Bryst-betændelse.. HJÆÆÆLP til gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Katja1987

Okay lægen sagde bare at han ville tømme bedre end maskinen.. Men må jo bare prøve at se hvor længe jeg kan holde det ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

MetteS81

Katja1987 skriver:

Ja jeg har os taget 2 panodiler og den må jeg tage hver 6. time sys bare ikk rigtig det hjælper..

Ja jeg fik os det af vide med uldne sokker.. og det er hermed gjort.. så nu vil jeg prøve det med badet..

og så må der jo bare ammes.. men sys bare ikk han rigtig blir mæt.. det løber os lidt langsommere.. Men har heldigvis noget jeg har malket ud..

Hvor tit ammede i fra det dårlige bryst.. ??

Øv at panodilerne ikke virker!  

Men kan forresten godt huske at der heller ikke var så meget mælk i det bryst hvor betændelsen sad!!

Jeg fik bare det ud som jeg kunne vha brystpumpen (det var forresten også nemmere at tømme brystet med den, syntes jeg) og så fik min datter det...

Lægen sagde at jeg skulle tømme det betændte bryst hver 2.-3. time, så det tømte jeg med pumpe i det interval, og så fik min datter mælk fra det andet bryst som normalt, dvs når hun var sulten hver 3.-4. time...jeg valgte dog til sidst at bruge pumpen på begge bryster (både fordi de gjorde ondt pga en amning der ikke fungerede og så fordi jeg bedre kunne holde øje med hvor meget hun fik at spise)

Kan huske at min datter blev lidt frustreret på et tidspunkt, virkede som om der ik var nok mælk, men lægen sagde at siden hendes vægt var rigtig fin, så skulle jeg ikke bekymre mig om at hun ik fik nok...vi ville ellers have suppleret op med MME, men fik det ikke anbefalet. Det fik hun dog kort tid efter fordi jeg valgte at stoppe amningen helt.  

Anmeld

24. juli 2011

MetteS81

Katja1987 skriver:

Okay lægen sagde bare at han ville tømme bedre end maskinen.. Men må jo bare prøve at se hvor længe jeg kan holde det ud..

Tror det er forskelligt fra barn til barn...nu kunne Ella og jeg ik helt finde ud af det med amningen, så måske det var derfor at pumpen var bedre  Men ja, prøv dig frem, og så frem med pumpen hvis det er.

Anmeld

24. juli 2011

Mor Til Oktober Børn

Katja1987 skriver:

Ja som overskriften lyder er jeg blevet den lykkelige ejer af noget brystbetændelse i det ene bryst..

Har været ved vagtlægen og så længe jeg jeg ikk har feber ku jeg ikk få noget Dicilin..  Så der var kun en ting at gøre det var at lade ham spise fra brystet alligevel... Men er du sindsyyg har aldrig prøvet så'en en smerte før..  Sidder og vræler når det er det dårlige bryst..  

Er der nogen der har prøvet noget ligende eller som bare har nogle gode råd ville jeg blive lykkelig..

Ligger pt på sofaen og har haft malket lidt ud og haft han til at spise fra det, så nu ligger jeg med en opvarmet rispose på.. Det sagde lægen ku lindre.. Men sys ikk rigtig..  Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Hilsen Katja

Jeg malkede ud mens jeg var i bad .. det hjalp på mig ..  

Føler med dig,! Det er næsten værre at ha brystbetændelse end at føde!!  

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

Ja men pumpen gør godt nok os ondt.. Men puha det er bare så med baby på babsen og så derud af.. øv øv.. Håber godt nok snart det er ovre..  

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

MillesMor111010 skriver:

Jeg malkede ud mens jeg var i bad .. det hjalp på mig ..  

Føler med dig,! Det er næsten værre at ha brystbetændelse end at føde!!  

Ja jeg ville med glæde føde ham igen, i stedet for det her show.. Øvøv hvor er det uretfærdigt..  Nu gik det lige så godt..  Håber ikk det ødeløgger noget bagefter mht amningen..

Anmeld

24. juli 2011

Mor Til Oktober Børn

Katja1987 skriver:

Ja jeg ville med glæde føde ham igen, i stedet for det her show.. Øvøv hvor er det uretfærdigt..  Nu gik det lige så godt..  Håber ikk det ødeløgger noget bagefter mht amningen..

Øv det er bare surt .. Men det kommer altid på det mest ubelejlige tidspunkt ..  

Jeg var så heldig at få det i venstre bryst og da det var overstået startede det i højre og så kunne jeg ikk amme mere, da det var overstået

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

MillesMor111010 skriver:

Øv det er bare surt .. Men det kommer altid på det mest ubelejlige tidspunkt ..  

Jeg var så heldig at få det i venstre bryst og da det var overstået startede det i højre og så kunne jeg ikk amme mere, da det var overstået

Arj shit det håber jeg virkelig ikk...

Anmeld

24. juli 2011

MetteS81

Katja1987 skriver:

Det behøver slet ik ødelægge amningen...jeg var bare rigtig uheldig med 3 omgange, og så fungerede amningen bare slet ikke for mig fra start af, så derfor stoppede jeg helt til sidst.

Bare vær opmærksom på at holde bryster og fødder varme fremover, det skulle ihvertfald hjælpe til at du ikke får det igen...7,9,13!!  

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

MetteS81 skriver:

Det behøver slet ik ødelægge amningen...jeg var bare rigtig uheldig med 3 omgange, og så fungerede amningen bare slet ikke for mig fra start af, så derfor stoppede jeg helt til sidst.

Bare vær opmærksom på at holde bryster og fødder varme fremover, det skulle ihvertfald hjælpe til at du ikke får det igen...7,9,13!!  

Tusind tak.. Det var dejligt at høre.. Han har lige spist igen.. og det går meget bedre.. og så fik jeg os et varmt bad, så nu vil jeg gå i seng med min varme pose..  Men puha stadig meget øm... Håber der er lys forude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.