Bryst-betændelse.. HJÆÆÆLP til gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
26 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Katja1987

Ja som overskriften lyder er jeg blevet den lykkelige ejer af noget brystbetændelse i det ene bryst..

Har været ved vagtlægen og så længe jeg jeg ikk har feber ku jeg ikk få noget Dicilin..  Så der var kun en ting at gøre det var at lade ham spise fra brystet alligevel... Men er du sindsyyg har aldrig prøvet så'en en smerte før..  Sidder og vræler når det er det dårlige bryst..  

Er der nogen der har prøvet noget ligende eller som bare har nogle gode råd ville jeg blive lykkelig..

Ligger pt på sofaen og har haft malket lidt ud og haft han til at spise fra det, så nu ligger jeg med en opvarmet rispose på.. Det sagde lægen ku lindre.. Men sys ikk rigtig..  Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

blomst84

Åh føler med dig, det gør bare sååå ondt jeg fik dog pencilin for mit pga 41 i feber men ellers tog jeg et varmt bad og masserede betændelsen ud, og ligesom dig pumpede ud på maskine... Men ellers sørg hele tiden for at dit bryst er varmt evt nogle uld ammeindlæg... Go bedring herfra

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

Tusind tak for svar..

Ja det gør bare så ondt..  Det er den værste smerte..

Hvor længe varede dit ?

Vagtlægen mente at mit allerede ku være væk imorgen men det er sku svært at tro på..

Ja det sagde lægen os.. det der med uld-indlæg.. Må jeg ud og prøve at finde imorgen..

Anmeld

24. juli 2011

blomst84

Katja1987 skriver:

Tusind tak for svar..

Ja det gør bare så ondt..  Det er den værste smerte..

Hvor længe varede dit ?

Vagtlægen mente at mit allerede ku være væk imorgen men det er sku svært at tro på..

Ja det sagde lægen os.. det der med uld-indlæg.. Må jeg ud og prøve at finde imorgen..

Jamen da jeg fik pencilinen var det væk dagen efter, men puha jeg blve syg ag det håber dit er væk i morgen, og godt med varme på brystet i nat

Anmeld

24. juli 2011

MinNoah

et varmt bad hvor det varme vand løber ned over brystet, samtidig med du masserer det... + evt varme omslag (gør et håndklæde vådt, læg det i mikroovnen til det er tilpas varmt, læg et ekstra håndklæde eller en plastpose udenpå, og så på brystet

Anmeld

24. juli 2011

FrkLarsen

Katja1987 skriver:

Ja som overskriften lyder er jeg blevet den lykkelige ejer af noget brystbetændelse i det ene bryst..

Har været ved vagtlægen og så længe jeg jeg ikk har feber ku jeg ikk få noget Dicilin..  Så der var kun en ting at gøre det var at lade ham spise fra brystet alligevel... Men er du sindsyyg har aldrig prøvet så'en en smerte før..  Sidder og vræler når det er det dårlige bryst..  

Er der nogen der har prøvet noget ligende eller som bare har nogle gode råd ville jeg blive lykkelig..

Ligger pt på sofaen og har haft malket lidt ud og haft han til at spise fra det, så nu ligger jeg med en opvarmet rispose på.. Det sagde lægen ku lindre.. Men sys ikk rigtig..  Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Hilsen Katja

Et varmt bad, og massage når du er godt opvarmet.

Ellers er det igang med en 'malke-maskine' så brystet kan tømmes. 

Ellers er en varmedunk også en god ting  + massage

Anmeld

24. juli 2011

MetteS81

Katja1987 skriver:

Hilsen Katja

Åh nej, det gør bare så ondt!!! Jeg har haft det 3 gange, så kender smerten

1) Tag nogle varme bade og massér blidt på brystet.

2) Læg varme klude henover brystet... 

3) Am løs...kan du ikke holde det ud så brug en brystpumpe og giv mælken på flaske.

4) Hold dine bryster varme (med fx uldne ammeindlæg) - OGSÅ dine fødder. Spørg mig ikke hvorfor, det har jeg bare altid fået at vide.

5) Tag en panodil...det hjælper også på smerten.

6) Husk at tjekke din temperatur...får du feber skal du til lægen igen, og så får du penicillin og det hjælper heldigvis.

Håber det går over hurtigt!!!!  

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

Tusind tak for svar..

Ja jeg har haft en rispose på man varmer i mikroovnen på siden i middags.. og det lindre da os..  Meeen ku være dejligt med noget hurtigere.. for det gør godt nok ondt..

Bed i bare tænderne sammen og ammede??

Sidder jo os vræler når det er..

Anmeld

24. juli 2011

Katja1987

MetteS81 skriver:

Åh nej, det gør bare så ondt!!! Jeg har haft det 3 gange, så kender smerten

1) Tag nogle varme bade og massér blidt på brystet.

2) Læg varme klude henover brystet... 

3) Am løs...kan du ikke holde det ud så brug en brystpumpe og giv mælken på flaske.

4) Hold dine bryster varme (med fx uldne ammeindlæg) - OGSÅ dine fødder. Spørg mig ikke hvorfor, det har jeg bare altid fået at vide.

5) Tag en panodil...det hjælper også på smerten.

6) Husk at tjekke din temperatur...får du feber skal du til lægen igen, og så får du penicillin og det hjælper heldigvis.

Håber det går over hurtigt!!!!  

Ja jeg har os taget 2 panodiler og den må jeg tage hver 6. time sys bare ikk rigtig det hjælper..

Ja jeg fik os det af vide med uldne sokker.. og det er hermed gjort.. så nu vil jeg prøve det med badet..

og så må der jo bare ammes.. men sys bare ikk han rigtig blir mæt.. det løber os lidt langsommere.. Men har heldigvis noget jeg har malket ud..

Hvor tit ammede i fra det dårlige bryst.. ??

Anmeld

24. juli 2011

MetteS81

Katja1987 skriver:

Tusind tak for svar..

Ja jeg har haft en rispose på man varmer i mikroovnen på siden i middags.. og det lindre da os..  Meeen ku være dejligt med noget hurtigere.. for det gør godt nok ondt..

Bed i bare tænderne sammen og ammede??

Sidder jo os vræler når det er..

Ja, til at starte med ammede jeg bare som normalt, men efter meget kort tid kunne jeg ikke holde det ud, så skiftede over til brystpumpe... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.