Arhhh hjælp tomat sovs????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Bambii

Kay skriver:

får gæster her ved 18 tidden... og vi skal havde tomat sovs med kødboller.... og har lavet tomatsovsen lige som jeg plejer... men tror jeg har købt en chilli der er MEGET stærkere end jeg plejer at bruge... for den er bare stærk...

har taget noget af sovsen fra og puttet flåede tomater i... og flere alm. tomater... men den er stadig MØG STÆRK!!!

hvad kan man gøre for at gøre den mindre stærk, men stadig bevare de andre gode smage og ik fortynde for meget???

Du skal komme noget sukker i til det har den smag du ønsker.. Husk LIDT af gangen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Kay

Maja88 skriver:

jeg tænker lidt sukker

har prøvet med honning... uden den store effekt...

nu har jeg taget en smule fra og resten af tomaterne... sendt manden efter flåede tomater og creme fine... og så må jeg blande mig vej frem til et spiseligt resultat... evt med mere hvidløg...

hihi... hvornår lære jeg at passe bedre på med det der chilli

Anmeld

21. juli 2011

Kay

Bambii skriver:

Du skal komme noget sukker i til det har den smag du ønsker.. Husk LIDT af gangen

prøvede lige det du skrev i en lile del jeg tog fra... nu smager den decert sød, med en mega stærk eftersmag...

Anmeld

21. juli 2011

BellaCiinea

Maja88 skriver:

jeg tænker lidt sukker

For guds skyld nej!

Sukker fremhæver smagen af andre krydderier...

Anmeld

21. juli 2011

Kay

IsabellaCiinea skriver:

For guds skyld nej!

Sukker fremhæver smagen af andre krydderier...

ja det opdagede jeg i den del jeg tog fra og prøvede... god jeg ik gjorde det i det hele...

Anmeld

21. juli 2011

Pige2009

Kay skriver:

Cremefraice skiller når man putter det i...

Jeg bruger det da tit til at jævne med og det fungerer fint

Anmeld

21. juli 2011

Pige2009

isabellamor skriver:

ja creme fr... halløj.... jeg kan simpelthen ikke stave til det..!! haha

det smager ikke som hvis man kommer mælk/fløde i..

Hi hi. Neeeejjj

Anmeld

21. juli 2011

Kay

Update...

jeg endte med at tage en lille smule af det til at koge nogle friske tomater i... sammen med flåede tomater... hakkede så nye grønstager... til som om jeg ville starte forefra...

puttede så det kogte over i sammen med noget creme fine... og nu smager det godt...

og så har jeg en masse chilli sovs... som jeg tænker at blænde og komme i isterning poser... så jeg har nogle små spicy terninger til at komme i anden sovs... så går de da ik til spilde

Anmeld

21. juli 2011

Isabella_mor

Kay skriver:

Update...

jeg endte med at tage en lille smule af det til at koge nogle friske tomater i... sammen med flåede tomater... hakkede så nye grønstager... til som om jeg ville starte forefra...

puttede så det kogte over i sammen med noget creme fine... og nu smager det godt...

og så har jeg en masse chilli sovs... som jeg tænker at blænde og komme i isterning poser... så jeg har nogle små spicy terninger til at komme i anden sovs... så går de da ik til spilde

eller til bloody marys

Anmeld

21. juli 2011

Kay

isabellamor skriver:

eller til bloody marys

nåår ja.... fandt også lige en pose natchos i skabet... så lidt af det blev lige til stærk salsa...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.