), hun tager sig til venstre side af hovedet , kaster rundt med hovedet og skriger. Ringede så til lægen i morgen for at høre hvad det ku være. Det eneste svar jeg fik var at det var hendes tænder .

igen i aften er den gal og hun har så svært ved a sove. på en hel dag sover hun ca 2 tomer . senest til kl 14.00 men vil ikke sove før efter 10

hvad ville i gøre? blive ved a ringe til lægen de næste dage til de tager hende eller?

Du ringer bare og siger, at du skal have en tid. Min datters trommehinde sprang i torsdags og jeg slår mig selv hårdt i hoved over, at jeg ikke så det før (hun græd flere timer og trøstede bare øv øv)

Anmeld

28. juli 2011

chael

de-wett skriver:

Caroline havde for nogle måneder siden lungebetændelse, hvor vi fik afvide hun havde lidt væske i det venstre øre, men ikke noget alvorligt.

Her den sidste uges tid har hun haft feber hver aften (39,5-39,9), hun tager sig til venstre side af hovedet , kaster rundt med hovedet og skriger. Ringede så til lægen i morgen for at høre hvad det ku være. Det eneste svar jeg fik var at det var hendes tænder .

igen i aften er den gal og hun har så svært ved a sove. på en hel dag sover hun ca 2 tomer . senest til kl 14.00 men vil ikke sove før efter 10

hvad ville i gøre? blive ved a ringe til lægen de næste dage til de tager hende eller?

Nej, ville ikke blive ved med at ringe!!

Ville KRÆVE at de tilså hende.

Ellers ville jeg ringe til vagtlægen.

Håber de har set på hende!!

*Camilla 31+1

Anmeld

28. juli 2011

de-wett

OPDATE:

Vi tog til vagtlæge i nat og

Lille caroline har væske i sit venstre øre. Vi skal ringe til lægen mellem 9 og 10 og å en henvisning til ørelægen hvor vi så skal ned i starten a næste uge. VI har fået noget smertestillende til hende og det har givet ro på. HELDIGVIS .

Er rigtig glad for i har bakket mig op om det her I er sku nogle dejlige kvinder herinde

Anmeld

28. juli 2011

T&T

Hej,

Nu er det lidt svært og svare, da vi ikke har alle informationer, men...

- Alle har ret til og få en tid ved egen læge. Det er det de får deres penge for, men

- Ikke alle har ret til og få en akut tid ved lægen eller vagtlægen. Nu har denne vagtlæge så givet jer en tid, men det havde han ikke behøvet og gøre...

Ud fra det du skriver, er der ikke umiddelbart indikation for en akut tid hos vagtlægen. Egen læge....hvis han er presset, så har han ret til og sige nej. Teknisk set kan det godt vente. Til en anden gang må du overveje og vælge en anden læge, der ikke er så presset og som er lidt mere rundhåndet med de akutte tider.

Såfremt barnet drikker, tisser, har vandladning, ikke er sløvt eller på anden måde viser tegn på alvorlig sygdom eller dehydrering, så er det altså et spørgsmål om, at give rigelig med væske og smertestillende medicin og følge de råd der ellers er (afhængig hvad problemet er) og få en ordinær tid ved lægen.

Sundhedsvæsnet har ikke ubegrænsede ressourcer og lægerne må sortere i de henvendelser de får.

Vær glad for, at du ikke bor der, hvor jeg arbejder. Jeg bor langt ude på landet og der er ikke ressourcer til en vagtordning, så jeg skal kaldes på min fridag/aften, hvis jeg skal se på en patient uden for konsultationstidens åbningstid, så jeg sorterer med hård hånd

Som forælder er man mere end almindelig bekymret og det kan være svært og forstå, at der er nogen ting der godt kan vente, når ens barn har det svært.

Jeg er selv indenfor sundhedsvæsnet og har selv afvist forældre med syge børn. Samtidig har jeg selv en søn på 15 mdr, som jeg nogen gange har svært ved og vurdere (ørebarn og har haft lungebetændelse et par gange) og når jeg syntes det er svært og vurdere min egen søn, så må det være rigtig svært for andre, uden sundhedsfaglig baggrund, at vurdere deres børn.

Anmeld

28. juli 2011

de-wett

T&T skriver:

Hej,

Nu er det lidt svært og svare, da vi ikke har alle informationer, men...

- Alle har ret til og få en tid ved egen læge. Det er det de får deres penge for, men

- Ikke alle har ret til og få en akut tid ved lægen eller vagtlægen. Nu har denne vagtlæge så givet jer en tid, men det havde han ikke behøvet og gøre...

Ud fra det du skriver, er der ikke umiddelbart indikation for en akut tid hos vagtlægen. Egen læge....hvis han er presset, så har han ret til og sige nej. Teknisk set kan det godt vente. Til en anden gang må du overveje og vælge en anden læge, der ikke er så presset og som er lidt mere rundhåndet med de akutte tider.

Såfremt barnet drikker, tisser, har vandladning, ikke er sløvt eller på anden måde viser tegn på alvorlig sygdom eller dehydrering, så er det altså et spørgsmål om, at give rigelig med væske og smertestillende medicin og følge de råd der ellers er (afhængig hvad problemet er) og få en ordinær tid ved lægen.

Sundhedsvæsnet har ikke ubegrænsede ressourcer og lægerne må sortere i de henvendelser de får.

Vær glad for, at du ikke bor der, hvor jeg arbejder. Jeg bor langt ude på landet og der er ikke ressourcer til en vagtordning, så jeg skal kaldes på min fridag/aften, hvis jeg skal se på en patient uden for konsultationstidens åbningstid, så jeg sorterer med hård hånd

Som forælder er man mere end almindelig bekymret og det kan være svært og forstå, at der er nogen ting der godt kan vente, når ens barn har det svært.

Jeg er selv indenfor sundhedsvæsnet og har selv afvist forældre med syge børn. Samtidig har jeg selv en søn på 15 mdr, som jeg nogen gange har svært ved og vurdere (ørebarn og har haft lungebetændelse et par gange) og når jeg syntes det er svært og vurdere min egen søn, så må det være rigtig svært for andre, uden sundhedsfaglig baggrund, at vurdere deres børn.

hej.

Jeg syntes nu jeg har taget dette i meget stiv arm, men når ens datter bliver ved med a have feber hver aften, og skriger helt vild og tager sig til hovedet og smertestillende ikke virker. Ja hvad skal man så gøre når lægen NÆGTER at se  hende ? !

Jeg ved god at akuttider og lægevagten er til akut, men til sidst så bliver det akut når det bliver værre og værre  . I min verden altså .

Anmeld

28. juli 2011

Jolene

de-wett skriver:

vagtlægen vil heller ikke se hende

Hvad er det dog for noget?!!! Bliver helt sur på dine vegne. Jeg tror, jeg ville troppe op. Eller ringe igen i hvert fald. Jeg har fornylig selv brugt vagtlægen, da jeg havde ondt i øret. Der var ingen problemer med at få en tid. Og i vinters kom vagtlægen endda ud os, da det var min mand, der havde ondt, og jeg ikke har kørekort.

Da jeg ringede til vagtlægen, blev jeg oplyst, at samtalen blev optaget. Jeg ville spørge vagtlægen, hvorfor du ikke kan komme forbi med dit barn til et tjek?

Hvor tidligt kommer de der tænder? Er det allerede ved 3 mdr alderen?

Anmeld

28. juli 2011

Pige2009

de-wett skriver:

OPDATE:

Vi tog til vagtlæge i nat og

Lille caroline har væske i sit venstre øre. Vi skal ringe til lægen mellem 9 og 10 og å en henvisning til ørelægen hvor vi så skal ned i starten a næste uge. VI har fået noget smertestillende til hende og det har givet ro på. HELDIGVIS .

Er rigtig glad for i har bakket mig op om det her I er sku nogle dejlige kvinder herinde

Det lyder godt. Det kunne da heller ikke være rigtigt, at lægen var så kontrær. Godt I lyttede til jeres fornemmelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.